Ensamråtta *tips önskas*
I morgon får jag förhoppningsvis hem en herre som suttit ensam sedan i December. Tror ni det är bäst att börja introduktionen till de andra så snart som möjligt i och med att han suttit ensam så länge, eller är det tvärt om extra viktigt att han får några extra dagar på sig att ta omställningen i och med hembytet?
Förstår att risken finns att han kommer ha svårt att kommunicera med de andra råttorna också, så vi ska ta det försiktigt på neutral mark enligt konstens alla regler. Men finns det några mer saker man bör tänka på när man introducerar och hanterar råttor som suttit ensamma en längre tid?
Men det e ju inte så extremt länge endå, visst det e på tok för länge för att det ska va snällt mot den. Men hur lång tid tar det igentligen för dom att tappa det?

Jag har ingen aning, det är därför jag ber om lite tips ^^
Jag tror inte det ska vara några större problem med råttspråket. Hur gammal är han? Är han lite äldre så kan han ha svårt att acceptera/bli accepterad av en ny flock.
Se till att ta det lugnt med introduceringen iaf. Ha inte för bråttom. Titta gärna efter tips i introduceringsartikeln, om du inte redan gjort det. :)

De påstod att han var ungefär 10 månader, men nu när jag hämtat honom tror jag nog att han är lite yngre än så. Hoppas ni har rätt och att han fortfarande kommer kunna göra sig förstådd :)
Har läst artikeln och planerade sedan innan att följa stegen den pratar om ^^
(Fast det lär nog dröja ett tag nog, upptäckte att han har lite skabb under hakan… så det får bli karantän tills behandlingen är klar.)

lycka till ^^