Är er råtta en Ratatouie?
Är er/era råttor kräsna och i såfall mot vad? Vad är deras favorit godis och mat?
min första råtta va det han åt inte bröd om det inte var rostat

#1 hehe bröd om det inte var rostat.. :P xD
#2 japp total vägrade och helst av allt skulle det va smör på

Majs är en stor favorit här ^^ :P

#3 hur gjorde du han SÅ kräsen?! ;D
Nu ska jag inte sno tråden nåmera.. :P

haha det är lungt jag vill också veta…asså ALLT bröd? Även sånt som var lite knaprigare?
hård brö åt han inte och allt mjukbröd skulle han ha rostat assåjag har inte testat allt det är ju omöjligt ;P men dom sorter vi hade hemma och vi byter ganska ofta dom å han inte om dom inte var rostade

Mina älskar hundmat, kykling bäst tror ag.
Om mina inte äter det som bjuds så slipper dom, men då får'om vara hungriga också (eller äta torrmaten) !
/Karoline.
Alice tyckte förut inte om kött utan åt bara sallad.
Bellan är kräsen mot allt, hon måste få titta, rata det ett par gånger och sedan yttermotviligt kanske provsmaka.. sen ska det provsmakas flera gånger innan man kan bestömma sig för om det är ätbart eller inte
#10 låter som ett helt normalt "vildråttebeteende", att va på den säkra sidan så den inte blir förgiftad..
Jag har bara en hel hög med Emilear 
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

#9 håller med dig…Så får mina också…Men de äter faktiskt det jag sätter in…bara det är variation..Men det är konstigt ändå..i naturen kanske det inte finns lika mycket och välja på och då kan man inte vara kräsen, det var mycket därför som jag undrade…har evolution gjoirt att tamråttan är kräsen?
#13 Vilda råttor äter inte något det en gång mått dåligt av.
Sen så smakar de av varandra, det är därför de slickar saliv bland annat.
Sen lär de oxå av andras erfarenheter, om en råtta ätit nåt olämpligt och avlidit så luktar dom andra den i munnen för att ta reda på vad den dog av så att de senare kan undvika den maten.

ahh va smart..det visste jag faktiskt inte..

Absolut inte tonfisk äter dom. D é äkkelpäckel
ris och pasta ratar mina rådisar
Nä, mina äter nog allt.. Elwiss vägrar iofs äta salladsblad, de bär hon inte ens på. Smakar nog för mycket när man bär dem i munen.
Katen är extremt organiserad, hon bär iväg all mat och sorterar den i små högar. Torrfoder för sig, sorterat efter vad det är för något. Färskmat för sig, även den strikt uppsorterar.. *ler*

hmm mina vägrar äta morötter och potatis.. däremot så går korv, pasta och köttbullar ner!! vanligt hårdbröd är oxå en storfavorit!
Qui dormit, non peccat

#19 haha va gulligt :) om mina ändå hade varit sådana…Mina sprider sin mat i hela buren :P
All äcklig/gammal mat hamnar i toalådan här hemma…

Favoriten här hemma är färsk basilika. Bu kan rensa en basilikaplanta på ett litet kick. Som någon slags ört-pirajja…
Efteråt luktar hon som en liten italiensk gourmand.