Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 828 ggr
Lottar8
0

OT Hittehund här!!

Godkväll! Sitter här med en vilt främmande hund här. Stackaren, men hon verkar glad.Hon kom till vår trädgård vid 14 idag, o vi har ringt polisen. Ingen verkar sakna henne. Hon är en stor svart tik, ser ut som en labbeblandning. Exakt som en labbe, men med längre ben. En unghund, skulle gissa på 1-2 år. Vad händer om ingen vill ha tillbaka henne? Hon är verkligen jättefin o hela familjen är redan överförtjusta i henne!

Mischa
0

Har hon ingen synlig idmärkning?

vad sa polisen?

≧◔◡◔≦

Lottar8
0

Nä, hon har inget synligt någonstans. Polisen undrade om det var ok att vi hade henne 1 dygn, för oftast hör de ju hemma någonstans i trakterna. Men jag undrar vad som händer sedan om ingen saknar henne? Kommer hon till någon hundhem eller liknande då.

Mimus
0

Skulle sätta ganska mycket att ngn saknar henne

niffen
0

Hon är inte skadad eller har några ärr eller så? Hon kan ju bott i ett dåligt hem och "rymt hemifrån", typ  :P
Vi hade ett fyllo på våran gård som släppte ut sin hund på natten och tog in den på morgonen/dagen… Tillslut rymde han (istället för att sitta och yla vid porten halva natten)och mamma fångade in honom så vi kunde åka till polisstationen.

Lottar8
0

Jo, man tycker ju att någon borde sakna henne!! Men varför ringer de inte polisen då?? Hon sprang på stora vägen o höll på att bli överkörd, var tvungen att ta henne.Det första man gör när hunden är borta är att ringa polisen, det borde väl alla veta?

Mischa
0

Poliserna kan ta hand om dom typ i nån dag i sina hundboxar eller fyllecellen om det är ont om plats :)

men vanligtvis har dom ett avtal med något lokalt hundpensionat eller liknande som hunden i såfall får stanna hos.

≧◔◡◔≦

Lottar8
0

#4 Nä, hon är i toppform! Fantastiskt fin på alla vis!

niffen
0

Ja, men då vore det ju konstigt om någon släpper ut sin friska fina vovve, liksom… Borde ni inte åka till nån närliggande vett på polisens bekostnad och kolla om hon är chippad? Eftersom hon förmodligen är så ung, tänkte jag…

Mischa
0

Kan ju vara så att hunden rymt från ett pensionat/hundvakt som inte ringt och anmält än sålänge.

≧◔◡◔≦

Mymlan
0

Kollat om hon är chip märkt? det kan polisen göra även veterinären.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Lottar8
0

#9 Ja, så kan det vara.Nu ska vi gå en härlig nattpromenad o hoppas att hon kan sova gott inatt, trots allt!

Lottar8
0

Nä, vi har inte kollat om hon är chipmärkt ännu. Vi får fixa det imorgon. Jag var lixom helt säker på att någon skulle sakna henne genast, trodde aldrig att hon skulle sova här inatt!

Mymlan
0

#12 Roger o jag fann en hund här på gården sommaren -05 som vi tog upp, dock fick mina hundar Popsie o Schäfern stängas in då schäfern jag hade  var livrädd för andra hundar. Visade sig den vandrat en bra bit hemifrån, från hundvakten, ägaren var på Gotland. Alltid bra ha hund/katt idmärkt men även ha namnbricka på halsbandet med adress, namn, telenr inkl mobilnr.

Vid granngården här i Rimbo med stark trafikerad väg fann vi hund utan ägare. Samma där.. Man funderar på ha ett koppel med sig då man är ut. Mest under sommartid vi funnit herrelösa hundar..

Schäfern avled Aug -05.

Lottar8
0

Fortfarande har ingen hört av sig…..man undrar ju lite…. Hon har sovit inne brevid min säng, o 5.30 tyckte hon att "nu är det morgon, jag vill leka!" Stackars vovven, undrar vad som har häntLedsen

MalinMalin
0

Det är inte alla som vet att Polisen tillhandlahåller uppgifter om försvunna/upphittade hundar.

Så du bör nog ta iväg hunden för att få fram ett chipnummer och spåra ägarna så fort så möjligt.

Det kanske är en familj som suttit uppe och gråtit hela natten  efter sin hund?

//Malin

www.r8ttor.se

Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

Casiopeia
0

Har du testat att annponsera här?

http://www.hundefterlysning.se/

http://svjf-cf.vildmarksdata.net/hundjouren/hundjouren/ 

http://www.aktivhund.se/hundforum/var-finns-min-hund-f89/

http://www.var-finns-min-hund.se/index.html 

En labbe med långa ben, kan inte det vara en jaktlabrador? Kanske har den kommit bort under en jakt? 

Om det inte löser sig och du inte kan ha var henne brukar djurhemmet tigerharen ta emot hundar www.tigerharen.org

Håller tummar och tassar för att jycken ska hitta hem snart! :-)

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

Nicciz
0

Åk in till antingen veterinären eller polisen, så kan de läsa av chippet. Det måste dem göra. Och kan du inte åka, så ringer du och säger att du har hittat en hund, då är de tvungna att hämta upp den.

Mymlan
0

#14 Kolla med poliserna i era grann kommuner oxå, sätt ut på Blocket under efterlysning, en hund kan gå långt.

Sätt ut på vovve.net

alltomhundar.com

Radion kanske kan gå ut med en efterlysning..

DoD
0

har du nån bild på henne? är hon kvar än?

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

KAGE
0

Lokala tidningen är ju bra att annonsera i också..

/Karoline.

Lottar8
0

Hej! Nu är hon hemma igenGlad , vad härligt! Men de verkade inte SÅ angelägna om att hitta henne. De hade ringt polisen en gång på kvällen, men det var "upptaget". O sen väntade de till 12 nästa dagFundersam, tycker ju jag var rätt slappt faktiskt. Lyckligt slut i alla fall, det är ju härligt!

Mimus
0

#21 SKulle min vovva försvinna skulle inte polisen få en lugn stund förrän de hittat henne Fundersam

Lottar8
0

#22 Nä,  precis! Så man undrar ju hur mycket de brydde sig egentligenFundersam

Mimus
0

Ahh Fundersam

UpptagetNamn
0

Vad bra att hon kom hem iallafall ^^