Ge mig länken!!!!
de va en sida där en tjejj hade typ råttor som ett skolprotjekt för att hennes elever skulle lära sig mer om råtter.. hon hade massa fina ungar men kom inte ihåg va sidan hette eller va hon döpte de där aja vill se den igen nån som vet??? de va iaf här på råttor.ifokus
Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!
Att förstå är att förlåta

hitta den!!

Du har massvis med bebisar hemma, som du inte tänker behålla utan lämna på zoo… Och så ska du köpa bebis från en annan kull???
Vad har du för syn på råttor egentligen, förtjänar dom inte mer än så?
det där kan tas privat tycker jag..

Det tycker inte jag. Jag vill gärna veta mer om Dods syn på råttor och misstänker att fler än jag är intresserade.

#2 Var står det att hon vill ha länken för att köpa råttungar?

det står i länken hon ber om

#6 ok…ja då är faktisk även jag intresserad av att höra hur man kan planera nya köp med 21 bebs hemma från tjuvparningskullar.
byt approach då tycker jag, så inte tråden spårar ut…..om man vill undvika det alltså.

#4: Jag är också nyfiken och utan att säga det med en elak ton undrar varför man väljer att köpa nya råttor om man måste göra sig av med andra.
#2 Det står ingenstans i hennes text att hon är intresserad av att köpa ungar, det står bara att hon som hade hon vill ha länken till hade ungar.. Hon kanske vill ha råd eller liknande eller bara kika på hennes hemsida! Läs noga innan ni svara och antar saker!
#10, titta på länken så står det där att hon är intresserad av en unge därifrån, det är därför det frågas…….
vilket också står i tråden , så läs hela du också innan du anklagar andra för att inte läsa :-P

#34 [
](javascript:void top.ShowProfile('Dod1') "Visa personlig sida för Dod1.")
Dod_1
2008-03-05
19:13
2008-03-0519:13Hantera inlägg
jag vill ha en svart vet en som gr på den skolan som heter XXXX som kan ta hem den åt mig :) vilket pris vill jag veta först :) får man kompis rabatt ;)
Länken: http://rattor.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=c87daadf-7c46-4fc2-b1cb-c7222294c2b1

#10 det kanske är du som ska läsa noga?!

Kan inte någon länka till tråden här istället? :P
golf.ifokus.se

Här är tråden: Har en färdig kull i Ljusdal

Jag vill definitivt veta? Tycker det verkar helt snedvridet???
Och att fråga om rabatt? Har du tänkt på att det du betalar för råttan kommer skolan och deras djur tillgodo… vilket alltså innebär att du genom att betala fullpris gynnar djur?????
Kan jag få rabatt på dina "tjuvparnings" ungar?

Coolt att trådpoliserna har börjat jobba förresten 
#11 såg aldrig länken, har kollat hur många ggr som helst men hittar ingen länk alls, förrens efter mitt svar.
//Diana
#13 Kolla mitt tidigare svar..
#19 hade du läst länken direkt som de andra gjort så hade du sett att hon frågade efter en unge från kullen, som skrevs 19:13 och sen att hon hittade den i denna tråd 19:14 om man ska vara petnoga så dom som svarat här och undrat varför hon ska köpa en ny råtta när hon har massa hemma hade läst hennes frågan om råttunge i andra tråden :)
Jo alltså nu har jag sett länken, men när jag läste tråden de första gångerna och skrev mitt första inlägg så fanns det ingen länk.. I vilket inlägg innan mitt svar (inlägg 10) finns det en länk??
//Diana
ne det fanns ingen länk, för hon hittade tråden och dom andra hade redans läst den, så dom visste vilken tråd det handlade om :)
så dom visste redan vilken tråd hon menade då dom läst den nyligen så gick dom väl till den tråden för att lägga in länken, å då såg dom att hon frågat om unge där, å när dom va tillbaka i den här tråden så hade hon redan hittat inlägget eftersom hon skrivit i den, hihi virrigt..

#20 Jag undrade också lite över Dd svar innan hon skrev att trådskaparen uttryckt önskan om köp i den efterfrågade länken.
Naiv som jag är så trodde jag också att hon kanske frågade efter länken sedan det finns endel bra tips ang. hur man tar hand om en råttmamma och hennes bebisar.
Jaha okej, Ja då förstår jag och då ber jag om ursäkt för att jag klagade, Då var det ingen som slarv läst med andra ord.. :P inte lätt att veta om man inte läst den andra tråden.
Ber om ursäkt än en gång =)
//Diana
ja fast det stod ju förklarat i den här tråden redan innan du skrev att hon skrivit å frågat om ungar i länken hon bad om fast inte länken va där :-P
i nummer 5 och 6 :)
- Sant men eftersom jag inte visste vilken länk det handlade om så kunde jag ju ändå inte veta det.. Trodde att de som frågat varför hon skulle köpa ny bara hade fått för sig det av texten i inlägg #0..

haha, sluta nu. Nu förbjuder jag er att skriva en enda kommentar till om vem som borde sett länken eller läst bättre eller vad det nu är ni tjafsar om :P

…men faktisk så att kanske
Okej, hehe, kan du göra så? Bara förbjuda oss på det sättet? :P hehe

#31 Jag gjorde du ju nyss det 
fii inte förpjuta, mikket ful…

#33 Jag förbjuder dig att skriva så…..jag blir kräksjuk *blir grön i ansiktet*
Tå jak skrifa så iställen.
Hehe, vad alla förbjuder saker helt plötsligt.. :P Men det är lugnt, ska inte skriva något mer om den saken :P

De själv utnämnda Trådpoliserna poppar upp helt galet idag 
Haha, ja verkligen :P
Men de e ju kanon om mertalet här strävar efter god stämning :D Kommer bli sån mys pys plats att bara sitta o ha de alldeles alldeles underbart på…

#39 Mys hör inte hemma på nätet, det hör hemma i fredagssoffan med familjen, popcorn och cola!
På nätet ska det vara dynamisk!!

Vem har sagt något om mys? Jag tjänar bara mig själv och gnäller bara för att jag känner för det! :P

#41 HON har!! *pekar på redd lejdy*
Ja det e ju de dynamiska trådarna som e mest spännande, jag kan i allafall få lite nog av "ohhh så söt trådar" stundvis:P

#39 RIF ett myspysplejs..!? Usch, blir ju mörkrädd när du säger sånt lejdi!
#44 Mohahahah

Snart ska vi väl alla ha matchande raggsockar och gulligullpastelliga velouroveraller.. sitta på golvet och fläta varandras hår, diskutera modesophies senaste blogg, blåsa rosa tuggummibubblor och fnissa..
*kräk*
ja fläta ihop varandras hår, så kan alla sitta i en ring, inte bråka då blir det jobbigt, om alla sitter ihop :-P

Jag vill inte riktigt veta hur ni vill mysa eller ickemysa, jag vill veta varför Dod tänker köpa hem fler råttor när de nuvarande ska lämnas till zoo.
har du pmat henne å frågat då? e hon online ?

nej det jag menar är att ni kanske kan diskutera mys i er nya ryska tråd istället.
*ASG*

#48 Vi äger den här tråden nu, du får starta en ny med din fråga (hälsa från mig).
Ni e ju för roliga, de e så tårarna rinner. Nu får ni sluta snart annars ser jag inte vad det står på skärmen för all mascara i ögonen…

#52 fixat!
i ryssland inte mysa, fult mysa, para joppa hårt i gruva :-P
Man inte mysa met alla i ryssland, man kan vara inte pra meninskan tå. Tå polis komma säga tumma saken och slå på huven. Inte mikket pra.

Nu börjar jag seriöst tappa tålamodet..
Niffen du har själv bett om att vara trådpolis, att hålla trådar ON TOPIC, det finns nu tack vare tigern en tråd där ni kan flumma ut era ryska barnhemsfantasier…. håll er till den då.. Det här är tredje tråden med samma urspårning just nu…
Och iall ärlighet så är det inte mycket att skoja om ryska barnhemsbarn… Och Bullerby borde veta bättre än att leda yngre i fördärvet 
//Undertecknat ett svenskt barnhemsbarn med ryskt ursprung….
jag trodde redan den här tråden var fördärvad då hon hittat länken som hon bad om från början, va längesen jag läste nått i den här som handlade om det som den va tänkt till.. och det va inte ens jag å niffen som började med myset, alla skriver ju nu om annat i den här tråden, va inte vi som började med det ens :-P
Myset va kanske lite överdrivet, menade att de blir bra stäming om alla e trevliga och sakliga. De som trådpoliserna va ute efter…
jag tänkte såhär, först byta approach vilket folk gjorde , men sen hade trådskaparen redan hittat länken, och då hon varit online på msn hela kvällen så kanske hon inte är intresserad av den här tråden så gör det kanske inte så mycket att den spårade, det blev ju först vem har rätt/vem har fel tråd av den å trådpoliser och mys, så jag tycker lite att den här tråden är for anyone to take så att säga, bara att spåna vidare om folk vill, för när folk loggar in imorgon kanske å kanske kollar så står det "ge mig länken" sen "jag hittade den" så den är ju inte aktuell längre så att säga :)
Kombayaaaaaaa, kombayaaaaaaa…
gaaaah tur att jag inte har nå ljus, så många som besudlar hans låt nu för tiden *snyft*
ljus? totalt mörker? LJUD menar jag :-P

#63 Besudlar? Jag tycker hon lyfter den…hennes röst är tillräckligt tragisk, det skär i hjärtat.
…och jag som inte såg ett enda avsnitt av Idol…tacka YouTube för att jag får med mig lite nyheter.

så du tror inte att trådskaparen faktiskt bryr sig i att kolla i den här tråden när hon ser att det är över 60 svar???
Och min reprimand gällde inte vad den här tråden var avsedd för ursprungligen utan att det faktiskt var tredje tråden jag gått in på där det plötsligt var ett förlöligande av svensk talande ryssar och barnhemsbarn.
och faktiskt är det i inlägg 33 detta börjar…. och sen går det bara utför.
Jag förstår inte hur några kan bestämma att en tråd är körd? Speciellt inte dem som kört den i botten utan att förska ta den back on track? Att du har kontakt med Dod_1 utanför forumet är väl inte något som ska göra att vi inte har rätt att ifrågasätta hennes djursyn. Och att du bestämmer över hennes och våra huvud att den här tråden är inte aktuell…
Näe den är väl inte det tyvärr, för det som inte hålls aktuellt, försvinner och glöms bort…larvas bort på RIF.
Och säkerligen har jag ingenting med hennes syn på saker och ting att göra öht. Men man vill ju ha någon slags förklaring på vad som gör att människor tänker och handlar som dem gör, för att finna egen frid och förståelse…
Men jag begraver oxå den här tråden nu och hoppas att människor framöver respekterar andra människors funderingar.
Och för Gyds skull, ta inte det här personligt som alla tenderar att göra när jag börjar att förklara mig mer djupgående… *s*
det har ju skapats en ny tråd om just den frågan, jag tar ingenting personligt, jag förklarade bara hur jag tänkte
Nå nu blir jag ledsen när du säger såhär till mej, bara mej o ingen annan ;)

#67 Jaaa men det var ju fortfarande inte det min ursurning handlade om……… 
#68 Såja…. Tröstar :)

#66 jag är ju delvis ansvarig för urspårningen men när jag kom på att jag lovat att vara trådpolis försökte jag ju, till mitt försvar, att avstyra de "ryska barnen" (erm) över i annan tråd. Och Dd startade en ny tråd i detta ämne. Har lovat att skärpa mig i framtiden :)
# 66 ja eller så är det för att du tar åt dig personligen då du tyckte att just # 33 gjorde att det spårade ur.
jag tyckte det gått från ämnet långt innan iof.
citat Och min reprimand gällde inte vad den här tråden var avsedd för ursprungligen utan att det faktiskt var tredje tråden jag gått in på där det plötsligt var ett förlöligande av svensk talande ryssar och barnhemsbarn.
Jag har många bekanta som kommer som barnhemsbarn från andra länder, därför känner jag att jag är säker i mig själva att skämta om det. och jag tycker att man kan driva med i stort sätt allt om man gör det med humor och inte har några ärliga baktankar med det. Jag har så att säga ingen emot barnhemsbarn. Jag har tex en vän som kommer från polen som fick en skogaholmslimpa i konfirmationspresent av sin adoptivfar, tragist men på samma gång sjukt roligt tycker jag och nu när det va väldigt längesen så kan hon också skratta åt det, jag gillar sån humor, kan inte komma ifrån det.

#71 tänk lite på att alla andra inte har samma humor bara, det är lite vanskligt att skämta om alltför känsliga ämnen på offentliga platser. Men ingen skada skedd den här gången vad jag kan se :)
hade jag vetat att ryska barnhemsbarn hade varit ett känsligt ämne hade jag inte skojjat om det här. jag tänker lite som magnus betner, jag tycker han e grymt rolig att ska man ska man ta hänsyn till alla så finns det inte längre nått alls att skämta om :( frågan är om folk ska ta hänsyn till folk som tar illa upp, eller om dom som tar illa upp ska ta mer hänsyn till folk som skämtar? men vi kanske ska lägga ner den här tråden helt eftersom den inte handlar om det det handlade om från början

Har ni spårat ur? :P
golf.ifokus.se

#74 mata inte de ryska barnhemsbarnen..
#73: Palla hänsyn (om man inte skämtar direkt till en person förstås, man får ju se till vem man skämtar med också) - tror förståelse är bättre i det fallet, de som skämtar får förstå att folk kan reagera för att de tar illa upp (nån kan ju faktiskt ha haft en mormor som dött i en hjärtattack när hon hört ett skämt om en rosa elefant, man vet aldrig - eller som Betnér sagt, nån som blivit döv av att topsa sig) medan de som tar illa upp helt enkelt får förstå att det är just skämt.
Inom vissa gränser förstås. Själv bröt jag nyligen kontakten med en sk "kompis" som började skämta om Sonic när hon var dödssjuk och skulle avlivas dagen efter. Ett sånt skämt hade varit helt okej rent allmänt, men när man skämtar om en viss råtta med personen som äger den just när råttan är dödssjuk så har man gått en bra bit över gränsen. Som exempel då.
//Zäbra, som tycker sånt här är ganska intressant 
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

#75 Huh? Jag fattar inget… Jag har bara skummat över de första urspårningsinläggen… vet inte om det blev mer allvarligt eller om det fortsatte att skämtas.
golf.ifokus.se
Jag tycker då iallafall att tråden blev mycket roligare att läsa efter urspårningen x'D haha
Men å andra sidan kanske det inte uppskattas sådär jättemycket av de som startat tråden ;) För min del skulle jag nog uppskatta humorn även om jag var ett ryskt barnhemsbarn, jag menar, jag tål ju att folk skämtar om min dialekt och så?
haha

haha, shit vad kul niffen är Xd
Helt seriöst, du borde bli komiker :)

de va jag som starta tråden spåra ut ni bara.. tråden är er:P
JAK ER ROLIK! :D
Tu inte rolik, jak rolikast, jak mikket rolik… Inte tu, jak… Jak rolik……..