Råttor iFokus

Råttor

Etikettminneslunden
Läst 549 ggr
Lollo86
0

Vila i frid Freja

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag var jag och avlivade Freja.. min goaste tjej.. hon hade fått en knöl mellan ena benet.. hon har haft den där rätt länge så den blev till slut gigantisk.. anledningen till att jag inte avlivat henne tidigare är för att hon har varit pigg och velat varit med hela tiden, och har ätit minst lika mycket som alla de andra tjejerna. men jag kände nu att knölen var alldeles för stor och hon hade smalnat av rejält.. så jag kände det var snällast mot henne..

det var så hemskt när veterinären avlivade henne.. okej det gick väääldigt snabbt men det kändes så hemskt ändå.. man vill ju inte avliva sin bebis.. jag vet inte exakt när hon blev född men jag fick henne när hon var ett år så nu skulle hon blivit över två år. så hon har fått leva ett bra liv och inte dött i som ung. men det var tråkigt ändå för hon var ändå rätt pigg fast hon hade sån knöl.. usch så hemskt det känns :(

hon fick den finaste begravningsplatsen på hela trädgården, bredvid en damm. Hon var/är väldigt speciell för mig och jag kommer aldrig glömma henne.

Vila i Frid Freja

*obs* det är inte blod som är på bilden, utan hallonstänk :p. så ni inte tror massa nu. 

vet inte om jag lade i rätt grupp nu heller men Minnselunden är väl för sånt här eller?

Tramsa
0

Så fin hon var…

empan-hampus
0

R.I.P Jätte fin =) hoppas hon får det bra <3

Girlie
0

Jätte fin tös, beklagar sorgen. Hon påminner om min Freja som fick vandra vidare för ett tag sedan, även hon Agouti så kanske är de tillsammans nu och leker som när de var friska. :)

Ninja
0

Fina Freja, sov gott. Beklagar sorgen, Lollo.

Lollo86
0

Tack så mycket alla!

#3 ja det gör dom säkert då :D

den bilden som är där är när hon var mycket piggare. nu i slutet såg hon nästan hemsk ut pga knölen och hennes avsmalnad :(

Mischa
0

Beklagar, står själv i valet och kvalet om en tumörråtta som varit en av mina första.

Saken är den att hon äter/dricker och är pigg men inte allt för vig…

≧◔◡◔≦

MentalDistress
0

Gud så fin hon var! Hoppas hon och Tuva hitta varandra där på andra sidan regnbågsbron. Beklagar verkligen sorgen.

Lollo86
0

#6 Freja var också väldigt pigg och drack å åt som en häst. men nä hon var inte allt för vig heller och hade lite svårare att komma ner för alla hyllplan. men hon ville aldrig ge upp verkade det som. men var jag tvungen att låta henne somna in nu. tumören var för stor på henne :(

hur stor är tumören på din råtta? den kanske går att ta bort. jag var för feg så jag vågade inte det precis i början när hon hade fått den. har ju hört så mycket att små djur lätt inte tål dom dosorna av nedsövnaden. men nu när jag tänker efter så hade det varit värt att testa.. då kanske hon hade levt nu och varit jättepigg :(

Lollo86
0

#7 tack så mycket!

ja dom hittar nog varandra där och kommer skutta omkring på gröna ängar med massa god mat :D

Mischa
0

#8 den är mindre än en pingisboll men större än en puttekula (vilken förklaring)

Eftersom hon är ca över 2år nu känns det inte värt att operera henne eller ta henne till vetten för att få den konstaterat, utan såfort livskvalitén försämras så får hon flyga till skyarna.

≧◔◡◔≦

Lollo86
0

#10 åh nej jag tror inte heller att det är värt att operera henne då. ja precis direkt du ser att hon försämras så är det nog lika bra att låta henne somna in. då får hon det nog bättre!

RatLover
0

Beklagar, sov gott Freja, hon var jätte vacker!