Råttor iFokus

Råttor

Etikett: annonsering
Läst 434 ggr
zickan
0

gambianska pungråttungar

Nu har det hänt som inte skulle hända. scott och alva har ätit sig ut två ggr nu och resultatet är en kull. Hade planen om en 4:de gp kull till sommaren.
skänkes bort om någon skulle ha erfarenhet och orka med en gp där han ABSOLUT inte får flytta runt. Han kan inte flytta till sitt hem pga matte inte har tid. Endast brottom för honom att flytta efter två dörrar har hål igenom.

men 4st pipiga välväxta sötnosar söker nya ägare.

• födelsedatum: 30 mars 08

• 2 honor, 2 grabbar

• kullstorlek vid födsel o vid avvänjning: 4st och kris tiden är nästa över

• faderns namn, födelsedatum, vikt: Rt's scott. vikt och datum vet jag ej nu men kan ta fram 

• moderns namn, födelsedatum, vikt:
    Z'Alva. Har inte hennes papper framför mig så jag återkommer. 1,7kg

• omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc:
    Gp går sällan bra i flock. Vill man ha flera tillsamans bör man ev tänka på att spara pengar till kastrering om det inte fungerar. Väldigt revir märkande. Honor funkar bäst tillsamans 

• ort där råttan/råttorna finns:
    Virsbo(västmanland) men kan transporteras vissa sträckor. Ser hellst att dom bli hämtade 

• telnr, epost o alternativa kontaktsätt (inte bara pm här på ifokus) 
    För info/frågor/sköttsel råd finns jag på msn widerkrantz@hotmail.com före och efter köp.
    Mer info på zickan.zoomin.se mail zickan@zoomin.se

OBS!!.. något trött på att se unga gp på blocket med ägare som lovade så hederligt och snackade så väl om sig själva.
    Detta är som att skaffa en hund eller en 3 årig bebis. Krävs PLANERING, Utrymme, Tålamod. 
    Säljes förstahand som sällskaps djur. Vid avel vill jag bli kontaktad innan.

Pris: 1500:- st(billigare för redan vettiga gp ägare som får bra betyg från mina kontakter), med följer tbh för ca 5-700:- (stamtavla, Transportbur,mat,godis,sele,leksak,filt ev nått mer om jag ser nått intressant)
Varje unge hanteras från 7 dagars ålder fram till leverans vid 7veckors ålder. Vill man nappmata en unge från 5 veckor för att få en snabbare kontakt kan det diskuteras om du skulle klara av att leka mamma under avvänjnings perioden.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nyvaken alva med bebar

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.