Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 2297 ggr
Sandra-L
0

Nakenfisar säljes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla råttälskare, Nu har jag fyra nudister som ska till nya hem!

_Alla är dubbelrexar samt dumbobärare.
(en i kullen är dumbo, är dock ej till salu)

Är leveransklara om 1-2 veckor
_

_Har ingen bakgrundsinfo om föräldrarna (därför ej reggade) och ungarna säljes därför endast som sällskap!
_

Tama, goa och sjukt nyfikna!! =)

födda; 14 dec. 6 ungar i kullen

_Pris: Diskuteras, bra hem är dock väldigt viktigt!!

Bilder kan skickas vid genuint intresse =)
Finns i sthlm.

Larson_sandra@hotmail.com
MVH Sandra_

Daydreams
0

Kolla annonsreglerna!

Telefonkontakt
0

Vilka söta! Får dock inte skaffa någon nudist för sambon, han uppskattar inte deras nakehet. Men jättefina var det verkligen :)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

TienMu
0

ååå så söööttt!

Cupid
0

Finns det inte regler för att annonsera på detta forum som ger lite mer specifik information? :)

Sandra-L
0

Då ber jag om ursäkt, är ny här och har inte sett annonsreglerna..

ska leta rätt på dem genast..

Cupid
0

#5 Hittade dem åt dig eftersom det kan vara lite svårt att hitta som ny. :)

http://rattor.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=f43bfef0-61bd-4f65-a7ba-e7196d31f371

Sandra-L
0

sådärja!
=)

Daydreams
0
  • födelsedatum

• färg, teckning o hårlag

• kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v)

• faderns namn, födelsedatum, vikt

• moderns namn, födelsedatum, vikt

• syfte med parningen el om det är omplacering, anledning

• omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc

• pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb

• ort där råttan/råttorna finns

• telnr, epost o alternativa kontaktsätt (inte bara pm här på ifokus)

Sandra-L
0

Mamma och pappa har okänt födelsedatum och vikten är inte antecknad här så det får jag lägga till senare!

Sandra-L
0

Tack för vänligheten Cupid, uppskattas! =)

Nicciz
0

Guuuud såå söta… 

Jag vill gärna veta mer om föräldrarnas temperament och färg och anledningen till parningen…

*funderar på en ny nakenfis*

Stj3rnfallet
0

Väldigt söta =) Men de ser väldigt små ut..

Lells
0

Jag är intresserad av en hane men antar att alla redan är tingade? :p

Jag ska köpa en ny bur först om 1 vecka så den är väl viktigast att införskaffa först..

Borde kanske skicka PM men jag är ju lite osäker.

Vill ha lite mer info :)

Sandra-L
0

jo de är ju ganska små ännu, men säkerligen leveransklara om ca 2 veckor =)
Det beror lite på individen..

lells; det spelar ingen roll hur du kontaktar mig, jag håller utkik överallt! ;)

Dessa fyra är inte tingade ännu, de andra 2 i kullen (inte med i annonsen) är tingade..

Lells
0

Okej då vet jag :)

Jag är verkligen intresserad av en liten nakenkompis till killarna här hemma men införskaffning av en ny större bur är ju viktigast. Jag skulle kunna ge ett säkert svar av visat intresse efter först en vecka. Då kanske jag kan komma förbi och först och främst hälsa på dem, om dem då inte redan är tingade.

Men vilka av dem 4 är hanar på bilden? Såg ingen info om det c(=

Sandra-L
0

Pappa är dubbelrexad dumbo och ser ut som en liten alien enligt mig, därför heter han E.T =9
Väldigt snäll och frammåt individ med klockren personlighet, kommer bra överens med både hanar och honor, dock inte med ynglingar avsett kön.. (han tycker väl att dem flaxar runt för mkt)
hans ansiktsuttryck och kroppsspråk är unikt för hela gruppen.. Han "talar" med ansiktsuttryck och kroppspråket.. Han höjer och sänker ögonbryn beroende på hur han känner, kisar med ögonen när han är på dåligt humör, står på bakbenen och studsar när han är glad mm mm
väldigt speciell individ!! =)

Mamma (fd omhändertagen, vanvårdad flicka.. Ingen vidare bra kontakt med andra råttor när jag tog över henne men hon börjar lära sig) är en fisförnäm liten dam som sätter sig själv på en liten pedistal.. Hon tycker att hon är vackrast av alla och har därför fått sig en smäll på käften av andra råttor.. På senaste tiden har hon dock skärpt till sig och börjar bete sig mer och mer som sina liksinnade =)
Hon är väldigt tacksam av sig och delar gärna med sig av sina bebisar så att man får ta sig en titt. Detta är hennes andra kull och hon har skött denna lika duktigt som förra, väldigt ödmjuk mamma!

Kort sagt; underbara personligheter och har en magisk kemi mellan sig. Dessa är utan tvekan bästa kompisar! Synd bara att de är av olika kön, så de kan inte träffas mkt mer än ute med mig och under parningen..
Anledningen till parningen är att dem har denna underbara personlighet och kemi mellan sig, hon är en sådan duktig mamma samt att jag ville ha bebbar från just dessa (underbar kombination!)

Sandra-L
0

lells; visst kan du komma förbi och kolla på dem =)
men risken finns ju att de redan är tingade, men det kommer säkert fler tillfällen annars..

Då får hålla tummarna att dem inte blir tingade =)

De två översta bilderna visar hanarna (den främre bebisen på bild1)

Lells
0

Ja men det är sånt man får ta, spec om man e seg och osäker som jag just nu haha :p

Dom är alla superdupercuta! *kär* Höres säkert om en vecka då, jag håller utkik ;)

Sandra-L
0

Mitt nummer är 0707208350 så kan du ringa om du har några frågor eller när du har bestämt dig =)
Inga problem!

Girlie
0

Vad väger dem och hur gamla är dom?

Sandra-L
0

Ungarna är från 14 dec, har ingen nuvarande vikt på dem..

Föräldrarnas ålder är helt okänd då det är omhändertagna, jag har haft dem i närmare 8 månader nu..

MVH Sandra

LeTigre
0

De var faktiskt nästan lite söta, hoppas du hittar fina varma hem åt dem allihop. Kyss

Sandra-L
0

Ja dem är riktigt söta, små änglar =)

sussa08
0

Oj! Finns det någon kille kvar? :D

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Lells
0

Jag e så kär i han högst upp till vänster :,(

sussa08
0

Jag vart kär i ALLA <3

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Sandra-L
0

lells; vill du inte tinga honom då tills du får buren? ;)

Willmar
0

jätte söta, vart rent ut av förälskad i dom.. men vad är dubbelrexar samt dumbobärare.

Lells
0

mjo skulle vilja men känns bättre att vänta med att bestämma mig..Grejen är det att jag var och tog allergitest idag med så :( Om dom visar posotivt för gnagare så kan jag inte ens ha kvar mina egna. Svar får jag om en vecka ungefär så då kan jag höra av mig till dig när jag vet så fåt vi se om han finns kvar :)

Sandra-L
0

Ja inga problem lells! Vi får se hur det går, jag håller tummarna! =)

Lells
0

Woho! Ville bara säga att buren nu är införskaffad :D Nu väntar vi bara på allergi-provsvaret

Daydreams
0

Varför parade du 2 råttor som du inte vet åldern på`?

Vad ät ditt mål med aveln?

För mig verkar det oansvarigt att para två råttor som du inte ens vet åldern på.

Sandra-L
0

Vad är det för fel att para två råttor som man tycker har ett underbart temprament och utseende bara för att man inte vet åldern på dem? För mig spelar det ingen som helst roll då ungarna endast går till sällskap..

Varför är det oansvarigt att para två indivíder där åldern är okänd? Dem är inte för ¨små och de är i toppskick så jag ser inte problemet Daydreams? Förklara gärna varför det är så oansvarigt! Och nästa gång du ska klaga på någonting så får du gärna ta upp det privat med mig, inte ta upp och komma med negativa anspelningar i min tråd..

[Catteklina]
0

Vilka sötnosar! :D

UpptagetNamn
0

#33 -  Det är oansvarit att para 2 råttor man inte vet åldern på för att Hanen ska vara MINST ett år innan han blir parad, & honon runt 7 månader första gången,
& om honan är Över ett år när hon blir parad första gången så kan det hända att hon är för stel för att bli parad, då får hon inte ut ungarna, & då blir både bebisarna i magen & mamman förgiftade & Dör.

Lells
0

Alltså hmm.. Jag hänger inte riktigt med, var det inte snack om att honan skulle vara MINST 1 år innan första parningen? Nu verkar det ju vara ngt annat? :P

wintermynta
0

Några frågor bara.
Varför har du parat en nakerex medvetet? En sån råtta kan inte hålla kroppstempraturen , är mer infektionskänslig och kan bli mobbad i flock mm
Du skriver att han har bra temprament men fungerar inte med andra unghanar? Alltså fungerar han inte optimalt i en flock och risken finns att det förs över till bebisarna, är du medveten om det?

Mamman är en omplaceringshona som oxå fungerar dåligt i flock och har precis börjat prata råttspråk. Varför utsätter du henne då för en dräktighet som är extremt påfrestande för en hona?
Sen undrar jag om du är medveten om hur mycket av detta som dom  bebisarna kan ärva? För det enda du vet är tempramentet, inget om livslängd, sjukdomar eller temprament på generationerna bakåt.

Sen undrar jag oxå varför du inte väger bebisarna?. Att väga dom en gång i veckan ger en bra inblick i hur dom utvecklas.

Daydreams
0

#33 varför det är fel kan du läsa i #37.

Och nej jag tog det i tråden för det är säkert fler än jag som ville veta ditt mål med aveln.

#36 Nej en hon ska vara max 1 år (fast jag tror mer på 10 månader) när man tar första kullen, sen låser sig bäckenet.

Lells
0

#35 detta var ju hennes andra kull ?? ;)

Allamej
0

#36, Om honan är över ett år när hon får sin första kull så är det risk för både henne och ungarna… det kan gå fruktansvärt illa. Det är Hanen som ska vara över året.

Så du kastade nog bara om det hela.

I övrigt så håller jag med Wintermynta i hennes frågeställning… detta är frågor som även jag vill ha svar på.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Daydreams
0

#39 Men hon har ingen aning om ålder.Honan ska max vara 1,5 år för sin andra kull.

Lells
0

Okej då förstår jag det hela..max ett år men inte för ung heller?

Jag hade ju tänkt mig att köpa dubbelrexen av the evil om allt går som det tänkt sig :) Men kan du inte försöka luska fram hennes ålder? Kan du inte få tag på någon info om det?

Sandra-L
0

Hanen är definitivt över året och eftersom detta är honans andra kull och hon har fått båda kullarna utan problem så lär hon ligga i rätt ålder uppenbarligen..

Vem har sagt att jag inte väger dem? Jag hade ingen våg när jag la upp annonsen men visst kan jag väga dem om det nu är så att någon vill veta..

Jag tycker om rexar och dubbelrexar.. De är inte nakenråttor och därför har dem inte samma problem som "vanliga" nakenråttor har..
Jag ser inge problem med att para sådana så länge dem är friska, välmående osv.. Vad jag vet så kräver dem inte spec. mkt mer uppmärksamhet än en vanlig råtta.. har jag fel?

Det är väldigt många hanar som kan vara griniga mot bebisar, det är en av anledningarna till att man har för vana att ta ut hanen så honan ska få vara ifred..
En dräktighet är inte mer påfrestande för henne än för någon annan rådis.. Och sen så finns det ju många rådisar som är osociala mot andra rådisar men helt underbara mot människor eller vissa rådisar (man kan inte komma överens med alla brukar jag säga)..

Och nej, jag vet ingenting om livslängd, sjukdomar osv. därför säljer jag dem endast som sällskap.. Sen är det upp till var och en som är intresserad av dem.

Ungar ärver först och främst tempramentet av föräldrarna. spec av mamma då de uppfostrats av denne.. Sen om generationer bakåt i tiden varit monster eller änglar, vet jag ej.. Men jag går på dessa föräldrar och deras temprament är, enligt mig, idealiskt!

Jag har flera här i forumet som redan handlat dessa av mig (ur förra kullen) och de är hur nöjda som helst så jag ser inget problem..

Allamej
0

En hane eller hona som inte går i en flock och fungerar utmärkt i denna är inte bra avelsmaterial.

Temperament ärvs av båda föräldrarna. Dom kan uppfostras av vargar och ändå så är dom ett resultat av 50% mamma och 50% pappa.

Och varför säljer du endast till sällskap då du anser att dessa individer är de bästa du kan få?

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

zickan
0

www.r-at.net/avel/

var nog detta dom menade

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Sandra-L
0

Hanen går tillsammans med 2 andra hanar..
Honan går tillsammans med 2 andra honor..

Kanske inte de största flockarna men jag ogillar att ha 20 djur i bur såå..

Sandra-L
0

Varför skulle jag inte sälja till sällskap?

To0viiS
0

hej har du kvar någon?

UpptagetNamn
0

så söta ..

Stj3rnfallet
0

#48 Med tanke på att annonsen är över 2 månader gammal, så tror jag faktiskt att alla är sålda vid det här laget =/ Sedan fanns de ju i Sthlm och det är ju inte 5 mil från Gbg :P Fast transporthjälp hade säkert gått att ordna =)

Ninja
0

Oavsett om de är kvar eller inte så låser jag annonsen, enligt den nya regeln.

Inlägget är låst för nya kommentarer