Råttor iFokus

Råttor

Etikett: minneslunden
Läst 394 ggr
Liinn
0

Tintin, Xplorer, Xclusive och Kaspar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Några Grabbar som gått bort tyvärr Gråter

Tintin - pew (pink eyed white, även kallad albino)
Född: 7/3-2005 Avled: 8/8-2005
Tintin fick en böld i ögat, medicinen hjälpte tyvärr inte och en operation av ögat ville jag inte göra pga riskernamm så jag bestämde med hans uppfödare att han fick somna in, tror det var det bästa för honom.

Xplorer - champagne striped
Född: 17/6-2005 Avled: 7/11-2005
Xplorer vart aggresiv mot både människor och råttor, han fick testa byta hem men där var han likadan, högg dem andra råttorna och även hans nya matte så han fick flytta tillbaka hem och fick tyvärr somna in.

Xclusive - silverfawn hooded
Född: 17/6-2005 Avled: 23/1-2006
Xclusive var bror till Xplorer, tyvärr vart han likadan som sin bror, vart aggresiv och högg mig flera ggr, ett tillfelle högg han mig i fingret ända ner till benet. Till slut vågade jag inte ta i honom mer då han alltid hade koll på mina händer och högg efter dem om jag kom nära honom eller dem andra råttorna.

Kaspar - black roan/striped (väldigt blekt)
Född: ? Avled: 5/1-2006
Kaspar var en jourråtta jag tog hand om. Han hade suttit själv i några månader och jag trodde kanske att han skulle gå ihop med andra hanar. Tyvärr visade det sig att han var väldigt dominant, han jagade min ledarråtta så han vart livrädd. Efter ett tag började Kaspar att bita och så mot mig, så det bästa för honom var att få somna in.

Vila i frid mina älskade råttor, ni är högt älskade även om några inte var med så länge, glömmer aldrig bort er.

Bima
0

Det var ena riktigt vackra råttor, tråkigt att det inte alltid funkade, men det kan det inte göra alla gånger. Ett stor fång rosor till dig för att du försökte och gav dem en chans.

Vila i frid små sötisar.

Staffan
0

Gullig bild på Kaspar… Glad

Liinn
0

Tackar, var den ända bilden på Kaspar jag hade på pappas dator. :P

Men han var verkligen vacker. Nästan helt vit.

Ninja
0

Synd att du hade sån otur med dom Linn! :( Beklagar verkligen!

jess13
0

kaspar är bland den sötaste råtta jag sett!:)

Jonna
0

tog hand om en omplaceringsråtta som bet ända in till benet och vägrade släppa. Han bet också honorna även om de var i löpen. skrutten var hans namn.

Det visade sig att han hade reumatism och förfärligt ont. Efter omläggning av kost, lite smärtstillande och bastu besök två gånger i veckan blev skrutten hanterbar, men rädslan för händer och att bli upplyft kom han aldrig över. Jag fick hålla fram armbågen så klättrade han själv upp på axeln slickade mig vänligt på örat. Skrutten föredrog att bo själv men fick då och då vara med på honornas rastningstider. Jag hade honom ett halvår innan han gick bort.