Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1155 ggr
KAGE
0

Råtta i sundsvall

Såg en annons i tidnignen att en råtta (roan) ges bort pga tidsbrist.
Uhm, tänkte bara säga det :ooo !

/Karoline.

dorkey
0

hane, hona? =O

KAGE
0

Det står inte >< men tror det är en hona..

Det var i dagens tidning!

/Karoline.

Bim
0

:O

KAGE
0

Vill nån ha nummret eller nåt?

/Karoline.

KickanW
0

Hmm… Tyvärr lär det väl vara en ensamråtta så även om det vore en pojke skulle jag inte kunna ta hand om den. Men jag kan säkert ställa upp med att ta hand om den några dagar och frakta till t.ex. Gävle… Om någon här vill ta hand om den.

KAGE
0

#5: I annonsen står det att den bara ges till ett hem med råttkompisar ^^

/Karoline.

Grodan
0

vilken tidning?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

KAGE
0

Tidningen Ångermanland

/Karoline.

Bullerbytjejen
0

haha menar du mig nu eller :-P

KickanW
0

Haha, nej Linda jag tänkte inte speciellt på dig… Men visst, är du intresserad? :P

KickanW
0

#7: Här i Norrland pratar man om allt som "den" eller "det". Det finns bara en eller ett av allting. Tidningen, busken, bilen, vägen osv. Med tidningen menar man då lokaltidningen :D

(Du måste ju kunna tolka dina medlemmar)

KAGE
0

#11: It's so sad.. XD

/Karoline.

KAGE
0

Putt :O

/Karoline.

KickanW
0

Jag ska till Uppsala på onsdag så om någon vill ha henne/honom mellan Sundsvall och Uppsala kan jag ta med!

KickanW
0
KAGE
0

Ingen som vill ta hand om henne? : o
Tror hon är ungefär/nästan 1 år bara.
Fast vem vet.. nån kanske redan svarat på annonsen men ah.. är ju inte alls säkert

/Karoline.

Bim
0

såg annonsen idag också..

Tezz
0

Den finns i Sundsvalls tidning med.. Jag som bor i sundsvall och har två honor hemma är bra sugen.. :P .. Men är osäker på hur mina redan hemmastadda råttor skulle reagera..

Måste man ha en bur vid sidan av som man kan ha den nya i, eller fungerar det att dela av buren som man redan har ? (jag kan stänga av min bur i två delar utan att de kommer i kontakt vid varandra)

KickanW
0

#18: Det beror ju på varför du ska ha dem i olika burar? Om du ska ha henne i karantän måste du ha dem i olika rum, så då fungerar det ju inte :)

Tezz
0

Jag tänkte mer på det där med att de ska vänja sig vid varandra osv… Man vet ju aldrig om de kommer överens med en ny hona i deras bur på en gång.. Har läst någon stanns om att vid ny medlem så flyttar de över råttorna mellan olika burar för att de ska vänja sig vid varandras lukt osv..

KickanW
0

När man introducerar är smartast att ha i två helt olika burar. Så låter man råttorna träffas några gånger på "neutral" mark. Om det går bra kan man låta dem sitta tillsammans.

Då tar man ur alla råttor ur buren de ska sitta i. Tvättar den noggrant och möblerar om (så att ingen känner sig hemma i den). Sedan kan man stoppa in alla råttor. Jag brukar stoppa in den nya först eftersom den antagligen känner sig minst hemma.

Tezz
0

Okie… Det låter ju helt vettigt.. =P

*svär högt* .. Har ju ingen annan bur =/  Och inga pengar till en heller.. *putt*

Fast Min bur ser ju ut som så, fyra st plan på varandra, och jag kan dela av buren till två plan var… Fungerar inte det då isf som två burar om jag städar riktigt ordentligt. Och på den övre delen så finns det inte ett spår av att de två töserna jag har nu skulle använda den som toa.. *funderar*

Bim
0

#21 HUR kan du veta allt? :P

KickanW
0

#22: Bara det inte är galler på någon av sidorna så de kommer åt varandra. Då är det bara onödigt.

#23: Jag läser, läser och läser… Och frågar, frågar och frågar!

Tezz
0

Det är bara galler ut på ena sidan.. Under är det träskiva..  Så de kommer inte åt varandra nått om de sitter i buren och den är avdelad..

Bim
0

#24 haha, okej.. :P

Tezz
0

Den där söta tösen kommer att få ett hem hos mig om några dagar.. Det stog tidsbrist i annonsen, men efter att ha pratat med hon som äger henne så säger hon att hon har två men att den andra har fått cancer och hon vill hellre att råttan ska få nytt hem ist för att somna in den med. Sen lär det nog vara tidsbrist med, för hade en av mina råttor fått cancer så hade jag inte skänkt bort den andra utan letat efter en ny kompis..

KickanW
0

Vad bra att hon får komma till dig då :)

Tezz
0

aa.. =) .. Tycker jag med.. Hon var så söt.. hihi.. :P  Och jag har ju plats, så varför inte tänkte jag då :P

Tezz
0

Nu är hon hemma hos mig och hon är super goo =) ..

dorkey
0

Bilder :D:D!!!

Tezz
0

kommer.. =) .. ska lägga upp en tråd senare ikväll för att få hjälp med färg.. ;)

dorkey
0

Men det var väl en roan?

Ladyinred
0

ja då kan de va svårt att veta vad det e för färg i grunden.

KAGE
0

Black husky roan väl o___0

/Karoline.

dorkey
0

jag tänkte mest eftersom roan oftast förknippas med just black roan, det vanligaste :P

Tezz
0

Hon skulle kanske kunn vara det… hon är betydligt ljusare än vad hon var på bilden..

ska gå och fota ett kort nu.. =)

Tezz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Där är en bättre bild än den i tidningen =)

Daydreams
0

vad söt hon är

KickanW
0

Åh, vad härligt :)

KAGE
0

Black husky roan, bleeeeekt! :D Fin!

/Karoline.

Grodan
0

eller kanske black striped roan?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

KAGE
0

Ser inte hela hon ut att ha varit mörkgrå från början då?

/Karoline.

Ladyinred
0

Ja man kan ju ana att det e nåt ljusgrått på sidorna, men det e precis.

Daydreams
0

Men striped brukar väl sällan blekas så mkt? Har fått för mig att striped bleks betydligt mindre än husky…

dorkey
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min pojke är då striped, och han är nästan vit nu =O

Bim
0

ÅH VILKEN SÖTING!!!!! :D:D

#46 Lou<3

Tezz
0

Jao.. hon är super fin.. Hon har bara gråa stickhår längs ryggen.. så striped är nog troligarst..