Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 3376 ggr
Absinthe
0

OT Konstintresse?

Undrar om det är fler här inne som är konstintresserade och/eller målar tavlor själv. Olja, akryl, akvarell eller kanske fingerfärg? =P

Själv målar jag tavlor och skissar en hel del när tiden räcker till. Jag gick konst och form på gymnasiet och intresset stannar fortfarande kvar. Mina största förebilder är Salvador Dali och Leonardo da Vinci. Da Vinci är ju ett geni för sin tid och Dali har en underbar fantasi som liknar drömmar.
Jag målar surrealistiskt med fantasyinfluenser och vill främst förmedla känslor. Älskar annars att kolla på konst i allmänhet för att hitta mönster eller annan uppbyggnad innan de började måla, hur deras komposition är. Penseldragen och hur tekniken kan ge olika effekter. Arbetar själv helst med både pensel och palettkniv.
Skulpturering i diverse material så som metall, keramik, sten, trä och plast är också konst. Att jobba i lera är väldigt kul men lite svårare att göra när man inte har tillgång till material och ugn själv.

Foto tillhör också konst, fotograferar själv dessutom men nu menar jag "gammeldags" skapande. Den uråldriga metoden att få det man ser i huvudet ut genom sina rörelser i handen. =D *låter flummigt*

Är jag ensam med detta intresset här inne bland allt råttfolk?

Allamej
0

Onej… inte ensam :) Spenderade 5 år av mitt liv för att måla och skapa i största allmänhet. Har alltid varit en smula pysslig av mig och efter att jag lade ner smyckesprojektet på obestämd tid så kom jag tillbaka till måleriet. Har en stil just nu som inte kan beskrivas som något annat än symbolism :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Absinthe
0

Har du något du kan visa? =) Vore väldigt kul att se.. =)

marinelady
0

Jag håller på en del,ingen kamera just nu dock så kan inte fota det jag har här hemma,men funderar på att byta inriktning på min lärarutbildning till bild och biologi.

Absinthe
0

Själv var jag inne på att bli bildlärare på gymnasienivå, men efter två veckors pendlande flera timmar om dagen gav jag upp. Håller det just nu på hobbynivå med små utställningar då och då.

Vore som sagt roligt att se andras konstverk också.. =)

Allamej
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En som tydligt visar symbolerna

http://rattor.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=ba06105f-ef3f-4c7d-9302-ca2bb72bf25d&Filename=m%C3%A5lat%20001.jpg

Och en där jag leker lite med skiktmåleri :), och ja… jag jobbar på det :)

http://rattor.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=5be0fb3e-230d-4342-b888-40f39a08bfb3&Filename=m%C3%A5lat%20004.jpg

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Absinthe
0

Jobbar du i akryl?
Gillar du religion och andra kulturer? =) Fick en religionskänsla av bilden.. =)

Gillade den andra bilden väldigt mycket, glada färger, lite flummiga övermålningar och lite drömsk, sånt jag gillar.. ;P

Allamej
0

#6 Nej jag jobbar i en hybridfärg… jag pallar inte starka lösningsmedel men jag älskar hur oljefärg beter sig så jag hittade vattenspädbar oljefärg ! :D Jag älskar den, den ger mig det bästa från 2 världar :) Och om man nödvändigtvis vill  så kan man använda de vanliga oljorna och terpentinet även till den :)

Jag är en smula spirituell ja.. :) Mer om det på andra sidor :)

Reklamfritt
0

skissa skissa skissa xD

Absinthe
0

Jag kan inte jobba i annat än olja, jag är helt kär i det.. dock använder jag helst lacknafta när jag ska späda färgerna. Luktar starkt för råttorna så jag använder nåt annat nu som inte luktar direkt istället..
Olja är kanon tycker jag, akryl torkar för fort om man vill bygga med otorkad färg..

Min senaste målning, dock inte klar och tyvärr bara tagen med mobilkamera..

LeTigre
0

#9 jag ÄLSKAR din konst!! Har du en hemsida? Jag natar att jag inte har råd att köpa något men jag måste bara säga att jag totalt avgudar  de mjuka kvinnliga formerna och de starka kontrasterna i färgerna. Skrattande

Jag är mycket konstintresserad, saknar dock helt egen talang.. :/ I alla fall för just måleri. Jag sysslar mycket mer med ord och skrivande och med allehanda pyssel, scrapbooking etc. Leker ibland också med akvareller, med varierande resultat.. Just nu har jag inte tid och plats för någonting sånt i mitt liv, men det kommer och går..

Absinthe
0

#10 Tack så mycket. Nej ingen hemsida just nu men ska fixa det hade jag tänkt.. =) Precis blivit klar med min hemsida för råttorna, ska fixa en till min konst också.. =)

Min hemsida till råttorna är absintrats, tänkte att jag ska ha absintharts till min konst.. men det kommer inom kort.. =)

LeTigre
0

#11 du får lägga ut länk när den är på g då, måla på! :)

Mimus
0

Salvador È så bra :)

Har ni sett Julie Bell och Boris Vallejo´s konst? Älskar den :)

Absinthe
0

#12 lovar att länka sen.. =)

#13 har du några länkar till bilder eller sidor med bilder på? =)

Mischa
0

#5 är det ett aumtecken?

≧◔◡◔≦

Frankbot
0

jag är väldigt konstintresserad :) gått tre år estet bild och form :) målar mest olja här hemma :)

Absinthe
0

#16 inget du vill visa och dela med dig av i form av en bild? =D

Allamej
0

#15, japp, det är aum. Jag har det även på min vänstra handled och på den högra en triquatra :)

idaleck
0

#9 WOW du är ju jätteduktig!!! *imponerad*Förvånad

Absinthe
0

#19 Tackar tackar.. ^^,

Mimus
0

#14 Sök på namnen på google å välj bilder..Voila, ett helt galleri ;)

Lells
1

Vad fina bilder ni har!

Jag gillar att måla/rita och har också gått den estetiska linjen på både grundskolan och gymnasiet :)

Här är en tavla jag håller på med just nu

Reklamfritt
0

fint =D

Bullerbytjejen
1

jag är inte det minsta konstnärlig av mig, men syrran har målat och tecknat hela sitt liv i stort sätt, och designat kläder, gått skolor lite överallt på jorden, men det jag gillar mest är hennes enkla flummålningar.. Sen är mamma pysslig av sig också, gör decoupage eller vad det heter, klistrar servettmotiv på saker och lackar, typ gör askoppar, krukor, serveringsfat osv osv, listan kan göras lång. 

Här är ett självporträtt syrran gjorde för längesen, (du målar/tecknar hon inget alls, designar bara kläder)

Bullerbytjejen
0

men de jag gillar mest är sånna här småsötnosar hon gjort, jag har norpat dom så dom hänger hos mig nu tihii..

Bullerbytjejen
1

en till..

Bullerbytjejen
1

en till..

Bullerbytjejen
0

en till..

Bullerbytjejen
1

å den här har mamma hos sig, syrran tycker vi e brända i huvet som har dom där halvgjorda katastroferna uppe på väggen *hahahaha*

LeTigre
0

#29 den gravida sjöjungfrun och din mammas hästplanka var sagolika, skulle jag lätt köpa och ha hemma.. :P

marinelady
0

OMG är allt jag kan säga ni är verkligen extremt duktiga allihopa..

Bullerbytjejen
0

#30: jaa eller huuur, jag tycker dom är så vackra <3

Mimus
0

#29 Underbara

Absinthe
0

Kanonfina tavlor din syster har gjort Bullerbytjejen.. =)

#21 menade mest om du hade någon länk eftersom du gillade dem så mycket, men visst kan söka själv.. ;)

Mimus
0

#34 D é så jag brukar göra.. Därför ja inte har ngn länk direkt Skrattande

Absinthe
0

Lugna puckar, folk brukar bara vara lite för bekväma för att söka.. xD

Mimus
0

Dessutom é d ngt skumt med min dator för jag kan inte klistra in text på RIF.. Skitdator..Måste va ngra dumma inställningarFundersam

Allamej
0

Jag säger bara en sak Mimus… Ctrl + V

Terato
0

Gud vad mycket konstnärer vi hade här!

Jag är väldigt intresserad av porträtt. Jobbar mycket i blyerts men även akryl.

Länk till två av mina bilder:

http://www.freewebs.com/teratos/minkonst.htm

Annars målar/ritar jag mest nakna brudar i vackra eller läskiga miljöer. Är väl det jag är bäst på. Men har inget upplagt på internet.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Beaver
0

Mkt fina grejer, allihopa :)

Jag har alltid haft ett biintresse i att teckna och måla. Mest har det blivit blyerts och kol, skulle vara kul att lära sig något färgmedium men det har bara inte blivit av. Hoppas jag får vara med här i alla fall!

Elfwood Galleri (två år sedan jag uppdaterade… :o ) 

Deviantart Galleri Inte särskilt många bilder där.

Mimus
0

#38.. Jippie, you are a angel :D

Grodan
0

Oj, vilka konstnärer det finns här! Jättefina bilder. Jag ritade och målade mycket när jag var barn och tonåring. Har inget att visa direkt…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Absinthe
0

Beaver jag gillade verkligen dina drakhuvuden.. =) *avis* Riktigt duktig..

Terato gillade den blyertsteckningen på den mannen (vad han nu hette) =)

Terato
0

Tack! Det är en låtskrivare från Västerås som ligger mig väldigt varmt om hjärtat!

#40 Oh vilka läckra drakar!

teratos.r8or.se

Frankbot
1

**detta är ett porträtt av howlin pelle almquist som jag gjort för ca ett år sedan kanskeGlad
**

Frankbot
1

en sönderkladdad häst Skrattande

Frankbot
1

och en mops jag gjort i paint haha… är hemskt dålig på att ta bilder på sånt jag gör :P

Absinthe
0

Haha mopsen diggade jag.. *skrattar*
Men kanonfint målat.. =)

LeTigre
1

#47 en slående likhet till Sir Winston Churchill.. eller vad säger ni?

http://www.crab.rutgers.edu/~awoll/churchill.jpg http://rattor.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=f78fcb9e-f247-4a07-9dd4-fa6c1c562a1e&Filename=Tillerikkramemelie2.JPG

(mopsen tillhör Frankbot, se inlägg #47

Frankbot
0

#48  tackar så mycket :D ja mopsen ser rolig ut haha :D lite skev

#49 haha ja du har rätt :D kanske var han jag tänkte på när jag gjorde den :D

LeTigre
0

#50 hoppas du inte har något mot att jag klippte in din mops bredvid herr churchill, kan ta bort den om du vill. Tyckte den var riktigt snygg :D

Frankbot
0

#51 haha nej no probs ! :D slående likt hahaha

Terato
0

#45: heldiggar!

teratos.r8or.se

Beaver
0

tack tack Absinthe :)

marinelady
1

Så nu har jag bilder på min bilder…

Absinthe
0

Lidelsefull bild, väldigt dov känsla av fångenskap.
Vad hade du för tankar bakom? =)

marinelady
0

tanken bakom nja..bli av med lite känslor av hopplöshet och sätta dem på pappret…målade den nästan direkt efter jag och min dåvarande pojkvän hade grälat åter en gång…

Absinthe
1

Här är en av mina senaste tavlor.. Synd att blixten förstör bilden lite..

Terato
0

Wow va läckra bilder!

#55 Jag säger bara en sak: Svart ram! Det skulle bli den perfekta finishen. Ja, jag upplever den också som instängd, trängd, utan vägar ut.

Gud vad läckert, Absinth! Så mäktig!

teratos.r8or.se

sussa08
0

Jag älskar o rita men jag är inge bra på propotioner.. Kanske för jag inte utbildat mig något :P här är en bild i alla fall som jag ritat med kol

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Absinthe
0

Tack Terato! =)

Ett tips sussa_08 är nog att studera nakna kroppar hur de rör sig och hur de böjer sig.. jag har ibland problem med att få till proportionerna rätt, men övning ger färdighet. Gillade din teckning *tummen upp* =)

Absinthe
1

Själv är jag inte så duktig på att teckna, tycker själv mina teckningar blir alldeles för ljusa, jag är rädd för att skugga nämligen, för när jag gör det blir bilden aldrig riktigt bra.. =/

sussa08
0

Taaaack Absinthe :D Haha ko jag försöker med det ibland, det här är en av de första "damerna" jag ritat :) Det går bättre o bättre bara att jag inte scanat in bilder än :)

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Terato
0

#60 Inga fel på proportionerna där iaf!

Jag säger bara en sak: Krokit! Så jäkla bra träning! Jag är mästare på kvinnokroppar.

teratos.r8or.se

sussa08
0

#64 Tack ^^ men benen är lite korta i alla fall.. och armarna lite väl smala kanske :)

Terato
0

Människorkroppar kan se väldigt olika ut. Föttern är lite små/(väldigt vanligt att man gör fötter och händer för små) men det tycker inte jag gör någotning. Ibland när man tecknar måste man koppla bort det kritiska ögat. Ananrs blir manaldrig nöjd. Jag tycker det är mycket vitkgiare att det finns balans i en bild och det har din. Är verkligen fötternaså viktiga för helheten i din bild, liksom?

teratos.r8or.se

sussa08
0

Haha kanske inte :) Men jag stör mig ändå på att benen är så korta ^^

Vikvack
1

Om jag visar mina målningar av råttor så blir ju inte tråden helt off topic, eller?

Först har vi Belle. Hon var som en hund, lilla Belle. När Belle blev gammal levde hos lös i lägenheten. När vi kom hem på eftermiddagen kom hon skuttandes genom hallen när hon hörde dörren låsas upp. Varje kväll kom hon till sidan av sängen, klättrade upp och kurade ihop sig på sin alldeles egna kudde i huvudänden.

Vikvack
0

Sen har vi Penny. Allra käraste lilla Penny var en samlare. Hon kunde samla enorma mängder mat i hörnet av buren. Penny samlade, Belle åt. Penny blev inte alls särskilt gammal och lämnade Belle ensam kvar.

Allamej
0

#68 Du är helt sjukt duktig! :O

Vikvack
0

#70 tack så mycket. det värmer!

Moderkaka
1

Hmm målar och målar.. Ja skulle nog vilja säga att ja själv mest kladdar.. =P

garmonbozia
1

Trevligt med fler konstintresserade! Jag är själv konstvetare, konstpedagog och multikonstnär. :) Mina alster finns på www.eskapi.com (bifogar en illustration också)

Keep up the good work!

cykelpump
0

Mitt konstintresse är att fotografera :D Jag tkr det är konst iaf :P Så jag bifogar en myskobild jag tagit och bildbehandlat (:

cykelpump
0

Det finns en mening bakom bilden :P Men orkar inte skriva den just nu ^^ Säg till om ni är nyfikna :P :D

Mimus
0

#75 Tell moi

Gahich
1

Min kusin ritar ganska mycket :P men "på sin egen stil" :D haha men jag tycker det är skitsnyggt ^^ men har typ bara kladdar av henne, fasst tycker det är lika fint endå :) älskar hennes teckningar :D varje gång jag kommer dit kollar jag om hon gjort nå nya xD

cykelpump
0

#75 Okej då xD Bilden ska symbolisera bajskärlek, för jag hatar det för tillfälligt. Min kille/fd kille gjorde slut för en månad sen då skrev jag en text till bilden. Den ska visa att jag vill kunna kyssa han igen, röra han vid mina läppar (Läpparna). Jag vill kunna se in i hans ögpn igen och säga att jag älskar honom(ögat) typ nått sånt.. Nu klarar jag inte av att skriva mer om dt xD Stor bölaren här :P

Terato
0

Vikvack: Wow, jag älskar dem verkligen! Tycker det är assvårt att måla råttor men du lyckas ju verkligen!

teratos.r8or.se