Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 2148 ggr
Ladyinred
0

Italienska råttor

Såg en annons där en person ville köpa sånna, aldrig hört talas om. Nån här som kan ge lite ljus över det hela?

dorkey
0

Fråga personen som sökte efter dem? låter intressant.. finns det verkligen något som kallas för det?

dorislinn
0

Hadde jag ingen aning om :S Om du hittar en bild visa den gärna för mig! Jag ska googla lite på det nuSkrattande

KickanW
0

De kanske bara kommer från Italien, på något sätt.

Mischa
0

eller så är det bara ytterligare ett "zoonamn"

≧◔◡◔≦

Zenriette
0

Tror det bare er et "zoonamn".. Jeg har før taget rotter med hjem fra vores ferie i IT, og det er nu ganske alm. rotter de har dernede, og iøvrig ikke særlig udbredt.

dorislinn
0

Aa, Jag också! Fick ingen bild på googleLedsen För där borde det ju finnas då, Eller?

Ladyinred
0

Jag har skrivit och frågat vad det e för sort och om han ville berätta lite om dom. Får se om han svarar..

dorislinn
0

Aa, skriv till mig om han svara *Nyfiken*

Ladyinred
0

Nu har jag fått svar men blev inte klokare. Han vill ha soptippsråttor.

Bullerbytjejen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sån har jag en, men den e inte tillsalu ;-)

RatLover
0

Han menade nog förmodligen en sån råtta från ratatoulie (stavning?)

Ladyinred
0

en täcknad råtta som kan laga mat^^

RatLover
0

nää >.<

Ladyinred
0

De skulle jag vilja ha, e så tråkigt o laga mat :P

KAGE
0

Kanske same shit som "Fransk takråtta" till exempel

/Karoline.

Ladyinred
0

Fransk har jag inte hört, bara olika asiatiska varianter. Min första va en thailändsk (stavning), de du…

KAGE
0

men grejen är ju att det inte finns o.0

/Karoline.

Ladyinred
0

Jag vet det e ju de som gör min råtta så unik. Den enda av sin sort liksom. hehe

KAGE
0

XDD

/Karoline.

Ladyinred
0

Jag trodde stenhårt på det när jag va 13 år, men nu e de mycket bättre i affären där jag köpte den. de försöker inte låtsas att de e nåt annat än vad de är. Vanliga tamråttor, med ursprung i brunråttan, även om det sista inte står på skylten.

LeTigre
0

En klasskompis sa häromdagen att hans polare hade en egyptisk takråtta. Vad kan det vara tror ni?

LeTigre
0

ingen?

Girlie
0

En tamråtta till 99% säkerhet.

En takråtta är vad man brukade kalla Svartråttan vilket beror på att de klättrar mycket bättre än brunråttor och alltså ofta hittas högt upp. Från början ska de ha varit åtminstone delvis trädlevande. 

Men jag tvivlar på att personen faktiskt har en svartråtta från egyptien, svartråttor är inte domecticerade på samma sätt som brunråttor och har han köpt den från Zoo är get garanterat en brunråtta.

KickanW
0

Takråtta har jag ofta sett att man kallar tamråttor, har hört någon förklaring om varför men minns inte.
Egyptisk var dock nytt…

Mimus
0

Mina råttor är vanliga hederliga soptippsråttor "Brunråttor"