Råttor iFokus

Råttor

Etikett: länkar
Läst 279 ggr
Allamej
0

Kan någon i Sunsvallsområdet?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade en fruktansvärd annons… Kan någon av ni som bor i Sundsvallsområdet fara och hämta tjejerna? Informerar att mot att ni inte anmäler dom så skänker dom råttor med medföljande transportbur (dunan) till er och sen kan ni rekommendera dom att inte skaffa ett enda djur igen om dom inte ens vet basics…

Snälla! Det svider i mig att dom ska behöva leva sådär…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Lottar8
0

Ja, det är för fruktansvärt! Jag hade genast kört o hämtat dem om det hade varit här. Fy fan, stackars råttor. Hoppas någon räddar dem snabbt.

Ninja
0

Samma som är i den här tråden.. fruktansvärt! Hade det varit i närheten så…

Bim
0

Jag vill.. men jag KAN ju inte…. :''''''''''''''''''''''''''''''''''''''(

KickanW
0

Jag vill också… Men jag kan ju inte ha dem vidare. Ska man isf ge dem till råtthjälpen eller hur gör man?

Allamej
0

Råtthjälpen eller om någon som vill ha dom mer permanent kan komma till dig och hämta dom… Bara dom kommer därifrån..

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

dorkey
0

Jag skulle också kunna hämta dem, jag känner en kille som skulle kunna ta hand om dem (kanske). För jag kan inte ha dem kvar här.

Bim
0

#6 för du har väl en tom bur också? (mkt större!!)

dorkey
0

Jag har burar, men jag vill inte ha fler honor. Utan jag ska utöka min hanflock istället. Jag är så less på gallerburar ><'

Men jag ska försöka få tag i Patrik, han har två honor själv och skulle säkert kunna utöka sin honflock med två nya. Speciellt nu när den ena har sneskalle.. Och de är ju rätt gamla också.

Mimus
0

HERREGUD!

Madde, löser d sej lr?

dorkey
0

Men vad säger du allamej, får man dem gratis bara man inte anmäler dem?

Allamej
0

Jag sa att det är vad man borde hota dom med… detta är ett solklart brott mot L80 och om man då med en vänlig ton informerar: "Jag kan ta råttorna med deras "transportbur" gratis (det är bara buren dom vill ha betalt för) så anmäler inte den som tar dom..

Om sedan någon annan gör det så är det inte den nya mattens problem.

dorkey
0

Jag ska göra det. Måste försöka hålla mig trevlig bara…

Det värsta är ju att om någon ser annonsen och vill ha råttorna så kanske deras eländiga liv fortsätter likadant…

dorkey
0

Jag har skickat ett sms till honom, vi får se vad han svarar. Just nu har jag inga pengar alls så jag kan ta mig till sundsvall. Men kickan, kan du ta hand om dem så länge? så ska jag försöka hämta upp dem så fort som möjligt och ställa upp som stödhem för ett litet tag innan jag lyckas sälja dem vidare.

KickanW
0

Jag åker alldeles snart till Stockholm, men kommer hem på söndag. Då har jag möjlighet att ta emot råttorna såvida jag vet att jag inte kommer behöva ha den i all framtid!

dorkey
0

Jag har egentligen inte heller plats med honor.. Men vi får se vad Patrik säger så skriver jag här sen.

Lottar8
0

Det konstiga är att det låter ju som att hon vill råttornas bästa(?) Det känns som ren rejäl okunskap.Frågan är bara HUR man kan lyckas ha råttor utan att få reda på att den buren är så långt ifrån verkligheten? Om jag gissar blir människan helt till sig o gärna ger bort dem gratis.

KickanW
0

Nu lämnar jag iFokus för helgen så om ni behöver få tag i mig angående de här råttorna kan ni ringa eller sms:a på 0706440862. Som sagt, på söndag hjälper jag gärna till!

dorkey
0

Det är ordnat och fixat! Patrik är en ängel och tänker ta sig an råttorna. Om han får dem att funka med sina andra två honor så behåller han dem, annars så tar han bara hand om den tillfälligt tills de hittat nya hem.

Så.. Jag ska bara ordna pengar så jag kan ta mig in till sundsvall, sen är det ordnat och klart. Ska maila henne nu. Vad tycker ni jag ska säga i mailet?

Bullerbytjejen
0

står det nått i annonsen om att det där e deras vardagsbur? Jag läste inte så noga. kan ju vara så att hon/han har en bur som e större som kanske ska vara kvar eller blivit såld å den buren e den dom har tillfälligt, eller ja jag vet itne, kanske inte är som man ser det.. troligen inte, men det kan ju vara så..

Bullerbytjejen
0

oj nu va den borta, aah missade att det va ordnat å fixat hihi, va skönt

lothus1
0

Härligt om det löser sig Glad

Allamej
0

Helt underbart! <3

Frankbot
0

Kom nyss hem från sundsvall :O hade jag vetat detta innan hade jag plockat upp dom direkt. Men bra att det löste sig !

lothus1
0

Okej, det är fixat. Men dåså =o) Härligt!

Imasy
0

annonsen är då borta iaf.

skönt att det löste sig för de små!

dorkey
0

Men jag har inte hunnit mailat ännu!

dorkey
0

Har någon hennes mail kvar?! FORT FORT FORT?!!!

Bim
0

TACK madde! :) Du har räddat 2 råttors liv!

RatLover
0

26/27# Oj, hoppas dom har kommit till nån bra då…

dorkey
0

Jadu.. Det finns ju inget att göra nu. Jag får ringa Patrik och säga att det inte blir av. Hoppas verkligen de har fått ett bra hem!

KickanW
0

Men usch, hoppas någon bra människa tog dem…

Bim
0

Nej.. vad jobbigt! :O