Sista dagen
Jepp, idag var sista dagen med Baytril… har gett mina 3 det i 20 dagar nu. Hon som blödde ur vaginan (livmoderinflammation) har slutat blöda, men de andra två nyser fortfarande ibland. De är iallafall pigga och gosiga.
golf.ifokus.se

Ååh vad skönt att höra.. hoppas att de håller sig krya nu framöver :)

Ja, men jag fattar inte varför de inte vill sluta nysa… har inget dammigt i buren och de har fått medicin mot mycoplasma eller vad det nu heter.
golf.ifokus.se

Dem står inte i drag eller kyla då? Ge dem lite rooibos te också om inte annat brukar dem tycka det är gott :)

jag gav min baytril i 10 dagar enligt vetrinären men han har inte hellerblivit av med nysningarna och snoret helt :/ det är mysko
kan råttor ha allergi? jag damsuger varje dag, tvättar bur/burmattorna en gång i veckan så skitigt är det inte..humm

troligare än allergi är ett väldigt dåligt immunförsvar
fick veta av en alergiker att man inte ska städa så mkt för å drar man upp alla partiklar man är allergisk mot men vet ej hur det är med råttor

fast gaah kom på en sak, det är många som inte fått sina råttor helt friska förrens de fick en kombo av mediciner..
har tyvärr alldeles för dåligt minne för att komma ihåg vilken kombo dock 

Jao… jag skulle få en kombo av Baytril och Vibramycin… men det sistnämnda finns ju inte längre… dock så är ju som sagt den råttan som var mest sjuk mest frisk nu… men hon är lite… hårlös… kan det bero på att hon är rex?
golf.ifokus.se

Hårlösheten beror nog på rexningen, ja.
Jag har iaf aldrig varit med om/hört om att råttorna tappar päls av medicinen (baytril)

#9 Ja, hon var ju iallafall fläckvis hårlös innan medicineringen… men det ser nästan lite värre ut nu… Men det växer väl ut igen… men ändå…
golf.ifokus.se

Beroende på hur mycket hårlös hon blivit, och hur gammal hon är, kanske det kan vara en dubbelrex..? 

Hon är 1 år och 7 månader… hon hade ett syskon som var rex, resten var inte det…
golf.ifokus.se
Bra att hon slutat blöda nu iaf!
Ang att de andra fortfarande nyser. Uppenbarligen är det någon annan bakomliggande orsak till nysandet än bakterier, annars hade Baytrilen tagit hand om det. Det enda sättet att veta säkert vad det är så måste man ta blodprov.