Råttor och Hundar!
Ni som har hundar åxå, vad tycker dom om råttorna?
Jag harn fyra hundar och den äldsta bryr sig typ inte, den näst äldsta tycker att mammas hamstrar är mer intressanta, hanen tror att råttorna är mat och den yngsta tycker att det är hennes bebisar så hon ska slicka på dom och får hon inte det står hon och gnäller och tycker synd om sig själv!

Jag har två Parson Russell Terriers. Den äldsta som är 9 år har mkt jaktinstinkt och henne litar jag inte särkillt mkt på. Hon vet dock nu förtiden att man inte får röra "mammas" råttor! Den yngsta som är två år är livrädd för råttorna :). ( Han har aldrig förstått att han är en terreier ). Vad har du för ras?
våran amstaff ääälskar råttorna, han vill gärna pussas med dom när dom kommer ut. låter dom springa runt på tassarna och lukta på han.. super söt :) svansen blir som en propeller när dom kommer till han.
// Vanessa

Min mammas hund som är en dalmatin ÄLSKAR mina råttor!
Han ska ligga i sängen med dem, slicka på dem, snussa på dem.. Hehe.. han vill även busa med dem och buffar dem med nosen och smånyper dem lite. De är så gulliga tillsammans! Jag vet dock ej hur min mammas nyaste hund reagerar mot råttorna. Jag har inte visat dem varandra eller så. Men jag tror att det inte ska vara några problem. Hunden är så snäll så han är dum :P hehe

Vår hund blir tokig bara hon hör ljudet av råttorna genom väggen eller skymtar dem i transportburen. Skulle aldrig nånsin släppa henne i närheten av dem, de skulle inte bli långlivade då..
Jag har ingen hund själv, men innan jag flyttade till egen lägenhet för 2 månader sen så bodde jag med mamma som har hund, en mellanpudel vid namn Elvis.
Elvis och råttorna hade inte så mycket kontakt (mitt rum var inte direkt valpvänligt iom att det var så litet så det var omöjligt att ha välstädat, medan syrran är allergiker så råttorna fick stanna på rummet för det mesta) men när de väl hade det var råttorna väldigt poppis och skulle pussas en massa, tills det blev dags att försöka leka genom att försöka slå till de med tassarna :P
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Vår Pajas älskade alla smådjur, inklusive råttorna. Han visste att man måste vara försiktig med dom, alla smådjur vi har haft fick springa lösa omkring honom (kaniner, hamster, råttor).
Varken Garro eller Kaiser har jag vant vid råttor, se då litar jag inte på. De är dessutom alldeles för buffliga, stora unghundar som de är.
Pigge är en stövare som inte fått vänja sig att vara snäll mot smådjur så honom litar jag inte heller på. Jakthund som han är..
min ena hund var rädd för mina förra råttor han fick inte komma i närheten av deras bur
dock så vågar jag inte ens låta dom nosa på varann när dom e ute eller i handen rädd för att han skulle hugga

hehe roliga svar =) Jag har blandraser (Schäfer, LH Collie, Belgisk Vallhund och ytterst lite Golden=
det gick bra i början, vande nova (labrador) med bebisråttan, de verkade fungera.. men nu har nova blivit lite väl intresserad och vill smaka lite på råttan och det är jag inte riktigt villig att låta henne göra. tror nova blir lite avundsjuk dessutom när jag håller på med råttan (den lilla jag har, de två stora får inte träffa nova, skulle nog bita henne i nosen då) så hon vill vara med.. *ler*

Vår äldsta hund maja (5 år) bryr sig inte så mkt , hon sniffar på dom ibland men går sedan där ifrån ^^ men min hund Tiffanny (3år) leker dag mamma å iaktar varje steg dom tar(Hon e ju delvis border collie så d klart hon har koll^^ ) å pussar gårna på dom. dom tycker om henne med så dom lägger sig gärna hos henne å sover :) d e så himmla gulligt :) kanske kan ta bild på d senare hehe :D
#3 "svansen blir som en propeller när dom kommer till han."
Åhhh vad gulligt! Kan se det framför mig! Hihi =)

ja jag har en hund …och hon älskar mina råttor men hon är lite våldsam i bland så man får passa..