Råttor iFokus

Råttor

Etikett: annonsering
Läst 786 ggr
camilla85
0

Inte så fin kanske men STOR.

Hittade en bur på blocket som kanske inte är så fin utan lite konstigt gjord men den är stor så någon som vill lägga 6000kr. Som hittat Skrattande .

http://www.blocket.se/vi/15768757.htm?ca=9_s

Hittade även denna annons med den minsta råttbur jag sett. Kan inte finnas mycket plats till bus där inte Fundersam. Stackars krakar! 

http://www.blocket.se/vi/15801037.htm?ca=9_s 

Någon kan kanske länka åt mig för jag vet inte hur man gör.

Ninja
0

Den första finns med här någonstans, men den andra.. HJÄLP den där är långt ifrån laglig ens! Går inte ens att tänka sig att de spenderat sitt liv i den där. Gråter

Mastoll
0

Wow säger jag till den första, och usch! säger jag till den andra. Den andra buren är ju bara en hamster bur! Hur kan man ens våga ha en råtta där i!! :(

RatLover
0

Men herregud!!!! Hur tänker folk??? Råttorna kan ju inte ens ligga bekvämt!! Usch vad arg jag blir!!!!

Magda
0

usch vilken hemskt pytteliten bur de där stackars flickorna har!!! har aldrig sett ngt så litet användas till en råtta…. hoppas att ngn råttvänligt själ tar hand om dem!

Bim
0

jag kan inte se dom.. det står att de är blockerade.. kan ingen lägga upp en bild på dom? (a)

RatLover
0

MOA, du kan ta hand om dom!! Dom fanns i Sundsvall.. Om jag säger såhär, dom kan inte vända på sig ;S

Ninja
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

MoaL
0

Usch vad liten den andra buren är! Jag har två sådana burar, och dem har jag bara några möss i, alternativt kan man stoppa ned dvärghamstrar, men inte RÅTTOR! Jisses.. *skakar på huvudet* Och hon pratar om att "ge dem ett gott liv" och "ta ansvar för sina djur".. Jag hoppas att de kommer till någon som byter ut buren!

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

gulzebra
0

Fy fan :( Har sett mindre dock… En med en ensam hane och en med den hanens två söner. Jag antar att de har större nu dock, gav bort några burar som jag hade skräpande i förrådet till ägaren, som inte hade råd med större… Inga stora burar men större än dunaburarna de bodde i iaf…

Ägaren hade inte ens råd att åka till vetten och behandla råttorna för skabb. 400 kr var allt som krävdes för det och då hos den dyrare vetten i grannstaden, men icke Skrikandes

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Bim
0

:'''''(

Kirameki
0

Såg också miniburen imorse… Ser ju inte ens ut att vara stor nog åt en ensam liten hamster, med tanke på att dom är honor. Däremot funkar den säkert toppen som transportbur… :P Stackars tjejer.

niffen
0

Sorgligt, vet inte vad mer jag ska säga… Sorgligt… Jag ska mejla, men inte avslöja mig på nåt sätt…

camilla85
0

Tänk om man kunde ta hand om alla råttor (och andra djur) som man ser i diverse annonser.

Men att inte personerna ser själva att buren är för liten när de ser hur pass aktivt djur de har skaffat. Att inte fler tänker på djurens bästa och inte sitt eget. Fattar inte och dessa annonser gör mig så ledsen och arg.

lothus1
0

Men tjena!!! Skämtar de eller Skrikandes Att ha råttor i en så liten bur är väl faan olagligt. Sorry för min dåliga "franska", men jag blir arg när jag ser sådant Ledsen

KickanW
0

Kolla i tråden "Kan någon i Sundsvallsområdet…" Där försöker vi göra något åt den annonsen!