OT vad är en Eklektiker??
Jag har ett arbete som jag ska göra i religion.
ska välja mellan lite olika livsåskådningar.. en av det är eklektiker. slog upp på wikipedia men fattade inte ändå :( om någon kan orkar och vet vad det är så vore det jättesnällt om nån förklarade det för mig ;D
sen två andra ord också.. gruppetik och utilitarism. vad är det? är inte så allmänbildad :S
e det inte när man blandar, alltså om du ska snacka religion så e det väl att man tar olika saker från olika religioner som man tycker passar typ..tar från olika delar typ, eller jag vet inte, hihi..så fattar jag det iaf :-P
#1 ja så kan det nog vara faktiskt. lät rätt vettigt :D för jag ska jämnföra med dessa: Himaniskisk - Kristen - Existentialistisk - Behavoristisk - Psykoanalytisk .. eller ser du dig
själv som eklektiker?
så det kan nog vara en blandning ja :D
putt

Jag kan hjälpa dig i pm om du vill, har studerat religion vid universitetet sedan 1997, men jag orkar inte skriva en lång utläggning om eklektik, men i ditt sammanhang står nog ordet ekletiker för en person med blandad tro dvs, man väljer lite här och där för man ser inte religionerna som delar utan man ser all religion som en helhet.
Jag tror att en eklektiker helt enkelt är en felstavad elektriker :D
#4 åh tack så mycket, nu vet jag vad en eklektiker är! jag Pmar dig med någon mer fråga sen haha :D
jag hatar när det blir så.. aja hoppas du kan läsa ändå för jag orkar inte skriva om det ;P
#5 haha ja det är det säkert ;D

gör du så:)