Kan de göra detta? Off topic
Vet att detta inte hör hemma här men frågar ändå..
Jag bor inneboende med denna mespropp och undrar nu i o m vad jag nu fått vetskap om. Så ska mesproppen med mamma o stora systers hjälp söka betalningsföreläggande på mig för obetald hyra för 3 år. Kan de verkligen söka sådant utan att det finns ett kontrakt skrivet?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
oj hjälp, gud, hoppas verkligen INTE dom kan det..
#1 Ja, jag vet ju ej om de kan för kan de det så gör jag och min mor betalningsföreläggande på alla de pengar de lagt ut sedan -02. Jag har betalat all mat som vi ätit och visst har han oxå betalat mat.
#2 han ska inte kunna det eftersom det inte finns papper på det likså så kan han kasta ut dej pga att det inte finns papper :( men med världen idag s å är jag inte helt säker :(
För kan man det så skulle jag ju kunna lämna in sådant och begära min granne är skyldig mig si o så mkt fast de inte är skyldiga mig 5 öre ens.
jo min kille köpte en bil av en kompis utan kontrakt på av betalning och nu har han betalat av allt
dock så vart dom ovänner och killens kompis fick koronofogden att skika räkning till min kille så han hamnade på krono =( det ända som hade behövsdes där var att killen hade en kompis som ljög i hop att min kille inte hade betalat
Finns det inget kontrakt som säger att du ska betala si och så mycket i hyra så kan dom nog inte göra något… det kostar dom bara pengar egentligen… Men om dom nu mot förmodan skulle dra till med en sådan fuling kan ju du dra till med att han är skyldig dig samma summa eller mer för mat…
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#6 De ansåg att mesproppen EJ skulle betala de pengar han lånat av min mor för hon hjälpt till med mat hit orsaken för jag INTE har betalat ngn hyra här.
Fy vilken sits du e i!!! Stackare :(
Hade jag varit du skulle jag ha gjort ett försök att få tag i ett personligt ombud som kan ta snacket med ogina medmänniskor och myndigheter…. googla på personligt ombud och där du bor så borde du få upp hur man får kontakt med dom… har du en diagnos så är det enklare att få hjälp men det är deras jobb att se till att folk får hjälp.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Jag har kontaktat kommunfullmäktige som även sitter som ordförande i socialnämnden här i Norrtälje, så få se vad det leder till..
Kontaktat advokat väntar bara på de ska ringa. Men om han vill ta sig an så kostar det pengar, ingen rik knös som känner för ge lite sponsring *S*
Ett PO kostar ingenting….
Någon som kan sambo lagen? vet ej om jag kan utnyttja den ang paragraf 22 i den lagen.
Inget nytt här.. Ända jag vet den 16 mars åker jag ut. GM vet jag är på väg att ordnas tar bara några dagar *undrar bara hur många dagar ngra dagar är för myndigheter*,
Sömntabletter är utskrivet min panikångest som jag tidigare kunnat hålla i styr har utvecklats fullt ut till 100%

Annars finns det en avdelning på Flashback som heter juridik. Forumet i sig uppehåller en del udda människor men det finns många som faktiskt kan lagen just på den avdelningen. :)

hm, sambo är väl inte samma sak som inneboende?
#15 Nej men myndigheter ser oss som sambo fast vi förklarat vi är inget par..

#16 tror inte att det är giltigt utan samboavtal. Innan jag och mitt ex gifte oss sa man så till oss i allafall - inga samborättigheter utan samboavtal :/

då kommer min följdfråga…vart 17 regestrerar man samboskap??

#18 man registrerar det inte någonstans direkt utan upprättar ett avtal sinsemellan som man sedan skriver under med vittnen etc, bäst att kolla upp hur det ska göras så att det verkligen blir rätt. Finns en del förupptryckta man kan ladda hem och bara fylla i och så. Sen om/när man separerar eller om någon dör så finns ett avtal om vem som äger vad och vad man köpt gemensamt etc. Inte lika heltäckande som äktenskap men ändå. Finns massor av info online om du vill läsa mer.
tex: www.samboavtal.com

#12 Tror tyvärr inte du kan använda dig av sambolagen, så här inleds den ju: 1 § Med sambor avses två personer som stadigvarande bor tillsammans i ett parförhållande och har gemensamt hushåll.
#20 så sa inte advokaten jag frågade han sa jag kunde åberopa den lagen för han sa sambos kan ha skilda sovrum pga den ena snarkar så förbaskat. Sedan vilket sambo par begär hya av sin partner för ett rum? Vilken inneboende betalar mat till sin hyresvärd?
Men men så sa han.. Nu ska vi hålla tummarna för en ev ljusning skriver mer om det imorgon eller annan dag då jag vet mer..