Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 689 ggr
jessi_twini
0

Snedskalle

Min råtta har snedskalle det syns på honom… Han lider inte utav det vad jag kan se. Eller det kanske han gör men det vet ju inte jag. Han har inge problem med balansen. Men han har haft det förut men då fick jag medicin för att han hade klumpfot och då försvann det. Men jag vet ju att man måste till veterinär men eftersom jag inte har råd eller pappa så kan ju inte jag åka till någon veterinär nu utan kanske nästan månad. Men tror ni det går att man kan ringa till vett och säga hur twini beter sig och att dom kan snacka med e råttkunnig och sedan att dom kan skriva ut medicin genom telefonen och som man sen kan hämta hos vett eller på apoteket? blir inte det lite billigare? Om nu bara undersökningen kostar 400kr. Medicinen kanske kostar.. 100-200kr. Jag vet inte men det har det gjort iallafall dom gångerna jag har varit hos veterinär. Eller kanske det finns någon billigare veterinär här i upplands väsby än hos jannis lundgren?

Tacksam för svar!Glad

RatLover
0

putt

UpptagetNamn
0

Du kan ju ringa och testa?
Se till att ha pengar sen så rått stackarn slipper lida ><
Om du inte får tag i medicin och han börjar gå i ringar eller nått, och typ inte kan gå, så måste du kanske avliva honom.

jessi_twini
0

Okej :) Jo visst kan man ringa och fråga det skadar nog inte :P :)

Elinormaggan
0

Hoppas du hittar någon med medicin,sjäv kan jag inget=(

//Elinor http://skimmelochskack.blogg.se/

Nymphadora
0

Min ena råtta är ganska mycket mindre än den andra (som stjäl all mat och bråkar rätt mycket på lillan). Jag tycker mig se att lillan är lite lite sned, typ som att hon tiltar lite lätt på huvudet åt ena hållet. Men hon klättrar och grejar som vanligt annars. Har inte haft dom så länge, men det verkar inte vara något som blivit värre iallafall.

Någon som har tips eller idéer ? Gärna för hur man kan få henne att gå upp i lite i vikt också (även om det är OT).

UpptagetNamn
0

#5, om du misstänker snedskalle så ska hon genast till vetten.
För har hon snedskalle så går det, vad jag vet inte bota på nått annat sätt. och det gäller att gå till vetten så fort som möjligt,.