Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 440 ggr
Ninja
0

Beställa reg.bevis, porto?

När man beställer registreringbevis från SRS-shopen, hur mycket lägger man till i porto då?

Absinthe
0

Jag brukar betala in 15 spänn i porto, vid beställning av många så lägger jag till ännu mer. Mest så att det räcker och 10-20 spänn är väl inte hela världen.. =)

Ninja
0

Jag oroar mig inte för att det ska bli för mycket i porto, jag oroar mig för att jag ska råka betala in för lite så jag inte får några papper. ;) men tack iaf, då vet jag på ett ungefär.

Absinthe
0

För när jag köper 15 regpapper så sätter jag alltid 15 i porto och jag har alltid fått mina papper så.. =)

Ninja
0

Oki, danke :) Då testar jag med något sådant jag med.

Grodan
0

är inte portot inräknat? vad ska Ninja med 15 reg.bevis till? Förvånad

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Ninja
0

det står iaf porto tillkommer.

jag har tre råttor att regga och ingen möjlighet att göra kopior, så jag lär göra dubletter.. bara 5 st reg.papper räcker ju inte då, typiskt nog.

Grodan
0

#6 oki, så dummit av dem… hur många läser innantill lixom?? (utom ninja förståss)

jag brukar köpa en eller två stora bibbar på utställningar så jag har hemma!!!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Ninja
0

Ja jag är sån :P

mm, hade tänkt att köpa ett gäng på senaste utställningen men glömde av det helt.

ratpaw
0

Jag brukar ta samma antal A4 papper som jag ska beställa, stoppar dem i ett kuvert och väger det på vågen som jag väger mina råttorna på, sen kollar jag i portotabellen på nätet och då vet man hur mycket som man ska lägga till i porto ;) :)

Tips! På biblioteket här hemma finns det en kopieringsmaskin så man kan ta kopior för 2 kr/st. Borde finnas även på andra bibliotek i andra städer också tycker man :)

gulzebra
0

Står ju på SRS-shopen att man ska betala 5 kr i porto annars? Fundersam Så har då jag gjort iaf, och har fått hem mina papper varenda gång :P

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Absinthe
0

Mjo men portot höjs ju hela tiden, därför jag skickar med extra, tycker det kan man väl göra, de gör ju även jobbet med att skicka ut papperna också. När jag köper frimärke kostar ett frimärke 6,50 och krävs väl två vid 15 papper som man får, man får dessutom nåt papper till med där det står hur man ska göra osv, väger väl inte så mycket men kunde varit avgörande mellan ett till porto.. ;P
Äh, lite extra i porto, tror inte de uppdaterat sidan så nyligen vad det gäller porto. Porto åt srs! xD
*nyvaken skyller på det* ^^

Daisymink
0

inrikes ligger ju portot nu på 5,50kr.. och då får det inte väga över 20g.. efter det blir det 11kr upp till 100g..

// Vanessa 

Absinthe
0

Kanske jag som köper konstiga frimärken, jag köper de som är som klistermärken, de kostar 6,50 =S

Daisymink
0

nee det finns inte ens att köpa, iaf inte från posten.. men det finns styckvis typ 1kr 2kr 3kr 50öre m.m.. dom kanske tar överpris för frimärkena ?

// Vanessa 

Absinthe
0

Nej det är typ klistermärken från posten, inga sånna man slickar på.. J*vla statoil i så fall.. =P

niffen
0

Jag betalar alltid 5kr porto - för det är det, det står  :D

Daisymink
0

jo det vet jag med :) men det finns inget 6,50krs i dom..

// Vanessa 

Absinthe
0

Äh.. =) en krona hit eller dit till statoil (de tar verkligen 6,50 för dem där vid mig) men min poäng var att portot går ju upp en del hit och dit och det är ändå rätt okej att betala in lite för mycket i porto till SRS, jag får iaf min husråttan hemskickad till mig och jag reggar mina kullar och råttor i SRS, och de som gör detta lägger ju ändå ner mycket tid på råttstammen och för att hålla igång verksamheten.. =)

niffen
0

Dom kanske kostar en krona mer bara för att man inte behöver slicka på dom. Specialare, vettu  ;D

Absinthe
0

Bara det är värt den kronan.. *skrattar* xD

Ninja
0

Mina regpapper kom igår, jag betalade bara 5kr eftersom det stod så. :P