Stor bur säljes
Jag har en stor bur till salu!!
Måtten är i cm: 80 hög, 54 djup och 100 bred (lång). En stor lucka fram, och en ännu större lucka i plast i "taket". Plastluckan har spruckit, men går att öppna och stänga i alla fall utan problem. 2 hyllplan ingår som man kan flytta på. Har kollat i zoo affären och det går att köpa ny lucka om man vill…dock vet jag inte priset…
Tyvärr har jag inte plats för den längre. Nypris var 1900kr.
Ge mig ett bud, men inga skambud tack….
Först till kvarn med rimligt bud gäller.
Finns i Huddinge, utanför Stockholm.

Ska det inte vara 3 hyllplan i den? hade en sån bur förut *ångrar bittert att jag sålde den* den hade en 3:dje hylla med 3 gångbroar till varje hylla *tyvärr i trä*
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Har en hylla till… som man kan få med. Var från början 2 trappor/stegar i trä med…. men dom är kastade … finns nya att köpa. Trä är inte det bästa i en råttbur….. men nu finns de i plast också tror jag….
Jag köpte en sån stor bur förra året för 300 kr ^^ Men det var utan nå tillbehör… Skulle gärna ha en till i samma storlek men har ingen plats :( Jäkla friggebod på <10 m2 >.<
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Jag hade gärna köpt den…OM jag hade haft pengar xD Köpte ju nyss en voljär..
Men vart kan man få tag på en sådan bur annars?

Jag köpte min på zoo affär… hmmmm… Minns inte vilken nu, för det har blivit några burar med åren. Vet att tillbehör till buren finns i Kungens kurva, Stockholms zoovaruhus tror jag affären heter….
min kompis har jagat den där buren länge. skickade ett meddelande till henne nu.förhoppningsvis så dyker hon snart upp här inne
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Hur mkr ska du ha för den, ungefär?

Tja.. minst 500kr vill jag ha. Luckan fungerar trotts sprickorna, men jag ska försöka ta reda på vad en ny kostar….
skulle passa bra till iller den där buren… (som kryp-in bur och inte bostad!!!)

Ingen som är intresserad?? En bra bur. Säljer den bara för att mina damer flyttat till större…
500kr

Jag är :P
Saken är bara den att jag får inte mina pengar förrän den 20:e och kommer alltså inte kunna köpa den förrän då. Men du kanske kan vänta några dagar eller är det väldigt bråttom med att sälja den? ^^'

Ingen panik, jag kan vänta.
Känns som den där buren är rätt så mycket för liten för en iller hehe

Illrar ska inte sitta i bur alls.. Men de behöver ett krypin, eller en plats man kan stänga in dem om så behövs… och då räcker den till. Inte meningen att någon ska tro att men kan ha en iller boendes i bur…
I andra länder e det rätt vanligt att man har illrar i burar. Jag tycker inte att de e rätt, men undra varför deras tänk inte smittat av sej till oss?

Tycker det är bra att vi har ett sundare tänk på hur vi "förvarar" illrar… Har själv haft iller, och dom bodde inte i bur… hade bara en sovplats att gå undan på när de själva ville.
Ja för det vore ju lite som att stoppa in katter i bur och de e nog inte så många här som kan tänka sej att göra det. Men jag har hört nåt om burmått till katt, kommer bara inte ihåg hur många kvadratmeter det gällde.

Buren är såld…