Råttor iFokus

Råttor

Etikettminneslunden
Läst 546 ggr
KaninCrazy
0

r.i.p Unni

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Unni var en väldigt trogen och sällskaplig råtta, vi fick henne av min syrras f.d kille som skulle ge Unni till en orm. Men ormen ville inte ha henne. Så vi fick henne :'). En dag när jag skulle ta upp henne och mysa med henne lite, var hon annorlunda. Hon var iskall, mager, och bara satt i min hand, hon som vanligtvis brukade springa runt på en. Sen satte ja henne på handen, och hon vinglade och ramlade nästan ner, jag hann precis ta henne innan hon ramlade. Pappa höll henne framför våran värmepump för att hon skulle bli varmare. Hon satt och njöt. Och hon var så himlans gullig när hon satt där ihopkurad med sina små händer ihop. Jag hämtade en vindruva, och hon åt den väldigt sakta. Då började jag bli extremt orolig. Hon som verkligen älskade vindruvor! Snart kom min syrra hem och var med henne lite. Hon kan mycket om djur och så, jobbar på plantagen och är 20 år. Så som sagt så kan hon en del. Unni fick sitta i hennes tröjficka när vi åt. Efter maten gick Elina (min syster), och ringde sin kompis, som kan lite mer om just råttor. Elina berättade att hon vart iskall och vinglade, + att tungan vart uppsvullen och helt svart. Efter en stund kom hon ut till köket där jag och pappa var. Jag minns tydligt när hon sa; Ska ni säga hejdå? Hon är på väg att gå bort. Samtidigt som ja hörde att hon var ledsen. Vi sa hejdå, glansen i Unnis små röda ögon hade försvunnit. Så man förstod att hon inte klarade mer. Sen gick Elina ut med Unni, och allt gick så fort, det var för långt till veterinären och vi ville inte att hon skulle få lida mera. Jag ville inte gråta då. Men sen skulle pappa och Elina åka iväg, jag stannade hemma. Så fort dom stängde yttedörren, brast jag i gråt. Jag grät i minst en timme utan avbrott. Jag älskade lilla Unni så mycket. Hon var en mycket speciell råtta. Följde med en sittandes på axeln vart man än gick.

Unni blev 2 år gammal, den vanliga max åldern för råttor alltså. Vi hade henne i ca ett halvår, vi trodde hon var yngre än va hon var. Men vi trodde fel. Jag gråter när jag skriver det här. Rest in peace lilla Unni <3

Lägger även in en bild på vår lilla ängel <3

Bullerbytjejen
0

ååh lillsnuppan då, rest in peace lilla Unni, du slapp bli ormmat och fick värme och kärlek, hon är nog tacksam för tiden hon fick med dig. Hon har jättefin !!! Tröstkramar..Linda och råttorna..Hon kanske möter upp minKaya som lämnade oss i förrgår. SÅ kan ligga i ett hängmattemoln och mysa ihop :)

KaninCrazy
0

aw, den kommentaren värmde verkligen !  Kaya å Unni kan bli bästa vänner där uppe i råtthimlen :)   Jag beklagar också för lilla söta Kaya, hon vart jätte fin hon med   :') <3

Ninja
0

Väldigt tråkigt, beklagar sorgen. Hon var jättefin!

J-Parnebo
0

stackars dig issa :/ tröstkramar. Lilla Unni fick mig att inte vara rädd för råttor mera. Hon var så fin.

KaninCrazy
0

aw , jaa , Unni var verkligen speciell hon   :')

<333

jimmzz
0

det var synd att hon är bort jag tycker hon var jätte fin… beklagar sorgen

UpptagetNamn
0

NEJ!..Gråter

Vila ifred<3 Gråter