OT Hjälp! :'(
Hjälp! Våran katt har varit borta sen i morse..
Nu tänker ni kanske jamen det är en katt, dom brukar vara ute länge. Men Selma är inte sån, hon är ute max 2 timmar varje gång hon far ut. Jag älskar hon och vill inte att det ska hända nå! Då det har blivit varmare och snön börjat tina så har det rasat snö från taken, tänk om hon har blivit fast under snön!!
Hon brukar hålla sig kring gården men nu har vi inte sett henne nå! 

Hon kanske hittat en man bara
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
kolla där det har rasat , men jag tror du kan vara lugn har också en sån katt han brukar max hålla sig vid balkongen åsså bara var ute i en timme och en gång så var han borta i 2 dygn
men ifall hon inte kommer efter 2 dygn sätt ut lappar det brukar funka bra =)
Hmm.. satans män, har varit en kattkille här utanför och mjaauat… Är väl bara börja gräva, 2 meter snö. Härligt :)
*pust* Killen kom och lämnade henne, bokstavligen. :D Dom hade väl varit på nån dejt ;)
Fåt hoppas att du kastrerat/steriliserat henne d
/Karoline.
5# tyvärr inte.. vi har inte hunnit få en tid "/ Hoppas bara killen var det.. Annars blir det kattisar >.<
Kanske inte så bra att släppa ut henne då….

Mvh Stephanie 

#6 Har du en katthona som är ute 2 timmar per dag så borde p-piller eller sterilisering vara en självklarhet!
Om hon inte är det så borde ni ge henne p-piller -_-
Det finns redan huuuuuur många katter som helst, speciellt hemlösa. Och en oplanerad kull TILL vore inte direkt "woho! just vad världen behövde!"
/Karoline.
här finns det inte "hur många katter som helst" och hon är inte könsmogen än >.<

tur att hon kom tillbaka!! :O

Finns dt inge dagenefter piller tillkatter? Hehe.
Jo för mkt katter finns det tyvärr, jobbar frivilligt på katthemmer där ja bor och det är synd om dom katterna som kmr in som e vanvårdade, rädda och lämnade. Men hoppas inte hon är dräktig nu, annars hoppas jag verkligen ni hittar hem till alla söta kattungar (:
Nej men kolla på blocket, TV, tidningen whatever.. det är INTE kattbrist osv
Okay, tur
/Karoline.
hur gamal är hon?
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
hon är kring 5 månader tror jag :)

om hon inte löper så ska det inte vara någon fara :) bebisar kan du nog utesluta
skönt :D
då är det verkligen dags att sterilisera henne nu så att det inte blir kattungar
Skynda dig att kastrera henne, jag gjorde det med två katter nyss som jag tagit hand om och tänker sälja vidare, honan hade tre foster, tre veckor gamla. inte kul, inte kul.
ja, katter är så lösaktiga så det är bäst för katten att bli steriliserad… Då får hon fortfarande ha kul utan bieffekter :P
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
men ska inte kastrera förens dom är könsmogna det kan bli fel i deras kropp då vissa vetrinärer vill inte göra det förens katten är 1 år men

Sterilisering från 6 mnd. ålder går bra hos endel vet.
Kastrering av hankatter rekommenderas senare pga. att de kan växa sig rätt stora, det finns inte andra problem med det. (förutom att det är svårare för vet. att hitta kulorna när det är en yngre katt…)
Man stereliserar väl inte katter längre, utan kastrerar även honorna nu… ?

Bra att hon kom hem igen :)