Baby boom! Råttungar säljes
Födelsedatum: Tis den 11/3 , kl 00.37 hördes de pip :)
Färg teckning o hårlag: roan,mink,champagne o choklad, släta å rexade,dumbo,dumbobärare
Kullstorlek: 12 st vid födsel o alla lever. 7 hanar och 5 honor.
Fader: Börje, black huskey roan,slät toppörad, från zoo, ca 14 månader.Vet ej exakt vikt,min våg tar bara 450 gram. Börje är helt oemotståndlig! Alla vänner å bekanta man tar hem blir tokiga i han, han får nästan jämt va lös då han är som en hund….går i hälarna på en vart man än går.Han har varit pappa en gång tidigare,då blev de 9 ungar å alla överlevde å alla lever å friska fortfarande.
Moder:Newt, mink,rexad dumbobärare.köpt av råttuppfödare. född den 10/12-07, väger mer än 450 gram,stor för å vara hona,hennes pappa är även han väldigt stor.Första gången Newt är mamma o hon har skött de jättebra,bebisarna är hennes allt!Hon pysslar å boar å donar me dem hela tiden,noga me att de ska ha de varmt. :)
Syfte med parning: En olyckshändelse då ja var bortrest å hade råttvakt.
Ingen av bebisarnas föräldrar är omplacerings råttor.
Finns i centrala Uppsala. De kan hämtas när de är minst 5 veckor o väger minst 80-90 gram.Jag kommer sära på dem vid 4 veckors ålder.Jag kommer såklart åxå att handskas o pyssla me dem jättemycke,så de kommer garanterat att vara tama å fina. Jag är väldigt petig å noga med att de ska få de bra hos sin nya matte/husse,de säljs endast till hem med kunskap o råttkompisar, jag vill ha 150 kr st.Jag har bil så eventuell transport går att ordna,mot bensin kostnad.
e-mail: kexytoon@hotmail.com tele: 0734-135452 (säkrast att nå mej via mail eller msn,då ja inte alltid har mobilen på pgav.jobbet.)
Honor

Hanar

Nya bilder. Observera att det inte är jag som har kullen, utan använd mailadressen vid intresse.