Överpris på "beg" råttor
Jag har uppmärksammat att äldre råttor som omplaceras, med bur visserligen men ändå, har överpris.
Såg nyss en annons på blocket där man vill ha 2500 kr för två äldre råttor med rätt liten bur.
Felskrivning, men det finns fler exempel.
Ärligt så tycker jag att man gör en tjänst när man tar emot en äldre råtta som någon tröttnat på eller inte kan ha längre av olika skäl och att det bara ska handla om symbolisk peng. Annars kan jag faktiskt få en känsla av att man vill tjäna pengar på sina djur - något jag tar lite illa vid mig av. En balans är ju önskvärd. Inte för högt pris och inte för lågt.
Fast jag kan känna många gånger att folk sätter höga priser för att dom tror sig kunna sålla ut oseriösa köpare på det sättet, likaså köpare av reptilfoder.
≧◔◡◔≦
#1 håller med där oseriösa köpare kommer oftat på att nu vill jag ha råttor åhh kolla på blocket dom säljer råttor så billigt med bur och allt vi tar dom, så känner jag iaf
när jag säljer nåt djur så sätter jag ett mkt högt pris sen om jag hittar rätt hem så tar jag bara en symbolisk summa just för att då vet jag att dom ville även ha dom med den dyra summan
dock kan även oseriösa köpare lägga ut mkt pengar men chansen är mindre att man får oseriösa köpare med en högre pris
sen självklart finns det ju säkert folk som vill tjäna pengar på dom sorligt tycker jag :/
bara för att jag skrev den här tråden så har jag sett massa annonser på blocket med vrålbilliga tamråttor…
#hehe det brukar vara så =)

Det är oftast buren man får betala för i de där annonserna, själva råttorna kostar liksom ingenting.

Måste man verkligen sätta ut ett pris, då?
En intresserad köpare hör ju av sig ändå..
Älskar mina stora små vänner..

Om jag annonserar en vuxen råtta uppger jag alltid ett pris, fast jag kan mycket väl välja att ge bort råttan om rätt person dyker upp…