Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 446 ggr
1korn
0

uppsvulen i halsen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

min råtta rocky är svulen i halsen och har lite  svårt att andas.Han är 3 år gammal.han böder vid nosen hela tiden och iblad ögonen (han har haft så i nåt år),ja har varit ine hoss vätrineren nåra gånger och fått medicin men de har inte hjälp

[countess]
0

om inget funkar , kanske man ska ta det jobbiga beslutet :'(

KickanW
0

Det du ser vid nosen och ögonen är inte blod utan vanliga kroppsvätskor. De blir röda då de kommer i kontakt med luften.

Om du ser att råttan verkligen lider av att inte kunna andas kanske du ska fundera på att låta honom gå, men det är det bara du ska kan avgöra.

Ninja
0

Fungerar inte medicinen så tycker jag med att du ska fundera på att hjälpa honom över regnbågsbron.. men det är ju bara du som ser hur mycket han lider just nu.

1korn
0

asså han kan andas och han äter och så men…ja vet inte..ja ska ringa igen och fråga om vetrinären vet nåt…tack för svaren:)

Ninja
0

Svullnader i halsen brukar innebära något problem med lymfkörtlarna. Kan vara inflammerade, cancer osv.. om det inte är någon abcess som är placerad just på halsen.

1korn
0

ja avlivade honom igår:'(…

1korn
0

kan man köpa två råttor samtidigt om ja redan har en eller kommer min råtta bli utanför…han är 5 mån

Vikvack
0

Tråkigt med Rocky. Men du tog nog rätt beslut.

Om du tar det lugnt med introduktionen av de nya råttorna, låter dem mötas på "neutral mark" osv borde allt lösa sig till det bästa. Se till så att du får tag i ett par snälla råttor och har deras uppfödares stöd bakom dig.