Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 782 ggr
Mimus
0

È d bara mina idioter?

Mina små skadedjur ;) brukar dra med sig makaronerna lr vad de får för dagen till toalådan å äta där.. Om de inte orkar lämnar de d där å sen äter upp d..Trots att d blitt som negerbollar rullade i kattsand.. È d bara mina som gör så?

Vafför gör de på dette vise?

Daisymink
0

mina är lika dana, extra krydda med lite kiss och bajs

// Vanessa 

artdesiu
0

Mina verkar också tro att bajslådan är en lyxrestaurang in disguise. Och när de inte sitter och äter i den så har dom grävt ur den och använder den som sovplats, trots att det finns en urmysig hängmatta, hus m.m.

Daisymink
0

min lilla vera kan man hitta sovandes som en boll i toan :)

// Vanessa 

Mimus
0

Ja min ena tror toalådan é en hästens säng.. Kanske därför hon luktar så äkklit ;)

Bellybob
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

haha, min ena råtta ställer skålen typ där hon pissar å bajsar å så gömmer hon all mat bakom skålen så de hamnar i allt skit :P

Mimus
0

Vem fan har sagt att råttor é smarta :P

Bellybob
0

haha lr hur, å samma råtta e skitklantig å ramlar ner från allt hela tiden :P å sover me huvudet under sig själv typ :P

Lells
0

hihi mina är också så ohygieniska och klumpiga, men dom verkar inte lida av det. kanske tycker dom det är gott med kissiga sandmakaroner :)

Mimus
0

#8 D kanske blir knaprigare.. Ut me er allihopa å rulla maten i sandlådan!

Bellybob
0

haha ja kanske de :P lite extra krydda :P

angelfromheven
0

haha mina har aldrig gjort det. dom tar in maten å äter det i sin hydda :P

Psykbollen
0

Mina gör det O.o De tar maten, lägger den i toaletten och går iväg och gör något annat för att lite senare sätta dig där och äta :P

Gahich
0

haha, det gör en av mina också xD helatiden och ibland sover hon där :´D hihi tokiga hon.

Lottar8
0

Våra råttor har alltid flera fleecetygbitar lite överallt i buren. En av råttorna håller alltid på att fixa med dem. Minst en tygbit om dagen bäddar hon omsorgsfullt ner mitt i maten??O de andra gömmer maten i boet o  stänger sedan igen öppningen med tygbit, typ"nu är maten säker brudar, ingen hittar den här"! *Hur tänker de där?*

Mimus
0

Slitz é superkorkad :P

Hon sitter på sidan i gallret på buren men sedan kmr hon på att hon ska klia sej så hon släpper båda baktassarna plus en framtass och poff så trillar hon ner..Händer minst en gg/vecka :P

dorkey
0

Hahahaha xD

Lottar8
0

#15 Det måste se riktigt dumt ut…Glad