Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 1349 ggr
Terato
0

Mammar du dina små?

Haha, jag har kommit till det stadium när jag kallar mig själv för mamma inför mina råttor!

Jag säger "Å, pussar du på mamma" eller "Nu ska mamma åka och jobba".

Så jäkla fjolligt, egentligen!

Antar att det är för att jag ahr kommit dem så nära nu..

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Mimus
0

Så gör ja me alla djur :D

niffen
0

Jag skäms när jag säger så… Kanske när jag blir äldre. Men… Nä, inte nu  :P

Allamej
0

Japp, alla mina djur… Har faktiskt vett att inte kalla mig mamma till andras djur… jag är moster åt min systers och hon moster åt mina :) Trodde alla gjorde så….

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Mimus
0

Oki rättelse.. Alla MINA djur :P

Nisses
0

Klart jag är mamma till mina bebisar(råttorna)!

Bim
0

jag kallade mej mamma ibland till Liz och Sussie.. Men HALLÅ MOA!? Det är ju MADDE som är deras mamma! :O ;)

KickanW
0

Jag gör inte det, däremot kallar alla andra mig för deras mamma :D

zickan
0

Nej jag är mer fast att säga matte. Tjatat söder mamma när jag bott hemma så jag försöker sluta säga det

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

EmmaG
0

Tss, klart jag är mamma åt alla mina älsklingsdjur *S*

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

[countess]
0

jag gör så det har gått så illa ayy mina hundar har en farmor och mormor också :S haha gullit iaf doch har råttorna ingen farmor hihi =)

Nutiz
0

Jag är matte åt mina =P
Mamma är den som har födit de och diat de deras första veckor liksom…

UpptagetNamn
0

Jag är också mamma för mina X)

niffen
0

#11  Bästa förklaringen    :P

LeTigre
0

Jag är definitivt mamma till min hankatt för han är min lilla (erm..) bebis! Också råttorna får sig lite "mammas lilla pälskling *pusspuss*" rätt ofta. Men för det mesta gör jag bara sånt när ingen annan ser, jag refererar dessutom till barnen som djurens storasyster och storebror *asg*

meilin
0

Självklart är jag mamma till snuttisarna. När min mamma är här och hälsar på, brukar jag retas med henne och kalla henne för råttornas mormor. ^^

Kleverin
0

nä, jag kallar mig själv för matte..

Min mormor gjorde nått guld när syrran skaffade hunden i alla fall.. hon kom glatt in till mamma och sa "nu är du mormor!!" Mamma var inte lika glad… Kallar mamma för mamman till hunden och mormor för mormorn.. råttorna är det inte så ofta de passar, de klarar sig ju en dag själva.. *ler*

cosmonita
0

Nej, det gör jag inte. Älskar dem lika mycket för det, men förstår skillnaden mellan dem och mina barn.

Absinthe
0

"Kom till matte och mysa!" *pussar magarna på råttorna och gulligullar som besatt* (psyket nästa) *nickar*

Terato
0

#3 Haha, jag brukar också mostra syrrans djur!

#17 Ja, jag kanske har ett större behov att mamma mina eftersom jag inte har några egna barn!

teratos.r8or.se

marinelady
0

Kallar dem älltid älsklingar eller monster, typ när jag går så blir det "Hej då älsklingar bete er nu idag". Eller när man vaknar "godmorgon små monster"…ja så mammig blir man men som ensam så är det ju kul att ha någon att hälsa på när man kommer hem vaknar mm..

gulzebra
0

Jag är inte mammig, bara mattig :P Säger som nutiz, mamma är den som har fött och diat de. Swanhearts och Guns mamma var tex Delma, och jag är inte Delma. Jag är bara matte ^^

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Magda
0

jag är definitivt matte till mina djur..  andra kallar mig däremot mamma till dem.. men jag gillar det inte värst mkt *s* Flört

LeTigre
0

är inte ute efter att starta debatt nu men jag tycker nog att det ligger mer i begreppet mamma än att föda och dia. En mamma (eller pappa) är den som pysslar, tar hand om, pussar, ger mat och vårdar. Både människor och djur kan ju vara mamma till barn de inte fött - man kan få moderskänslor för nästan vem som helst. Tror inte att någon tror att ni faktiskt tror er vara biologiska mödrar till de små bestarna, så var "mammor" åt era små ni  :)

(#17 med det sagt så förstår jag självklart skillnaden mellan mina oändligt älskade och alltid först prioriterade människobarn och mina pälsbeklädda fyrbenta "bebisar" Flört )

Girlie
0

Jag håller med LeTigre att det ligger mer i begreppet mamma än rent biologiska faktorer. Jag tror dock att jag kallar mig själv för matte mer än mamma men det betyder inte att jag är mindre snuttig med dem för det och jag kallar dem faktiskt mina bebisar.

Mimus
0

Fast ibland låter d ju även såhär hemma:

Syrran din cpråtta..Mamma skall sälja dej te ormmat..Ja d ska hon..Men ja får väl betala för å bli av me dej din skitråtta…PUSS PUSS GOS GOS.

empan-hampus
0

Jag säger oxå så x)

trixi120
0

Vi säger också mamma & pappa hemma hos ossSkrattande

trixi120
0

Vi säger också mamma & pappa hemma hos ossSkrattande

Yeay
0

Jag kallar mig också för mamma till mina djur, dom är ju mina små bebisar :D

Babbett
0

NEJ!

Karmatarerskanise
0

Jag har alltid kallat mig för mamma till mina djur. Men det betyder inte att jag behandlar dem som barn. De är fortfarande behandlade som djur :)

[countess]
0

#31 håller med dej jag har också alltid kallat mig för mamma dock så är dom inga barn och därigenom så blir dom inte behandlande som barn

tänkte på en sak tänk när det har gått lika långt som med hundar att man ha kläder på dom :S gu se hemskt

[Castaway]
0

Jag kallar inte mej själv som mamma, däremot kallar jag djuren mina bebisar Oskyldig Framförallt lillfölis som verkligen ÄR en bebis ;)

lolaisdenied
0

Jag tror inte jag tänkt mig själv som mamma för råttorna eller kallat mig för mamma men de är mina småttingar ju:)

Mimus
0

#32 D é väl absolut ingenting med kläder.. De har ju blöjor på dem i StorBrit och USA nu..

Totally sick!

Daisymink
0

här är det bara mamma och pappa som gäller :)

// Vanessa 

[countess]
0

#35 har dom blöjor på hundarna eller råttorna? :S jag fattar inte okej om hunden fryser nacken hund ex men såg en gång en husky med kläder + skor huvva stackars hundar

Mimus
0

På hundarna :P

Reklamfritt
0

för mig är det mera att de är mina "små bebisar" än att jag är deras mamma :P

gulzebra
0

#35: Jag förstår inte grejen med de där blöjorna faktiskt… Säkert gulligt och allt men när de skiter och sen sätter sig ner då? EUWW liksom.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Grodan
0

hm… jag mammar inte mina djur! jag är strängt emot fenomenet! för att jag helt enkelt inte är en mamma! mina djur är min familj och vänner, de är syskon och partners mer än "barn".

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Kirameki
0

Jag kallar inte mig själv för mamma, däremot kallar jag dom nog för mina bebisar… Kanske blir ändring på det när dom växer och blir vuxna råttor ;)

Stephanie
0

Jag kan nog kalla mig för mamma ibland, men det är mer matte. Däremot är dom mina små bebisar Räcka ut tungan

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

LeTigre
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är en mamma. Väldigt mammig är jag också, ska alltid ta hand om allt och alla. Jag har aldrig tyckt det varit konstigt att vara "mamma" till mina djur, jag är ju deras adoptiv/fostermamma, i alla fall de jag haft från de var bebisar. Som min katt Gibson.

Här ser ni ett typiskt scenario, mamman (jag) med sitt människobarn - och sin katt. Gibson var med vid varje amning och sov alltid i knät på mig när jag satt med min son. Han är mitt lurviga barn liksom.

http://rattor.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=d2b62f8b-f0f3-41e3-a8f2-5537ba765b3a&Filename=RileyGibson3.JPG

axolotl
0

hehu, ibland. eller jag mammade dem nog mer förut, nu är tonen mer kamratlig, som grodan säger. ibland lite för kamratlig: "HEEJ FETTO!"

LeTigre
0

#45 haha, ja man mammar väl dem inte hela tiden heller! Det är en hel del fina smek(ök)namn och lattjolajbans också :P Mammandet hör till gosandet bara.

olydia
0

Kan hända att jag är mamma ibland men jag är massor av olika saker.. Ofta är jag nog bara någon rolig sak som man kan leka och gosa med och ger en uppmärksamhet.. men jag har tänkt lite på hur de uppfattar en, för trots allt sätter jag ju vissa regler och ger dem mat.. Matte är nog en bra sammanfattning Flört

Sarakechi
0

Nä, jag är ingen mamma till mina djur..

Matte..Men sen att man gullar å kallar dom vid konstiga smeknamn..oftast sånt där överputtinuttigt.. Flört

[countess]
0

mina tre råttor kallar jag för mina "min lilla skrutt"

Yeay
0

Jag skrev längre upp att mina råttor var mina bebisar, vill bara inte någon ska uppfatta det fel. Självklart behandlar jag dom inte som människobebisar. Dom behandlas som råttor och inget annat. Aldrig bra att förmänskliga djuren. Men jag kallar dom fortfarande för mina små bebisar, och att jag är deras mamma och min pojkvän är deras pappa :P

bobbs
0

Mina råttor är mina små råttingar eller sötnosar men inte bebisar och jag är inte mamma. Men stolt matte till råttingar *nickar* :)

Terato
0

#44 Hihi, underbar bild!

teratos.r8or.se