Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 948 ggr
veg-kid
0

AKUT OMPLACERING AV 2 HANRÅTTOR SOM ÄR UNDERBARA

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Råttorna finns i Stockholms län, I Bro, Upplands-bro kommun 

Jag är en tjej på 16 år. Har ett par råttor som jag älskar inerligt. Men jag kan inte ta hand om mig själv och kan inte ta hand om dem då. Jag har ingen energi till mitt eget liv, mina råttor  vill ha kärlek. jag tål inte att se dem i buren, ensamma, även om de får bra tillvaro i buren. Men jag står inte ut. Jag vill att någon som kan ta ut dem jämt, pussa på dem, snacka med dem, älska dem varje dag, busa med dem, ska ta hand om dom. Jag vill inte längre stå ut med ångesten jag får när jag ser dem.

Det är 2 hanråttor, tamråttor.
Fikon: silver agouty, dumbo, stamtavla
Rabarber: agouty, toppörad, inte fulländad och lika fin stamtavla som Fikon har.

De är födda i augusti 07 den 16de och 19de.

De är underbara, de bits inte, lär sig jättefort om man väl tar tiden med dem. De älskar att sitta i luvan, vara med omgivningen. Lite blyga då de bajsar och kissar då de sitter hos nya människor de inte känner. Men med mig är de bästa råttorna någonsin. Jag dyrkar råttor, jag älskar dem. Det kommer alltid vara favoritdjuret.

Snälla hör av er till mig.

mobil: 0704688828

veg-kid
0

Fikon och Rabarber, Fikon är silver agouty längst fram

KickanW
0

Var någonstans finns dessa råttor?

veg-kid
0

Rabarber tittar ned från stolen, han är jättenyfiken och älskar att utforska, ibland så är han lite för våghalsig och ramlar då man måste rädda honom ^^

veg-kid
0

Råttorna finns i Stockholms län, i Bro

Grodan
0

usch, vad hemskt det låter… kan inte dina råttor hjälpa dig att bli frisk, få energi och orka mer? att ta hand om och gosa med råttor är ju jättebra terapi om man mår bajs… Flört

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

veg-kid
0

Jag är bara inte alls med i vda som händer. Det är jobbigt. Ska ta ut dem nu för att du sa det. KÄRLEK ÅT DJUREN! :(

Allamej
0

Är fikon från zickan?

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

KickanW
0

Jag tycker det är bra att du tar det beslutet om du känner att du inte kan ta hand om dem som de förtjänar! Det är att ta ansvar för sina djur.

Hur är de mot varandra? Tror du att man skulle kunna introducera dem i en ny flock?

Mymlan
0

När vi alla behöver tröst, kärlek så är djuren en bra hjälp.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Grodan
0

Fikon är väl en (silver) blue eller mink?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

KickanW
0

#9: Men om man inte orkar ta hand om sitt/dina djur blir det snarare en börda än tröst.

Bullerbytjejen
0

jag förstår dig helt, har själv varit i den sisten förut, hade katter då å jag hade verkligen ingen ork att ta hand om dom, trots att jag älskade dom, så jag förstår sitsen du är i, det finns olika sätt att må dåligt på, en del sätt hjälper djuren en del gånger blir det bara värre, man ska ju ha orken att sköta dom åxå inte bara ta ut å gosa och så..

Karmatarerskanise
0

Precis. Mår man för dåligt blir djuren orsak till mer ångest.

SamanthaJones
0

prova att kontakta råtthjälpen för ditt län. Jag vet att nicciz här inne är jourhem för råtthjälpen i sthlm.

Lycka till med livet!

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Nicciz
0

Ja det är jag Glad det är bara att Pma mig om du vill. Om du inte redan hittat ett annat hem. För det är ju alltid det bästa iom att jourhem bara är en mellanhand… nja eller… hmm jag har flera som jag inte haft hjärta att omplacera vidare Glad

SamanthaJones
0

jag kan inte heller omplacera mina älsklingar. haha men de är ändå så gamla ;)

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Nicciz
0

Nääe ibland är det svårt… vissa bara sätter sig på hjärtat… Kyss

zickan
0

#7 yes de är från mig både två. fikon s-blå dumbo srs reggad. Rabarber agouti topp inte srs reggad

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Allamej
0

#18 är silverpojken bror till min dobby? Hanuman?

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

zickan
0

#19 yes de är bröder. tror han heter ganesha i paprena

KickanW
0

Zickan, vet du något om hur de är mot andra råttor/varandra? Skulle de gå att stoppa in i en flock?

zickan
0

#21 Föräldrarna och deras släktingar går bra med burkamraterna. En sida på mammans front har lite dominans gener.

Hört att en av ungarna varit lite jobbig i sin flock men annars har jag inte hört nått dåligt.

UpptagetNamn
0

Åsh ;O
Varför bor jag inte i stockholm?
Men jag är eventuellt intresserad om jag ska dit & hällsa på min gammla häst (:

zickan
0

de får gärna komma hem igen