Råttor iFokus

Råttor

Etikett: annonsering
Läst 2503 ggr
Daydreams
0

Himalayan, siameser och svarta dumbohanar säljes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

**Har några hanar kvar som inte är tingade.
Nara och Sayid fick 18 bebisar den 29 januari. Alla har överlevt.

Färgerna på dom som finns kvar är ba eu bk,otecknade ba, siameser och himalayan. Alla är dumbo.**

**Pappa *Sayid är född maj -07, vikt 490 g vid parningen.***

Han är världens gosråtta med underbart avslappnat häng.

Mamma Nara är född* *i april -07 och vägde 330 g vid parning.

Hon är en väldigt glad och social tjej.

Båda föräldrarna fungerar utmärkt i flock och har aldrig haft problem med nya råttor.

**De har tidigare haft en kull tillsammans och ungarna därifrån har blivit väldigt trevliga och sociala.

Mitt syfte med parningen är att få fram trevliga, friska, snälla, sociala råttor som säljes som sällskap i första hand och ev till avel.

Bebisarna kommer inte att reggas i SRS men självklart får ni med stamtavla.
Råttorna finns i Malmö, troligtvis går transport att ordna till Uppsala/Stockholm och Småland.

Vid intresse så skriv ett svar till Daydreamsworld@yahoo.se där du berättar om dig själv, råtterfarenhet, ålder, planerat boende för råttorna, vad du ger dom för mat etc.

Jag har höga krav vad gäller köpare, säljer inte till personer under 18 år, eller till folk som har reptiler, ej till djurbruksskolor etc. Säljer endast dom till avel om det är uppfödningar jag känner till och anser vara seriösa.

Bebisarna hanteras mycket och är sociala, snälla och stabila djur när dom flyttar till sina nya hem. De är leveransklara fr.o.m. 4 mars.**

Ni kan läsa mer om föräldradjuren samt se bilder på dom på min hemsida www.daydreamsratz.zoomin.se

Var vänliga och för inga diskussioner i min säljtråd. 

http://rattor.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=fe2292e8-082c-4e02-b83b-769081ee2fbb&Filename=IMG_4666.JPG

http://rattor.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=a77cf194-f22e-4370-a1f5-e31ffd5fc70b&Filename=ba%20bebis.JPG

http://rattor.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=a8341781-c489-419e-88c0-e26fb2826c9e&Filename=IMG_4702_2.jpg

Ladyinred
0

Meh, gud vad orättvist att min kille har ett reptilintresse :(

Daydreams
0

byt kille:P

LeTigre
0

Åh vilka PUSSUNGAR!! Jag kan knappt vänta tills jag ska få klämma och gosa - bara två veckor kvar! Kyss

Ladyinred
0

Haha, ja de skulle ju va nåt. -Du, jag flyttar om två veckor, ska skaffa ett par nya råttor =P

Daydreams
0

Vad knäppt det blev med bilderna i IE :S

Reklamfritt
0

oooh det är nästan så man bara vill äta upp dem :P

Bullerbytjejen
0

Den som blundar på bilden längst ner finns inte kvar va? Den som blir mest mosad tihii.

Bullerbytjejen
0

Lite frågor, hur kommer det sig att du valde att avla på honom trots hans ringa ålder, och när hade dom den förra kullen, hur gammal var han då? Vad har han för föräldrar (friska hur länge levde dom osv)och hur går det för hans kullsyskon, vad vet du om dom? :)

Daydreams
0

de flesta svaren hittar du här.

Mamma Nara kommer från Råttordens uppfödning, hennes föräldrar lever fortfarande.

Pappa Sayid kommer från Ettens Lostkull, hans föräldrar lever också fortfarande.

Om du söker i forumet på Lostkullen ser du vilka som har kullsyskonen.

Stj3rnfallet
0

Nä, men usch så hemskt söta råttisar! Jag som vill ha fler =( Då kan man ju inte visa såna där sötingar!:D *Vill ha*

Grodan
0

MAJ GADD vilka underbaringar!!! nu gör det ont i mitt bäbishjärta!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Nutiz
0

Jagskaintehaflerråttorjagskaintehaflerråttorjagskaintehaflerråttor

Mimus
0

#12 Knr igen mej Fundersam

Nicciz
0

Jagskahaflerråttormassaflerråttorskahaflerråttor :P

LeTigre
0

#14 hear hear! :D

Daydreams
0

Nu har jag 4 hanar kvar till salu.

lolaisdenied
0

ååh hanar -dregel-

Zenriette
0

de er meget smukke…

axolotl
0

gu, det där var ett riktigt epilepsianfall för mig. GAAAH325234913+9531sötaa

men jag ska nog koncentrera mig på de jag har. tyvärr. hade väldigt gärna velat ha lite dumbosar.

TopCat
0

Har du fortfarande 2st dumbo hanar kvar? :)

Daydreams
0

"Vid intresse så skriv ett svar till Daydreamsworld@yahoo.se där du berättar om dig själv, råtterfarenhet, ålder, planerat boende för råttorna, vad du ger dom för mat etc."

TopCat
0

Mitt intresse är anmält! hehe Me needs them! :D Så underbara råttor :) Min flickvänn kommer attt få konkurrans nu *asg*

Grodan
0

#22 härligt! gillar när en hetrokille säger så! gillar hon inte råttor så finns ca 1000 brudar här Flört (sårri flickvännen, hoppas du inte blir sur på mig för att jag inte kunde låta bli att skriva det)

TopCat
0

Hehe tackar!

Nja hon är väl inte jätte förtjust men när hon ser dom kommer hon nog bli lika mjuk som jag blev :P (och jag är en typisk hårding :P)

Men det måste sägas, och jag vet inte hur jag ska säga det här utan att tappa min manlighet… men… dom är gulligulligulliga! hehe

Harm
0

#24 Haha verkar som att jag är den enda  "manliga" brorsan som är kvar nu! =) TopCat verkar ha trillat ner i "Gulligull"-träsket! ;)

LeTigre
0

#24 HAHAHA "Jag är en typisk hårding.. gulligulligulliga!" *ASG*

Du äger!  Kyss

Terato
0

Haha, damn! Vilken råttentusiast faller inte för en sån kille!?

Gaad, din flickvän får nog hålla hårt i dig! :P

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Daydreams
0

alla bebisar är tingade nu så vill ni kan ni ta bort annonsen:)

Grodan
0

#28 nä, vill inte…

jag vill också ha en sån pojkvän…

LeTigre
0

Vi borde ha en grupp för pojkvänsefterlysning. Avelspartner sökes/finnes passar inte mig som är färdigavlad redan (två kullar räcker).

RatLover
0

Vilka sötisar! ;)

TopCat
0

Haha :D

Harm
0

Fan asså! Brorsan kommer in och charmar alla töserna på mindre än dygnet! Var det dig Vreeswijk sjöng om? ;)

Terato
0

#29 Jag med!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

TopCat
0

Bror, jag hoppas du inte blir avundsjuk ;) och om du blir det….        Up Yours! :D *ASG*

Harm
0

#35 Gråter

Sarakechi
0

Jag är glad att vi fick två sötnosar :D

triofalus
0

jag vill inte ha råttor nu……

RatLover
0

38# varför inte?

Ninja
0

#38 Låt bli att skaffa då?

triofalus
0

#39, Mina girlies har just somnat in.

#40 vem är du att döma någon?

Ninja
0

#41 Jag har väl inte dömt någon? Vill man inte ha råttor så låter man väl bli att skaffa, menade jag. Tyckte det lät på dig som om någon försökte få dig att köpa råttor mot din vilja.

Tråkigt med dina tjejer.

triofalus
0

# 42 tack för det, är så ledsen för mina girlies.

Zenriette
0

Gud, deres stamtavle går tilbage til mig *G*

Grodan
0

#44 Skrattande

kan man få se stamtavlan? hela vägen till dig?

Zenriette
0

http://zen-rats.dk/zen-rats/stamtavle.asp?id={2841551D-E422-4FA2-A211-23BB17E91147}&rid={C1636D3E-32E6-42CA-BAB7-4E5181700302}

Hele add. skal ind i browseren, også den sidste lille dims som ikke er blå.

Stamtavlen er på Sun Digglet, som var bror til Dratini.

Woyopla som også er i stamtavlen er fra Norge.

Nicciz
0

Jag kan inte se den, :(

Zenriette
0

Du skal ikke bare trykke på linket… for så får du ikke den sidste } med.. du bliver nød til at tage en kopi og sætte det ind i en ny browser.

Nicciz
0

Hihi ok.. Tack.. :)

Zenriette
0

Selv tak Skrattande

KickanW
0

Nu är min lilla dumbo påväg till mig! <3 Hämtar imorgon :)

Daydreams
0

Pga återbud har jag ev ngn kvar men ni som mailar mig ang kullen, snälla läs vad jag ber att ni skriver innan.

"Vid intresse så skriv ett svar till Daydreamsworld@yahoo.se där du berättar om dig själv, råtterfarenhet, ålder, planerat boende för råttorna, vad du ger dom för mat etc."