very OT. hur många här har dreads?
gud jag kan inte soova, å inge svar kommer jag ju få nu ändå, men har ju kanske nått att läsa efter sömnen.
Hur många här har dreads? Jag ska göra dreads snart, har köpt löshår på trens som vi ska sätta i också för att få lite längd på dom så här i början, får förhoppningsvis ena håret idag så jag kan hämta ut det hihi.. Så himla ivrig e man också, svart e det ena å mörkbrunt e det andra, men det ska jag färga först, själv har jag färgat mitt svart också…
Å ni som har dreads varför har ni, vad har ni för dreads osv..och hur tycker ni det är såhär efteråt??
inget att göra ;P en kompis har det vanliga dreads tror jag han har ;P han älskar dom som sina egna barn och han har det för att han lysnar avgudar reagge
samma här, därför jag vill göra mina, min kille hade sina i fem år, men tog av dom för han fick inge jobb *surar* Jag önskade att jag hade långt hår så jag slapp sätta i extra, men jag ska nog ta bort det när mitt växer ut och blir långt och fint (om jag kan ta bort det sen villsäga hehe), e ju lite mot rastakulturen att lägga till så att säga, men vad gör man inte :(
hehe joo jag måste ju erkänna att jag verkligen hatade eller det var starkt ord men efter att min kompis pepprade mig med den musiken börjar jag gilla det mer och mer =)
tycker det är sjuk att man inte får jabb pga hur man ser ut
ååh reggae e det bästa som finns juh *looove* finns supermycket bra svenska reggae nu också, va lyssnar han på då? :-P Jag har ju döpt mina grabbs efter svenska reggaeartister Kung Kodum och General Knas, och nykomlingen ska heta Kapen Röd, tihii, sen har tjejerna rastanamn också :D
haha =) ja du jag vet faktist inte vad dom heter en vet jag farfar blondy kallar jag han ;P igentligen alpha blondy men men så gåre när man hör fel ;P
föresten du kankse kan hjälpa mig det är en låt som jag fastnade mkt för vet inte vad han heter som sjunger den det ända jag vet att han sjunger dihallo dihallo men det är inte sweet fanta dihalo utan någon annan :S
oj hjälp, där har jag ingen aaning du tihii..e det nytt eller gammalt?
ne gadd dääm nu måste jag gå å sova lite…natti natti på er!
haha jag vet inte :P okej

Har inte, men har velat ha :D :P

Jag ska skaffa syntetdreads :D

Jag har syntetdreads men de sitter inte i. Jag har svarta och svart/vita. Har tvinnat de flesta själv. Tyvärr måste man se intetsägande och trist ut om man vill ha jobb bara.

Jag har riktigta dreads.. Gjorde dom för 3 år sen.. Då hade jag i hela håret men nu har jag dreads-kam..

e de sånna där klumpar av hår? :P

#14 haha, precis. sånna korvar.. =P

men bläää haha
alltså jag personligen gillar inte sånna för jag har dåliga minnen av det ;) en i min gamla klass hade sånna (av sitt riktiga hår) och även löss till på köpet eftersom han inte kunde rengöra håret :O

Haha fan va äckligt.. de där med att man inte kan tvätta håret är skisnack.! jag har haft mina i tre år å ja kan lova att ja har tvättat dom. Finns ju tilloch med speciellt dreadsshampoo.. Å andra sidan funkar de med vanligt också.. men vill man inte tvätta dom så kan man ju säga att de inte går. haha

Ja gud, självklart kan man tvätta håret! Förresten så trivs löss bättre i rent hår, bara så ni vet. Löss får man genom smitta och inte för att man är smutsig.

haha okej okej :P jag vet inte, men då hade kanske inte hans löss att göra med dreadsen då ;)
men tänk sen när man inte vil lha dem längre..måste man inte raka av allt då?

Ja får man löss när man har dreads så måste man ta bort dom (oftast).. men man får inte oftare löss för att man har dreads..
De e beroende på hur länge man har haft dom.. Om man inte har haft dom så länge så kan man borta ut dom.
Men om ja ex vill ha bort mina så är de bara å hämta trimmern.. =P

#14 "klumpar i håret" är shitlocks.. Dreadslocks är inte klumpar.. =P

shitlocks haha :P kan man blanda med bajja?
jag tror säkert man kan ha fräscha dreads om man väl sköter dem :)

haha ja dreadslocks gör man. Shitlocks blir av sig själv..
hur är det med vax då ni som kan, ska man ha det eller? och hur gör man i början för att hålla ihop dom innan dom satt sig ordentligt? har ni några tips inför själva dreaddningen, förberedelser och sånt?

#24 När jag gjorde mina använde jag daxwax (röd) i början för att få dom att hålla i hop när man "snurrar" dom. Men jag är tveksam på att man ska ha wax i löshår, tror att de förstör håret en hel del. Men jag vet inte säkert..

#24 kan nog fungera med wax om du sätter i riktigt hår. Men jag är tveksam på att syntet "tar emot" det.
ne syntet ska jag INTE ha :P det är äkta hår :)
ja daxwax röda körde jag på killens åxå, fast hans var ju redan inkörda så att säga, sen fem år tillbaka när jag träffade honom..

Men då ska det nog funka.. Jag hade wax idom första 2 månaderna.. Å sen lite då å då.. Ett tips är att i början inte tvätta håret på typ en månad å en använda Grönsåpa. :)
ja, sen behöver man kanske inte nå mycket vaz i dom lösa hleer kanske, mest i sitt egna och i botten typ så dom inte löser upp sig där, jag har hört om nå snoddar som man sätter i hårbotten typ så dom inte löser upp sig? :S
sen har jag sånna rastamössor virkade som jag tänkte sova med och så och ha dom därinär jag e hemma inne så dom gosar ihop sig ordentligt :)

Ja, jag vet inte hur mycket ja tyckte snoddarna hjälpte.. Om du sitter å snurrar dom vid hårbotten så hjälper de ungeför lika mycket.. :) mest å att dom inte växer ihop med varandra..
ah oki, då kan man skippa snoddarna då? låter ju väldigt drygt måste jag säga å tråckla dit en snodd i botten på varje lixom hehe.

Haha ja de va jobbigt när ja förökte.. så de blev bara två stycken.. Men de funkade ju som sagt lika bra utan.. =)
haha ja kan tänka mig xD det borde finnas nån slags dreadskupa som man bara sätter på huvet och sen bara "PANG" så va det klarrt, hehe :-P
Jag behöver kanske inte svara egentigen… :P
Men jag har dreads :)
De jag känner som har dreads har löshårstjosan… Men jag tycker dreads luktar illa :( Precis som töjningar :( Men det är snyggt ^^
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

#37 Vad är de som luktar illa med dreads? O_o Schampoo?
#38 ingen aning om vad som luktar men luktar gör det :( Kanske bara är mina vänner som är dåliga på att hålla det rent ;P
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

#39 Ja mina luktar då inget annat än schampoo..
Att dreads luktar är en myt. Smutsigt hår luktar, oavsett om det är dreads eller inte… Så det är nog där problemet ligger.
Att man inte kan få ut dreadsen är också myt. Det beror bara på vilket tålamod man har… Och hur mycket smärta man står ut med :P
Shitlocks hade jag förut, en… Men det blev lite jobbigt i längden. Den fick sitta kvar nästan två år dock.

#41 Precis! =D
Haha kassa vänner jag har ;)

#43 Haha, kanske en aning orena bara.. =P
Ja o det är kasst :P kanske inte bara håret som luktar då (??) BLÄ!!!

Hahaha!!

schnuuuskiii
mickes dreds luktade jättegott, jag hade aldrig varit tätt inpå sånna dagligen innan jag träffade micke, men hans luktade gott, som godis typ, av nått slag, dom var underbara, dock va hans hårbotten inte så gosig när det väl var dax att kapa dom ..

Vad är dreads? :P

haha shitlocks har jag :D är för lat för att borsta :D
#52: Bild! Jag hade en shitlock förut… Den var… Kompakt.

haha ska försöka fixa en så fort kameran är laddad ;D
mitt hår lever sitt egna liv, borstar jag ut dom så är dom tillbaka efter några timmar :P och hjälper inte hur jag än klipper mig haha
#54: Precis sådär var det för mig också så jag slutade helt enkelt borsta. Efter nästan två år var jag så leds på den kompakta klumpen så en tjej fick hjälpa mig (klippa, skära, slita) att göra dreads av den. Sju timmar tog det… Och MYCKET smärta.
fy , inte säga så , jag får ta me en pinne från backen att bita på :-P
#56: Att göra dreads gör inte så ont (i jämförelse iaf). Du har ju ingen 2 år gammal klump som måste slitas sönder :P
ne sant, men det gör jävla ont ändå tror jag hihi, men vill man vara fiiiin…

# ajaj min hårbotten svider av bara tanken av det du beskriver haha
ja usch ont, men vad gör man inte? :-P

#60 ja vill man vara fin får man lida pin :D tror du kommer passa perffa i dreads iaf :D håller tummarna att det går så smärtfritt som möjligt för dig :P
Har massor av dreads i min garderob sen ett par år tillbaka (syntetdreads snackar vi då), aldrig satt i dom.
rosa/turkos/blonda DE dreads för ett helhår och ett st. brunt fall.
båda med candy canes :P
≧◔◡◔≦
jag tänkte köpa lite sånna jag med sen, som man kan sätta i tillfälligt typ, ha lite fina färgade slingor i till fest å så tihii..
självfallet ska du ha det :)
≧◔◡◔≦
en till grej jag tänkte på, jag har ju lixom färgat mitt hår svart och ska ha svart löshår i åxå, hur gör man sen när man färgar det igen, utväxten, lär ju bli lite meckigt att skölja ur det eller? hur har ni gjort om det finns nån här som färgat sina dreads :S