2 dumbo honor - svart rex, blå slät
Har två jätte fina rått tjejer som önskar att få byta hem till någon som har mer tid till dom.. Jag trodde jag skulle hinna men jag har insett att jag inte har tid med dom längre.. :-(
*Född feb-07
Svart
Dumbo
Rex
Hona
*Född april-07
Blå
Dumbo
Slät
Hona
Båda honorna är väldigt trevliga och nyfikna av sig, inga sjukdomar finns eller har funnits.
Har även en bur tillsalu som djuren bor i nu.
Mejla mig för mer info och bilder, bra hem viktigare än priset!
Åh, vilken fin blåing. Jag saknar lite info
- kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v)
- faderns namn, födelsedatum, vikt
- moderns namn, födelsedatum, vikt
- pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb
- ort där råttan/råttorna finns
- telnr, epost o alternativa kontaktsätt (inte bara pm här på ifokus)
Å förlåt, tänkte inte så långt! haha
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v)
Kommer inte ihåg hur många dom var i sina födelsekullar, dvs hur många syskon dom hade..faderns namn, födelsedatum, vikt
moderns namn, födelsedatum, vikt
Vet inte nu, men jag kan ta reda på det om intresset finns, mejlar personerna jag köpte djuren av bara.pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb
Till rätt hem så ser jag bara en sumbolisk summa för djuren, 400kr för buren vill jag ha eftersom den är så gott som ny.
Dom är inte regestrerade i någon klubb.ort där råttan/råttorna finns
Stockholmslän, Norrtäljekommun, Rimbo. Men kan ev transporteras.telnr, epost o alternativa kontaktsätt (inte bara pm här på ifokus)
Man kan mejla mig, jag sitter ofta vid datorn då jag studerar via den. ole_dole_doff@hotmail.com
Ja, vi vill veta föräldrar!
Har du vägt tjejerna?
Den blå honan har jag bild på både mamman och pappan, men jag har mejlat och frågat om föräldrarna, vart dom är köpta tex, men jag tror det är zooråttor.
Den rexade svarta honan väntar jag också svar på, dessa vet jag att det inte är zooråttor iallafall.
Men jag såg en sak jag skrivit/trodde fel nu, den blå honan är född 28/2-07.
Vägde dom nyss:
Svarta rexen: 230g
Blå: 295g
Svarta honan har alltid varit tunnare, hon är väldigt aktiv av sig så kan vara därför.. och nu trivs dom nog inte heller när jag inte har så mycket tid för dom längre :-/

Tycker att dom ser magra ut :/
Eller är det bara på bilden :)?
Det är bara på bilden för äter gör dom ;-)
Fast Tekla, den svarta, hon är nästan på gänsen ändå faktiskt, vet inte varför men dom vill inte gå upp mer i vikt än dom väger nu.. trots att dom äter som dom ska

Jag reagerade också på att den svarta ser mager ut :-(

cissilini: Men vad ger du dom för mat?
Ger du dom 'torr foder' från djuraffär?
& får dom varierad färsk mat varge dag? (grönsaker, ibland kött & sånnt..?)
Jag har testat flera olika frön till dom, nu äter dom gnagarblandning vilket verkar fungera rätt bra eftersom dom äter mycket mer utav den maten, innan fick jag avrådan ang det fodret så jag körde vanligt pellets vilket gjorde att Tekla tunnades ut märkte jag, men nu är hon på väg upp igen som tur är.
Dom får färska frukter/grönsaker varje dag, ofta en köttbit eller annan mat från vårat matbord, och dom har nästan jämt två morötter i buren.
Men som sagt, dom äter som sjutton nu av fröna också så dom lär bli runda och goa snart igen tror och hoppas jag :-)
har du kvar honorna!? tycker mkt om den blå:D
Annonsen låses pga tillägget i annonsreglerna, att alla annonser ska låsas och man får kontakta annonsören privat om man har några frågor.
#11 De har hittat ett hem redan. Vad jag vet iaf =)