Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 496 ggr
Absinthe
0

OT Mitt hår

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Många pratar hår nu känns det som, dreads och hårförlängning osv. Jag har färgat mitt hår i många olika färger genom åren, numera är jag ganska så kluven, jag är egentligen ljusblond i mig själv, har just nu nästan svart hår och känner själv att jag passar i det. Nu vill jag ha oberoende åsikter om vilken färg jag passar bäst i, här är ett foto där jag först är blond (inte min naturliga blonda färg dock), sen brunt och sen svart.

Kluven som fan och ångest på om jag ska bleka det och färga det i någon neutral ljus färg igen. Funderar även på att klippa ner håret axellångt igen.. men det är en annan historia.. =/

(Övertrött är jag också så ursäkta mina OT trådar så här mitt i natten)

KickanW
0

Lägg in en bild så vi får se hur det ser ut nu!

Absinthe
0

Den är inne nu.. lugn och fin..^^,

Karmatarerskanise
0

Tycker du är fint i både ljust och svart. Kan inte bestämma mig vilket som är finast faktiskt :)

Absinthe
0

Haha jag är ju själv kluven så.. xD

Karmatarerskanise
0

Du är då söt i båda frillorna :)

Absinthe
0

Tack, men har funderat på att bli ljushårig igen efter tre år som brunett/svart.. eller kanske ska fortsätta färga i min irriterande utväxt.. *skrattar*

meilin
0

Jag tycker nog att du passar bäst i svart. :)

Karmatarerskanise
0

Slå på stort igen, bli blond :)Ett upplyft är aldrig fel :)

Stj3rnfallet
0

Svårt att säga.. Du passade i alla 3 tycker jag :P Men det svarta håret framhäver iaf dina ljusa ögon =) Förstår att du är kluven, emn jag tycker att du var fin i alla 3 färger, så jag tror inte det spelar någon roll om du väljer ljust, brunt eller svart  =)

LeTigre
0

Jag tycker som tidigare skribenter att du är fin på alla bilderna, det är ganska ovanligt att någon passar så bra i alla tre nyanserna! Men sen tycker jag det beror lite på hur du vill vara fin. På den blonda bilden är du väldigt söt, som brunett ger du mer ett trevligt helylletjejsintryck och som svarthårig är du mer tuff och sexig.

Måste jag välja någon färg så föredrar jag kanske det svarta - vilket säger mer om min stil än om din, men du ser faktiskt väldigt bra ut i alla tre färgerna. Förstår dock att du tröttnar på den färg du för närvarande har, det gör jag också jämt.. Kanske slingor är ett alternativ?

Absinthe
0

Haha kul att man passar i alla, och tack för alla kommentarer och åsikter om vilket som är bäst, ni gör det dock inte så lätt för mig.. ;P

Det är ju lite drygt att ha samma färg hela tiden, jag känner mig själv bäst i svart, men kollar jag på gamla bilder på mitt lååånga blonda hår så blir jag nästan gråtfärgdig med tanke på att mitt hår nu är kort och mörkt. Jag provade slinga detta mörka men det blev inte alls fint så jag färgade över det igen.

Det är som du säger LeTigre att det ger olika intryck för vem jag är, jag har märkt att det är färre personer i tex affärer som frågar mig saker och så, då jag vet att svart hårfärg ger ett råare intryck av mig, fast så kom jag på att låter jag bli att sminka mig med denna hårfärgen så ser jag dumsnäll ut.. men så roliga bilder lägger jag inte upp ^^,
Det blonda ger ett oskyldigt intryck, fast jag är inte så oskyldig i vissa avseenden. Men det blonda speglar ändå min snälla sida, men det är svårare att hålla en snygg makeup som inte blir för mycket när man är blondin, och jag älskar svart smink och mörka toner på ögonskugga.
Det vanliga bruna är det som de här hemma tycker jag passar bäst i, för då blir jag väldigt vanlig till utseendet, sticker inte ut direkt. Likgiltlig känns det som för mig med den färgen. Jag är inte säker men jag tror att jag kommer behålla min svarta färg tills jag säkert vet att jag vill byta till blond igen, det kommer annars gå två veckor sedan jag blivit blond igen sen är jag svarthårig igen troligtvis. Lila och plommonfärg har jag också haft, men det var inte redigt så snyggt om jag säger så.. =P

Fåfänga kallas detta!

LeTigre
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hehe, varför stanna på de där färgerna, finns ju mååååånga fina hårfärger att välja mellan :D

Karmatarerskanise
0

#12 Oj vilkem variation :)

Absinthe
0

Haha jisses.. du gillar inte hårfärg LeTigre? ^^,

KickanW
0

Jag tycker, som alla andra, att du passar i alla tre färger. Dock tycker jag man ska gå efter vad man trivs i. När jag skaffade lugg kände jag t.ex. direkt att "det här är jag" och då vet man ju att det är så man ska ha… Har du aldrig känt så?

KAGE
0

LeTigre vill alltså vara tuff och sexig! Yeah. XD

Anyhow jag tycker svart.

/Karoline.

Lollo86
0

Svart var hetast :D

Creation
0

Svart var fint, men det kanske inte är så bra att fortsätta slita på håret med färgning hela tiden :/ Men samtidigt är det ju säkert 10 gånger mer slitande på håret med blekning än "mörkning" (xP)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

KAGE
0

Blekning sliter.
Färgning sliter inte.

/Karoline.

Creation
0

Ehh.. det gör det visst. ;/ Man kanske inte märker det själv alla gånger, men det gör det. Fast alla hårtyper "reagerar" olika starkt.

KAGE
0

De flesta färgningar har liknande funktion som balsam/hårinpackningar o_0
Och man färgar ju inte håret mer än 1 gång i månaden + man kan välja att bara färga utväxten

/Karoline.

Creation
0

o.O Som balsam? :S Aldrig hört talas som :P Alla frisörer som jag träffat har sagt att blekning/färgning sliter jättemkt på håret. Blekning spec. Och så står det på internet också xS

KAGE
0

Blekning och färgning är två HELT olika saker ;p

/Karoline.

LeTigre
0

Finns olika sorters färg också, en del färg lägger sig utanpå medan annan tränger in i håret etc. Är en hel vetenskap det där..

#13-14 de där korten än tagna under en 18månadersperidod ;) Jag har haft mellan 5-10 färger/år de senaste 14 åren. Nu försöker jag  fasa ut extremfärgerna och har haft BRUNT hår i typ en månad.. trivs inte alls!

Karmatarerskanise
0

Färgning sliter det med, dock inte alls lika mycket. Det sade min frisör iaf.

KAGE
0

Har också haft massa olika färger.. rosa, grön, blå, gul, blond, nästan vitt, brun, blåsvart, svart.. olika nyanser av det osv..
Mitt hår tål typ allt ;> blir inte slitet. Bara av blekning.

/Karoline.

Karmatarerskanise
0

Ditt hår kanske inte blir slitet, men det sliter. Alla har vi olika stark hår :)

Min hår tar inte synbar skada heller.

UpptagetNamn
0

Jag har hafft knallrött (X

#0 Alla var typ lika fina, fast jag gillade nog blont mer..
eller jag vet inte ^^:P

Lollo86
0

jag har färgat håret titt som tätt sen jag var ca 17 år (är 22 nu). jag har då haft bara svart och rött, men jag har ju ändå färgat hela tiden. hade knallrött och det gillade jag verkligen! folk tyckte det så bra ut också. svart gillade jag också väldigt mycket. men mitt hår har blivit rätt slitet så just nu har jag blont hår. jag blekte/lingade håret blond och det blev superbra! det slets ju också väldigt mycket när jag gjorde det men nu så ska jag ju inte färga håret på väldigt länge så det kanske hinner jämna ut sig =)

men jag gillar rött och svart väldigt mycket! så om det nu blir nån mera gång så blir det nog rött igen ;P

Bim
0

jag tkr svart.. fast det var svårt.. :)

Creation
0

#29 Började du färga håret när du var FEM?! :S Wow, det skulle min mamma aldrig tillåtit…

[Castaway]
0

Jag röstar för.. hm… jag vet faktiskt inte (; Svart kanske? Men det beror ju på.. Eg spelar det nog inte så stor roll, du var fin i båda! :D

#12, sliter det mycket på håret att färga det gröna och lila etc.? Syftar alltså på blonderingen innan, för jag antar att det ÄR blonderat innan? (; Funderar på rosa eller lila. Det är så trist med vanliga hårfärger för tusan Oskyldig

KAGE
0

#32: Nej, färgen man oftast använder sliter inte - tvärt om. MEN för tat kunna färga det i sånna färger måste man bleka innan.. och det sliter :/

/Karoline.

lolaisdenied
0

Allting klär en skönhet Absinthe, tycker du passar lika bra i de olika hårfärgerna:) Visst gör inte detta lättare för dig att fatta beslut om vilken hårfärg du ska ha så.. Om du vill ha annat än de svarta så får du trilskas med jävlig blekning för o få det blont. Som jag fick göra-.-

[Castaway]
0

#33 Det var det jag menade ;D Haha, kände mej lite otydlig där.. Men jag är lite orolig att håret ska gå sönder totalt vid blekning, men som det är nu kommer mitt hår bara bli mörkare och mörkare för att jag aldrig bleker ;)

LeTigre
0

#35 det där är väldigt olika beroende på vilket slags hår du har och vilken blekning du använder. Extremfärger kommer i vårdande toningar som faktiskt har samma effekt som en väldigt bra inpackning men man måste vara beredd på att lägga i ny färg titt som tätt för att hålla den. Jag skulle rekommendera rosa då den håller mycket bättre än lila och är en mer naturligt varm färg som inte ger blek hud den där sjuka nyansen som blåa och lila toner gör.

Jag skulle rekommendera att du går till åhlens eller liknande och hittar en blekning som bleker 6-7nyanser. Håret behöver inte bli vitt - det gör alltså inget om det blir gult. Sen ska du helst vänta ett par dagar och tvätta håret ett par gånger innan du lägger i toningen men jag brukar alltid fuska och tvätta håret med diskmedel istället (rekommenderas EJ till känsliga hår då det sliter en hel del, men det får bort blekningskemikalierna). Till extremfärgen rekommenderar jag någon nyans från Directions (finns typ 25 olika) som kan köpas på tex shock-store, den fläckar inte kläder och hud på samma sätt som tex star gazer gör och är lättare att handskas med och mer vrdande för håret. Räkna med att använda mycket första gången (ca 1/2-1 burk för ett halvlångt hår och mer för hellångt) och att du får lägga i ca 1/4-1/2 burk varannan till var tredje vecka för att bibehålla :)

[Castaway]
0

#36 okej, tack så mycket ;D

KAGE
0

En till grej är ju att vissa färger passar vissa människor helt enkelt inte i.

/Karoline.

Absinthe
0

#34 Gaad, får väl bli en skönhet då.. ^^,

Alla gör det rätt svårt för mig, men håller det svart tills jag vet säkert.. =)

Reklamfritt
0

hihi måste bara säga till KAGE att … all sorts typ färgning/blekning och allt sånt där grejs typ sliter håret jäkligt mkt … det kanske typ står på förpackningen typ att det stärker håret och sådär .. men det gör det bara typ den första veckan .. sen slits det åtta helvete …

KAGE
0

#40: Färger från directions fungerar iaf som håninpackning, men det är toning.

/Karoline.

Lollo86
0

#31 vart står det att jag började färga håret när jag var fem? :S

LeTigre
0

#42 tror hon läste fel och trodde att du färgat håret i 17 år och inte sen du var 17 ;)

Lollo86
0

#43 hehe jo jag misstänkte det jag med, men ville ändå att hon skulle svara ;P

Nysta
0

det svarta går bort… du är jättefin i dom andra färgerna.

alla skriver om att det sliter på håret, tänk lite längre….. ALLERGI. Har blekt/tonat/färgat håret (alltid hos frissan) lite till och från. Sista gången blev det en färgning, OBS! sista gången. Jag var rödfnasig och svullen i både ansikte och hårbotten två veckor efter det.

Creation
0

#44 Jo, det var så jag såg det xP Tyckte väl det var konstigt! ;)

TienMu
0

Lätt de svarta! :)

men du skulle kunna göra några slingor i en kall riktigt askig blond färg, eller violetta…allternativt gå å få sånna fast extensions slingor hos en frisör. Då slipper du slita me blekning på ditt hår.

Tro ja skulle va galet snyggt!

Absinthe
0

Tack för förslaget TienMu! =)

Tack alla andra också för era åsikter.. =) Det är fortfarande svårt att bestämma sig.. men men.. får se.. ^^,

TienMu
0

#48 Vassego! Glad