Råttor iFokus

Råttor

Etikett: hälsa-skötsel-beteende
Läst 391 ggr
LimE-6
0

Bråkar dom eller busar dom?

Mina små pojkar brukar busa(?) ser det ut som iaf, men ibland undrar jag för att dom brukar pipa till ibland men inte så högt, och jag har inte sett några sår eller så på nån av dom, så dom busar väl bara eller?

KickanW
0

Den kan vara bus, rangbråk eller bara rent tjafs. Alla (djur och människor) blir ju irriterade på varandra ibland.

Man brukar säga att så länge det inte blir några märkbara sår eller liknande är det bara att låta dem hållas!

Lells
0

dom busar bara ;) ingen fara

LimE-6
0

#1 jo absolut blir alla irriterade på varann ibland, men dom brukar oftast göra det 3-4 gånger om dan, därför jag undrade :)

#2 mjo jag tror det åxå eftersom inga sår finns :)

1korn
0

mina råttor är så..varge kväll så bråkar dom eller leker…men ja tror bara att felix(5 mån) vill leka me rocky (3 år)…men rocky skriker skit högt ja vet inte va ja ska göra….om ja har dom i olika brar så blir felix enu värre

LimE-6
0

#4 hmm jobbigt läge..

Ninja
0

#4 Låt dom vara bara. Särar du på dom är det klart det blir värre, de fastställer ju rang genom att busa och brottas, och i värsta fall genom att bråka. Men skadas ingen så behöver du inte bry dig. Med tiden lär man sig stänga av öronen för sånt. ;)