VÄLDIGT OT!! Spagetti..
Hejsan, när man kokar spagetti ska man sätta i dom direkt lr vänta tills vattnet har börjat koka? ;) Grodan, du får gärna ta bort tråden efter vi har fått svar! ;D (Om du vill.. :P)

vattnet ska vell koka innan?
Japp, koka
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Oki tackar ;)

Å INGE lock BIM ;)
O salt i vsttnet ^^
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

och inga fingrar i vattnet, bubblar det så där tokroligt betyder det att det är VARMT! ;)
Saltet kan man strunta i. Är bara onyttigt :)
Ger mer smak :P Och jag är såndär typisk svensk och ÄLSKAR salt ^^ Men man ska inte ha mycke :P
Mm, jag älskar också salt. Tyvärr.

Jag har iofs alltid i dem direkt, och har aldrig märkt någon skillnad över huvud taget :P
Fast mina smaklökar kanske är okänsliga ^^
haha bim :D jag kan ju t.o.m koka spagetti xD gjorde faktiskt nudlar idag ;)

*host* det värsta var att jag behövde veta det *host* det är grymt pinsamt, JAG VET. men jag hatar att laga mat och diskar hellre efteråt så det tkr visst min mor och far duger.. huhu, jag kommer aldrig lära mig att laga mat ><

#12 man lär sig så småningom, man tröttnar på kokt spagetti (nudlar) efter några år kan jag lova.

#13 vilken tur ^^ jag är less på "vanlig" mat redan :P Vill bara ha kinamat! <3

Jag hatar att laga mat men tvingas ändå göra det vareviga dag vecka ut och vecka in.. SUCK! Grymt trött på det. All mat som någon annan lagar är gooooooood!! :D
Gillar att laga mat ibland… bl.a. lasange, potatis, ris, paj, pasta, soppa, bröd och såser brukar jag tillaga :) Och alla sorters kakor förstås ^^
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Och jag ÄLSKAR att laga mat :)

#17 BRA, då lagar ni åt mig när jag flyttar hemifrån ;)
Haha ;)
Blir kanske lite långt att skicka mat ;)

Nää, det är ju det pojkvänner är till för! Flytta ALDRIG ihop med någon som inte kan laga mat! :P

Haha men jag rekommenderar inga kockar heller ska jag då be att få tala om, haft förhållande med tre olika kockar.. ALDRIG igen.. xD
hur kan man inte tycka om att laga mat? det är jätte kul ju och desto knepigare rätter deso bättre :)
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar

Laga mat åt andra är kul.. men när man bor själv är det inte så spännande. Mesta maten som görs här hemma går till ratsen..
Men annars är min lasange det bästa som finns sägs det.. =P

åå.. en mattråd!! :D Jag KAN inte laga maat jag hheller. :P!!! :O xD

Övning ger färdighet Bim.. =)

hehehe.. orka öva…… :P

Jag kan laga mat!
bim, strunta i saltet, lägg i en buljongtärning istället. ger mer mustig smak, har jag både i ris och pasta. *ler*
Laga mat är otroligt roligt, gärna husmanskost. men att laga när man bor själv är inte roligt, gör en stor laddning och fryser in, sen har jag mat i en vecka..

Jag brukar bara köra ner spagetti, eller jag brukar ha makaroner men,.. i kokande vatten, sen efter att dom typ är ja. färdiga eller nått så trycker jag i 10 lager smör, och 9 lager salt.
haha
Äh! Fimpa pastan och smaska i er köttbullarna med sås istället :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
fast saltet gör också att det inte klibbar ihop men man behöver bara en nypa

#29 Agree, buljong is the shit asså..
Håhå, kan inte heller laga mat… Micron är bannemig min bästa vän, utan den skulle jag svälta :D
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
#32 Mina spagetti har aldrig klibbat ihop, och jag använder inte salt. Rör man in dom så ska dom inte klippa ihop :)
Och på restaurang skolan sade dom inget om att salt hindrar dem från att klibba. Det är enbart för smaken.
#35 okej det sa min hemkunskaps lärare:S fast resturang skolan har väl mkt mer kunskap=)
aja får väl testa utan då nästa gång =)
Glöm inte att röra om direkt när du lagt i dem och lite då och då :)
Men man bör inte röra för ivrigt, då blir de mos =P
Spagettin måste vara väldigt överkokt om den blir mos 
sitter här och små skrattar tänk att det finns så mkt att diskuter om spagetti att det är nästan 40 inlägg =)
Haha :)

hehehe.. nu får grodan INTE ta bort tråden! För visst äre hon som gör sånt? :)

haha, nu kan vi alla lära oss att laga mat :D äntligen!
nåt mer tips i köket? ;)
Mixa ALDRIG salt och socker. Jag säger bara det…
((Så mkt vet jag! *stolt*))

Laga ej mat om ngn annan erbjuder sej
#44 Varför inte det?
#46 Man kan ju inte mixa sött och salt utan något surt till! 
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#47 ?
#47 Glöm inte beskt! ^^
Creation; varför ska man inte blanda salt och socker?

När man gör pizzasallad har man faktiskt i litte socker för att ta fram syran i vinägern och pizzasallad é d salt i
Ja, jag använder ofta både socker och salt. Skulle vara kul och få veta varför jag inte ska blanda detta.
Då menade jag främst blanda ihop ;) Dvs. när det är meningen att man tar salt så tar man socker och tvärtom :P Fy, tänk vilken förstörd sockerkaka det skulle bli x)
Men sen tycker jag också det låter konstigt med att blanda salt & socker i samma rätt ;/ I vad har man bådadera? Vissa bröd är det enda jag vet :/
#53 ett exempel är grytor, såser osv. Vill man vara nyttig har man ju inte salt och socker, men jag är inte så nyttig alltid :)
Dessutom passar ost bra ihop med söta frukter. Jättegott på ostbricka :)