Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 371 ggr
MentalDistress
0

Halleluja!!

Hade tid hos vetten idag 15.45 och jag var så nervös. I och med att Tuva avlivades pga mycoplasma.. Jag trodde verkligen att vetten skulle säga att de tre småttingarna med hade det eftersom de nyst så mycket de senaste dagarna (men varit pigga i övrigt).

Hon tog dem en och en och lyssnade på deras lungor och berömde deras fina temprament och att de var så lätthanterade. Det var samma vett som tog bort Tuva (helt underbar, ska gå till henne alltid hädanefter när det är nått med råttorna). 

Hon kände igenom dem och konstaterade att de inte hade något utbrott av mycoplasma, däremot hade Saga och Nicki svullna lymfkörtlar, men det berodde på en halsinfektion (som när vi har ont i halsen vad jag fatta det som). Men för säkerhetsskull så ska de få antibiotika i 7 dagar morgon & kväll.

Jag är så lycklig, trodde att jag förlorat dem alla!

Älskade bebisar! <3

RatLover
0

Vad kul :D bra att dom mår bra!! pussa dom från mig :D

MentalDistress
0

#1 det ska jag göra! :)

RatLover
0

:D

SweGizmo
0

Vilken vet var du hos? hon verkar bra:) vart ligger kliniken?

Min blogg: SweGizmo.se

MentalDistress
0

#4 Smådjurhälsan heter kliniken och ligger i frölunda. Har vettens kort nånstan här hemma, kan skriva hennes namn och nummer så fort jag hittat det! (misstänker att killen fortfarande har det i sin plånbok)

Och visst är hon bra, helt underbar, hon har verkligen råttvana! Det syns när hon tar i dem. Dessutom verkar hon verkligen gilla råttor och det är ju ett stort plus!:D

SweGizmo
0

#5   Gud så bra:D det är ju inte långt ifrån mej:) vill gärna har nummer och namn^^

jag leter nämligen råttvana vet's som är billigare än Blå stjärnan…

Min blogg: SweGizmo.se