Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 923 ggr
dorislinn
0

Råttsälskapet? Jag har frågor!

Hej! Får jag ställa lite rågor?

1. Vad innebär det att vara medlem i SRS?

2. Vad kostar det att ställa ut en råtta?

3. vad kostar agillity?

4. Kan man ha en agillity tränare?

5. Har Doris en chans att vinna?

6. Hur tränar man dem i agillity?

7. Vad använder man när man tränar dem? asså vad ska man ha för material ska man bygga själv eller köpa?

KickanW
0

1. Att man får ställa ut, får en medlemstidning och stöjder en organisation som jobbar för tamråttan :)

2. 35/40kr per råtta och klass.

3. 35kr per råtta.

4. Ingen direkt utbildad men du kan ju fråga om hjälp bland folk som är erfarna.

5. Alla har en chans att vinna :)

6. Man kan bygga upp små banor och prova leda dem runt den. Mestadels handlar det om tillit och kontakt. Sen ska det ju vara roligt för er båda!

7. Precis vad som helst, som sagt, det ska handla om att råttan lär sig att följa dig.

Mischa
0

Fråga 1

Du är medlem i en förening som verkar för att främja tamråtta, du får ställa ut/tävla, du får även hem en medlemstidning.

2, 3 är besvarade på SRS sida:

Medlemsavgift

Utställnings/agilityavgift 

4, Nä, man tränar oftast inte på hindren utan mer på kontakten mellan råtta & förare.

5, tror ingen utav oss här kan bedömma det, det beror helt på hur hon presterar även en bra råtta kan ha dåliga dagar.

6 och 7, som sagt träna inkallning, få henne att följa dina händer över/genom saker.

Agilityregler finns också att läsa på SRS sida

≧◔◡◔≦

dorislinn
0

Ok, hur offta får man tidningen?

KickanW
0

6 gånger per år, varannan månad alltså.

dorislinn
0

Ok, Tack!

Stephanie
0

Precis, när det gäller agility är det oftast inte själva hindrena man övar på. De är inte så svåra. Det är kontakten mellan dig och råttan som behöver tränas i så fall. Det är omöjligt att säga om din råtta kan vinna en agilitytävling, men det finns ingenting som säger att hon inte skulle kunna göra det! Glad

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

dorislinn
0

Ok Tack! Vad snällt av er! Jag ska träna som tusan till sommaren! Har köpt ett specielt råttkoppel till henne!

Stephanie
0

Fast man har inte koppel på råttan när man tävlar agility Flört

KickanW
0

Sen handlar det inte så mycket om träning heller, om man inte vill och tycker det är kul såklart :) Jag hade aldrig kört agility men det gick bra ändå när jag tävlade.

Stephanie
0

Nä, jag hade aldrig öht provat agility innan jag tävlade med Westmale. Hon vart tvåa, uppflyttad och fick cert Glad

dorislinn
0

Men asså ska man vara inne eller ute? Doris följer aldrig effter mig hon älskar att krypa run och hon vill bara vara där man inte får vara!

Girlie
0

#11: Agility körs inomhus på ett bord,

KickanW
0

Prova att dra med handen framför henne, eller ett snöre… Eftersom råttor har jaktinstinkt brukar de följa efter precis som katter gör.

Stephanie
0

http://www.youtube.com/watch?v=9CyiI80ukX4

Jag tror att Skeden hade varit ett bra agilityämne om hon bara inte rosslat… Ledsen

UpptagetNamn
0

#14, sååå söööt :0