Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 1092 ggr
Emelie89
0

SÄLJES! gp:n ALFONS!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag lånade hem en GPråtta vid namn Alfons för ca 1vecka sen. Skulle testa om jag var allergisk eller inte. Men ingen allergi kom. Utan istället så visade det sig att Alfons och min pojkvän inte alls funkar ihop så jag kan ändå inte ha kvar honom :'(

Tjejen jag lånar honom av kunde inte heller ha kvar honom pga att hon skaffde en hund som inte gillar råttor.

Alfons är ca 8månader gammal. Hon vill ha 1500kr för honom inklusive luftfuktare, två burar och resten av hans tillbehör. :)

Ni kan mejla mig på: Emalowitch@hotmail.com om han låter intressant!

UpptagetNamn
0

Vart bor han?

Emelie89
0

Just nu hos mig i Gävle :)

Ladyinred
0

Min råtta gillar inte heller min pojkvän, enkelt löst. De får inte träffas.

Stj3rnfallet
0

Synd att han ska behöva flytta en gång till =( Hoppas han hittar ett varaktigt hem nu!=)
Lite nyfiken bara.. Vilken uppfödare kommer han ifrån?=)

Emelie89
0

#4 Jag vet faktiskt inte, jag lånar han ju bara nu :) ska kolla med tjejen som äger han.
Ja det är skit tråkigt och snynd om honom, jag gillar han som fan och han tycker om mig men går det inte så går det inte :/

Det är inte så lätt med tanke på att jag och min pojkvän ska flytta ihop nu… Och Alfons måste få vara lös utanför buren, men det går ju absolut inte eftersom han attackerar min pojkvän varje gång..Han skulle också vilja behålla honom men det går ju inte för han är verkligen livrädd….:(

Emelie89
0

Eftersom Alfons redan är 8månader så är han ju lite i trotts åldern..men vi har tänkt på att ta hem en liten GPunge istället så kan min pojkvän börja om från början..För Alfons är ju väldigt stor också^^

KAGE
0

Varför inte skaffa en katt eller hund ist om du inte kunde få Alfons "rätt"? Om det går lika illa med nästa GP liks

/Karoline.

Emelie89
0

Jag har lånat Alfons i en vecka av ägaren…Jag funkar ihop med honom hur bra som hällst så med mig och han är det inga problem alls…Jag hade gärna haft kvar honom…Men nu ska jag och min pojkvän flytta ihop men Alfons attackerar min pojkvän varenda gång han är i närheten..Och då är det inte "små naffs" bara utan rejäla bitmärken >_<

Därför ska ägaren ta tillbaks honom eftersom kin pojkvän är så rädd…Alfons har alltid vart lite "kaxig"..Han verkar bara som att han accepterar mig och sin förra ägare.

Så då tänkte jag att vi kanske ska pröva med en unge som kan bli kompis med min kille…För alfons väger ju redan 1,4kg och det är inte så kul när en sådan attackerar.

Det skumma är att han som sagt inte gjort mig illa än.

Så det är inget fel på min hand med råttor^^ För jag kan ju inte bestämma att Alfons ska tycka om min pojkvän.

Stj3rnfallet
0

#5 Ok, undrade mest av ren nyfikenhet =) Ja, jag förstår det! Konstigt att han attackerar din pojkvän varje gång han är lös.. Verkar han arg när han gör det? Är ju ingen expert, då jag aldrig varit med om sånt.. Men hanar har ju sina revir och han kanske ser din pojkvän som ett hot eller nått :P Har ingen aning.. Men det är synd att ni ger upp.. Han kanske hade gett med sig med tiden.. Han kan ju testa er också eller så kanske han mest tycker om tjejer helt enkelt.

LeTigre
0

TS: för att klargöra här, är Alfons till salu som du skriver i #0  eller ska förra ägaren ta tillbaka honom som du skriver i #8?

Om han är till salu och detta är en annonstråd ska du be Ninja eller grodan låsa tråden då detta är vår praxis vid annonser. Är dessutom lite osäker på vilka uppgifter som är obligatoriska för GP-annonser men ålder, vikt, beskrivning av personlighet, uppfödare och föräldrar borde man nog ta med.

Ninja
0

Som alla andra annonser låser jag den här med, det är ingen diskussionstråd. Maila TS om ni har frågor.

Inlägget är låst för nya kommentarer