Bild i inlägg
Nu måste jag bara fråga
….Är nybörjare på datorer, min 9-åring kan mycket mer än mig… HUR läger man in bilder i inläggen så de syns direkt, alltså att man inte behöver klicka upp dem? Det är så mycket finare o roligare när de syns direkt! Finns det någon som orkar förklara? Tack på förhand!

- Ladda upp bilden som vanligt
- klicka upp bilden så den öppnas i ett nytt fönster när inlägget är postat
- Högerklicka på bilden i det nya fönstret och välj alternativ "kopiera"
- Klicka ner fönstret
- Under ditt användarnamn i inlägget står det "hantera inlägg"
- Nya sidan som visas klickar du "redigera inlägget"
- Klicka så markören står efter din text, tryck "enter" en gång på tangentbordet om du vill ha mellanrum sedan trycker du in "Ctrl+V" så får du in bilden.
- Ibland är bilden för stor och tar upp massa plats, klicka då en gång på bilden i redigeraren och i hörnen på bilden kan du dra innåt så att den blir mindre så den syns i rutan tar den ej upp för stor plats i det färdiga inlägget sen när du sparar..
Rätt enkelt när du väl gjort det en gång.. =)

du bifogar bilden som vanligt och publicerar, sedan går du in på din tråd. öppnar bilden och kopierar den. sedan väljer du att redigera inlägget och klistrar in den i rutan där du skrivit texen, och publicerar igen

jäkla absinthe… andra gången idag:P

*skrattar* Sorry annelie_h ^^,

är de någon som vet om de fungerar om man har mac..? Fick de inte å fungera sist..

åh! saknar mac.. ska väl inte vara någon skillnad egentligen.? har du explorer? firefox krånglar tydligen..
he he.. det är okej Absinthe.. jag är underlägsen dig by far ändå:P

Åh, tusen miljoner TACK , det ska bli kul att kunna det! Kul om alla gör så, ibland blir jag "lite lat" o orkar inte klicka upp alla bilder o vänta på dem. O då kan man ju missa en massa kul
..O Annelie, attans Absinthe, vad snabb hon är!!! 

#6 Haha datorer är jag inget bra på annars, försöker bara hjälpa till där det behövs här ibland.. =)
Hihi, jag är för snabb för alla, gaad ändå är jag MEGAtrött.. ^^,

Försökte nu, men jag är nog senil eller nåt… Hahaha, min son o jag får försöka i morgon igen!!! Jag är helkass verkligen!!

Moderkaka, jag hittade inte tråden men sökfunktionen och skriv mac och se vad som finns för jag vet att det diskuterats tidigare hur man gör med mac.. =)

#10 aha okej tack så mkt. Ska leta där.! :)

Vad sägs om denna jättebilden!! Jag är chockad att jag fick in den överhuvudtaget! Nu blev jag imponerad över mig själv!!!

Gaah! Va trött man blir. Jag kan inte söka på något. Blir bara "server error" Blir jämt de.. Kan de bero på att ja kör "safari"?

Vad är safari? Jag kör med Explorer så jag kan inte något annat exotiskt.. ;P

"#66 efter att du lagt in bilden och publicerat inlägget så går du till det och kontroll-trycker (dvs motsvarigheten till högerklick) på bildlänken, välj "öppna länk i nytt fönster". Sen väljer du hantera/redigera inlägg och så drara du bara över bilden från det andra fönstret in i ditt inlägg, tryck sedan publicera igen. Klart :)" Citat från LeTigre i tråden "Dryckeskullen" där de diskuterade hur man gör på mac-dator med bilder i inlägget
Det enda jag kunna hitta nu.. =)