Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 298 ggr
Absinthe
0

OT Störd hund?

[countess]
0

folk tycker det är roligt jag fattar inte :( hunden mår ju fan inge bra, och alla skrattar för "hunden biter sig själv" åhh att folk inte kan bättre, skulle dom tycka det va kul om deras dotter satt och bet sig själv?

Absinthe
0

Jag kände samma sak, tyckte skitsynd om hunden och ägaren plus barnen skrattade som f*n? =/

Den hunden kan inte må bra!

[countess]
0

mm finns även fler hundar som gör så jag undar varför dom gör så stress kankse understimulerade ? ja det är tragiskt

Absinthe
0

Understimulerade och triggade utav dåliga människor skulle jag tippa på. =/

UpptagetNamn
0

Jag ser den inte :(

Mischa
0

Det är inte första gången den kommer upp, typiskt överdrivet vaktande och inte ett dugg kul.

Många har även sagt att man redigerat bort ett snöre eller liknande som drar i benet eftersom rörelserna ser onaturliga ut.

≧◔◡◔≦

Psykbollen
0

Jag hatar det där America's Funniest Home Videos… -.- En gång var det en hamster som ramlade ner i en kaffekopp. Folk skrattade fom f*n… tyckte inte dt var roligt alls >.<

Karmatarerskanise
0

För mig finns det inget tvivel om att det är falskt. Ser man ju hur lätt som helst.

KAGE
0

Om en människa skulle kommit där med en hand och hunden huggit hade ingen skrattat minsann.
Dt kommer nog hända iaf så han blir avlivad.

/Karoline.

KAGE
0

Om det nu är falskt så ska ändå inte en hund reagera på sånt där vis

/Karoline.

gulzebra
0

Den är skitrolig. Faktiskt. Det må vara elakt, men det ser riktigt jävla kul ut, iaf om man som jag inte kan ett dugg om hundar.

Det kan säkert vara fallet där också. Kolla bara på den där hundviskaren liksom, det är ju skitmycket folk som inte ens fattar att en hund behöver gå på promenader varje dag och inte en gång i veckan. Inte konstigt att de får en störd hund då men den okunskap folk har gör att de inte ser vad de själva gör för fel, vilket är precis samma okunskap som gör att jag garvar åt att just den där hunden ser rolig ut.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Karmatarerskanise
0

#10 Vet du hur lätt det är att få en hund och jaga sin egen svans?

Antagligen är det lika lätt att få den och naffsa sitt eget ben om man retar den med det.

Och jag tycker också det är skitkul :) Ser roligt ut.

cosmonita
0
Karmatarerskanise
0

#13 Sättet som benet rör sig på. Ingen hund jag någonsin träffat på skulle klara av att ta fram benet så. Dessutom rör det sig på ett sätt som jag tycker visar att någon rör benet.

gulzebra
0

Inte konstigt att hunden reagerar då… Jag menar, vem skulle inte bli fett irriterad på något sånt liksom? O.o

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

cosmonita
0

#14 Jag tror nog att en hund kan röra fram benet så. Mina skulle iaf kunna göra det, de kan ju klia sig på huvudet/i ansiktet med bakbenet om det skulle behövas.

Karmatarerskanise
0

#16 javisst kan dom klia sig, men ja, jag tror inte en hund kan lyfta benet så sakta. Dessutom är det för mig omöjligt att en hund inte skulle ha kontroll på sitt ben och benet skulle ha ett eget liv och irritera hunden ;)

Men jag är inte expert. Bara vad jag tror. Därför tycker jag videon är rolig :)

Karmatarerskanise
0

Jag tycker det är tydligt att någon lyfter benet med kanskde fisketråd. :)

cosmonita
0

#17 #18 Hunden kan nog själv kontrollera hur sakta den lyfter sitt ben. Hunden på filmen verkar väldigt spänd och jag tycker inte att det verkar orimligt att han gör så. Och en normal hund har nog koll på sitt ben men denna kanske inte mår bra psykiskt som flera påpekat. Han kanske försöker att klia sig samtidigt som han har benet och att det då blir fel…

Jag vet inte heller hur det ligger till eg, tycker bara att det KAN vara på riktigt.

Jag tror tyvärr att filmen är sann men vi får tycka olika eller hur Flört

[countess]
0

#14 om inte någon av dom hundar du änner akn he benet till munnen då äre ju konstigt att dom kan klia sig på huvet?  min hund gjorde så när hon kom dock har jag fått bort det med träning och stimulas dock har hon vaktbetende mot mig som jag måste jobba bort

Karmatarerskanise
0

#20 Det är en anings skillnad på att klia sig på huvudet och att dra fram benet gungande som på filmen och så sakta. Nej, jag tror inte på det. Helt omöjligt att den är sann enligt mig.

Och att den försöker klia sig? Ofta en hunds ben smyger sig på för att klia ;)

Mimus
0

# Han hundviskaren é helt CP!

Han använder elhalsband och stackel!

Karmatarerskanise
0

#20 Förresten du har tränat bort vadå? Får din hund inte klia sig? :)

[countess]
0

#23 jag har tränat bort det du just såg på film! hon hugger sitt eget ben .

Karmatarerskanise
0

Det kan vår hund göra om han är uttråkad. Dock inte på samma sätt som på videon. Han tar huvudet till benet ist för benet till huvudet. Lika dant om det klar på benet.

[countess]
0

okej men carro gjorde som på filmen fick henne när hon var fyra och hade levt under dåliga förhållanden så hon vaktar fortfarande mot mig

Karmatarerskanise
0

hm ok. Du menar att din hunds ben hade ett eget liv? Tyvärr har jag svårt att tro på det.

[countess]
0

tro va du vill hundens ben ha inget eget liv det kan ser ut så men hunder gör så pga av någonting tyvär vet jag inte varför ungeför som nagelbitning hos männsikan

Karmatarerskanise
0

Har du frågat om tips inne på hundar här inne om hunden fortfarande är vaktig mot dig? Det finns rätt många kunniga där inne som kanske kan hjälpa dig med övningar. :) För såvitt jag vet går det att träna bort ett sådant beteende. Det handlar om att få hunden att lita på en.

[countess]
0

#29 jo jag har frågat inte just på hundar i fokus , dock så vet jag att det beror på att hon tror att hon ska få spö om jag får grejjen det alla säger funkar inte :/ så nu håller jag på att spara ihop till en kunning som kan vara med och hjälpa mig för ingen förstår riktigt om jag förklarar och hur man ska göra i en viss situation

:( jag har fått bort ganska mkt när hon kom satt hon tillochmed och morrade när hon var i ett annat rum nu kan men sitta bervid henne utan att hon morrar och låter och är relatift lugn nu måste jag bara få bort vakten asså kunna ta saken av henne

Karmatarerskanise
0

Okey.

Det kan även bero på att hon tror att du ska ta bort maten eller benet från henne och inte ge tillbaka det.

Bra att du tänker kontakta en utbildad :)

Ett par medlemmar inne på hundar är också utbildade :) Så det kanske inte skadar att iaf försöka förklara där inne också ? :)

[countess]
0

#31 jo så tänkte jag från början dock har jag fått mer info nu hur det ligger till :( grejjen är att hon inte vaktar ben eller mat utan kläder skor mm körde med att hon fick tillbaka grejjen i ca två månader men det vart inte bättre

hos första ägaren hade hon tagit något och när han tog tillbaks det så fick hon spö och när matten skulle ta något så morrade hon så då backade matten så det har blivigt en ond circel och hon har vaktat sen hon va ca fem månader :/

Karmatarerskanise
0

Men som sagt, det ska gå att få bort. Bara du får rätt hjälp så :)

[countess]
0

jo jag helt säker på att det gå att få bort :D så hoppet har inte svikigt än :D

Karmatarerskanise
0

Bra :D