Råttor iFokus

Råttor

Etikett: kostrelaterat
Läst 627 ggr
MentalDistress
0

Jag är ett ägghuvud

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det har kommer säkert räknas som en av de dummaste frågorna nånsin på råttor.ifokus men måste man så måste man!

Mina tjejer älskar att äta ägg, och innan så har jag alltid skalat äggen åt dem, men det verkar som om att låta dem skala själva är en rolig "aktivering" för dem. Men min fråga är finns det någon risk att det fastnar äggskal i halsen på dem eller att de skär sig när de skalar? 

Förlåt för den jätte dumma frågan men jag är extremt nojig när det kommer till mina bebisar. Gråter

RatLover
0

Nej, det är absolut inte en dum fråga! Klart att du oroar dig :) Mjaa, jag tror inte det borde göra det. Dom äter ju lixom inte skalet ;D

MentalDistress
0

#1 oh tack! jag blev lite nervös, vill liksom inte höra att man är korkad för att man oroar sig. Jag är en sån som nojjar väldigt lätt när det är nått med mina tjejer, jag är en så kallad "hönsmamma".

Men om det inte ska vara nån fara så ska de få oskalat ägg att pilla med sen.

Dom är ena riktiga busfrön så man måste komma på nya aktiviteter åt dem för jämnan.

RatLover
0

2# Ja det är ju väldigt många här inne (som det verkar) som ger sina pälsklingar oskalat ägg, och jag har aldrig hört att dom gjort sig illa :D Ägg brukar ju vara en favorit!

MentalDistress
0

ja ägg är ju super gott tycker dom! ^^

Men av nån anledning fick jag för mig att de skulle skära sig på sina söta små tassar och ja.. usch. Vilken fjant jag är :/

[countess]
0

jag frågade samma sök på ägg så kommer det fram en massa =) och jag fick rådet att ge dom oskalt ägg :D

RatLover
0

4# Nej säg inte så! Alla har rätt att oroa sig :)

MentalDistress
0

#5 tackar! trodde ingen frågat det innan, hehe. Skönt att veta att nån annan nojar som jag! Skrattande

Daydreams
0

jodå dom äter visst skalet, äggskal är mumsigt och innehåller kalcium. Råttor skär sig inte, de finmaler allt innan dom sväljer.

RatLover
0

8# aha ;D

Daisymink
0

mina råttor ääälskar skalet, alla kommer i en stor flock och slänger sig efter skalen :P

// Vanessa 

MentalDistress
0

#8 tack för svaret! känns tryggt att veta det. Hönsmamma som jag är så vill jag kolla upp allt innan jag ger dem något.