Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 857 ggr
Grodan
0

Sluta anklaga SRS!!!

SRS är den svenska råttklubben i Sverige. Alla medlemmar kan påverka sin klubb. Att ha personligt agg mot folk som jobbar ideellt i klubben tycker jag är fruktansvärt barnsligt.

Har man tips, idéer eller kritik bör man vända sig till styrelsen. Man kan ringa styrelsemedlemmar, skicka mail eller skriva brev och motioner. Det går även bra för alla medlemmar att närvara på styrelsemöten!

Årsmötet som äger rum en gång per år är inte en lekplats. Det finns en bestämd dagordning som skall följas. Klagomål och annat skall inte tas upp då. Man ska gå igenom den ekonomiska rapporten för året som varit, verksamhetsberättelsen för året som varit, revisorns berättelse, ge avgående styrelse ansvarsfrihet, välja ny styrelse, rösta i motioner (dessa skall ha inkommit i god tid innan årsmötets datum) m m.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Stephanie
0

Ja, det gnälls lite väl mycket tycker jag… Alla kan inte älska alla förstås - men man kan väl försöka tåla varandra utan att sjunka till dagisnivå? Se det från den ljusa sidan - utan styrelsen skulle inte föreningen finnas Glad Var glad över att det finns några eldsjälar i alla fall!

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

KickanW
0

Håller med. Sen får man försöka se på allt bra SRS gör i stället för att alltid se alla fel de gör. Herregud, det är människor… Och som du skrev, de jobbar ideellt för vår skull.

Stephanie
0

#2 EXAKT vad jag menar! Skrattande

Grodan
0

Jag tycker många gör ett jättebra jobb i klubben!

TienMu
0

ja ska vara medlem i srs har betalt å pratat med potku el va hon hette……blev medlem före jul,sen i januari så fick ett brev om å betala avgift igen å då mejla ja men inge svar…….så jag känner mej bestulen av dem….*snyft* ville ju bara få va medlem å få tidningen…….

Grodan
0

Det finns ett litet problem när man betalar medlemsavgift via internet och det är att det inte får plats mer än 50 nedslag - så adresser förloras ofta.

DEt går inte att maila kassören, du måste ringa. Har du kvitto på betalningen?

Stephanie
0

Precis, Potkus mail fungerar inte (jag har fått det där förklarat för mig, men jag minns inte vad hon sa Generad) så man måste ringa. Jag lovar att du inte är bestulen på något! Flört

TienMu
0

jo asså allt funkade fick första tidningen ås å…å hon sa att eftesom ja blev medlem så sent på året så skulle ja räknas som medlem från -08 så jag stod inte me som ny medlem i tidningen då…å sen i januari så få ja en till medlemsavgift…..

TienMu
0

men ja ska ta å ringa ba de att under de tider hon e tillgänglig på tele så e ja typ inte de osv…..

KickanW
0

Antagligen glömde hon bara bort det löftet då, inte lätt att hålla reda på alla medlemmar.

TienMu
0

ja….jag får ta å ringa na….Bra tråd de här! nu fick ja en påminnelse till To do list! Cool

Stephanie
0

Du kan ringa nu?

TienMu
0

får no bli imorn….e så sjukt trött….stress hela dan….å måste ladda på mobilen först åxå….har inte ens orkat lagat käk ännu….bara matat råttorna……så nu har man en karlslok som sitter å e hungrig……

UpptagetNamn
0

Jag blev medlem för ganska lengesen, för att kunna regga mina råttor och sånnt, hur offta kommer medlemmstidnigen? För jag har inte fått någon en :S..

Stephanie
0

Det beror på hur länge sedan det var du blev medlem Glad "Som huvudmedlem får du medlemstidningen HUSRÅTTAN sex gånger per år." Har du bara varit medlem någon månad beror det på att det inte kommit ut någon än.

Absinthe
0

Jag har aldrig haft problem med SRS, tycker det är skitbra att det finns! =)

Stephanie
0

Har inte heller haft något problem, tvärt om! Skrattande

Nicciz
0

Jag har heller inga problem med SRS, iaf inte om man ser till styrelsen. Tvärtom tycker jag de är driftiga och duktiga på vad de gör. Skrattande

Men för att rätt ska vara rätt och rättvist så finns det alltid en punkt på dagorningen som heter -övriga frågor- där man får ta upp saker som faller utöver dagordningen och dess motioner. Glad

marinelady
0

Det som är så kul med en sådan här tråd är att de som klagar på SRS inte skriver sina synpunkter här, det hade varit mer intressant att höra vad de tycker är dåligt mm..

Daydreams
0

#19Fast rubriken är sluta anklaga SRS. Jag har inget att anklaga SRS för, däremot klagomål och det skulle kanske vara lite märkligt att skriva dom i en tråd med den här rubriken?

marinelady
0

Men jag har ingen aning vad den senaste tidens "anklagelser" har varit om så det känns lite som man kommer rakt in i en debatt som man nästan missat..