Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 1255 ggr
Tezz
0

Låta en råtta somna in...

Jag har länge gått i funderingar att låta min ena råtta somna in och komma till råtthimlen då hon inte är handtam och är väldigt rädd för människor och har bitit mig ett antal gånger. Tycker att det är mera rätt att hon ska få somna in istället för att omplaceras en gång till.

Ni som har låtit era råttor gå vidare, har ni gått till veterinären då och hur mycket kostade det ?

Theres
0

Eller kan du ju ha henne i en bur och låta henne få sitt egent revir och bara låta henne vara… låta henne få leva, men du behöver ju inte pilla på henne.

golf.ifokus.se

lolaisdenied
0

#1 men de måste va trist o inte ha nå o göra.. och även om råttan har de så kul o va aggro typ hela tiden, passandes på om någon kanske kommer förbi reviret o så

#0 Det beror helt på vilken veterinär man går till, priset varierar mycket.

Theres
0

#2 Men att ta livet av en stackars råtta bara för den vill bitas tycker jag låter elakt… den kanske är snäll mot andra råttor med inte mot människor? Kan ju ha den tillsammans med andra råttor, men låta den vara där den är. Använda handskar? :P

golf.ifokus.se

TienMu
0

150 -200 kr vet ja att ja har betalat….men de där varierar säkert galet mycke….

ring runt å fråga lite olika vetrinärer då?

Tezz
0

#1  Jag har inte plats för en andra bur och jag tycker att det skulle vara grymt mot henne att få vara ensamen i en bur utan någon kontakt alls. Det hade kanske varit ett alternativ om hon var handtam men inte passade tillsammans med andra råttor.

#2  Okie, förstår att priset varierar. Är nog mera ute efter ett ungefär pris så att jag vet vad det rör sig om för pengar. Det är enbart själva sövsprutan som jag är intresserad av. Och ingen minnestavla eller så, för det vet jag kostar en del.

Tezz
0

#3  Tyvärr är det så att hon går inte ihop med råttan som hon bor med heller. Och som jag skrev tidigare så har jag ingen plats för en extra bur.

#4 Det lär nog bli så att jag ringer till de närmaste stationerna runt mig. Men det känns ändå som att jag vill ha ett hum om vad andra har betalt för att kanske kunna diskutera om priset.

[countess]
0

#6 varför inte ringa vetrinärer och fråga pristet kan variera ganska mkt tyvär så enda sättet är att ringa och fråga då för du ett exakt svar =)

lolaisdenied
0

#3 jag antog att den inte gick så bra överrens med råttor heller.. För annars om man har tid eller kan hitta någon annan som kan ta hand om råttan  och den är handtam så tycker jag inte de ska avlivas *tittar på min fina ensamhona*