trodde aldrig att det skulle funka
min kompis där råttan hon som hade flytingar, hennes andra råtta är väldigt skygg och inte har viljat äta och ofta är det ju så när dom kommer från zoo men det brukar ju ge sig efter några dagar men inte med denna hon sitter bara i ett hörn
ringde vetten och sa att så länge hon dricker så
hur som helst for jag dit och försökte få hon ät äta gurka kött mm men icke så då blandade jag stora råttpellets vatten socker till en gröt och vpis piggare än nånsin och hugrig nu äter hon och dricker och inte alls skygg :) kankse hon behövde att bli handmatad för att se att inget var farligt plus att hon fick massa energi :D

Eller så är hon uppfödd på enbart pellets.
jo fast hon hade ju inte pellets i zooburen och min kompis har pellets i buren
eller i zooburen hade dom inte det när vi var där det kunde ju har varit slut

mm det är vanskligt med djur som inte är van med färskmat..mina bebisar växer så det knakar nu när de äntligen har accepterat att färsk mat går at äta…tacka gudarna för de äldre råttorna som visade att det är möjligt.
fast hennes råtta åt ingen ting utom den där gröten på pellets socker och vatten hmm men men nu äter hon iaf och mkt nyfiknare=)

#5 äter hon riktig mat nu? vad bra! Ville hon inte ens ha välling eller barngröt innan? Välling brukar ju tom rejält sjuka råttor få i sig. Stackars liten :/ Men jättebra att hon mår bättre, bra intiativ av dig i alla fall!

Mina nykomlingar åt varken välling eller annan föda som var i icke Torrfoder form…korv var det första jag fick dem att kasta sig över och rå köttfärs..men de har fortfarande svårt med viss mat..
#6 ja nu äter hon vanligt Torrfoder plus färskfoder =) jag testade inte med med barnvälling eller gröt hmm skulle ha gjort det men men det funkade ju det jag gjord iaf =)
det som är mest konstigt att före hon fick det var hon skygg och efter vart hon jätte nyfiken började kolla runt i buren smakade på den vanliga maten mm

#7 Alla har svårt med mat de inte är vana vid, gäller både människor och andra djur. ger du ungarna snabbmakaroner och färdigköttbullar varenda dag av deras liv kan du inte vänta dig att de ska äta mormors fisksoppa utan gnäll..
Nej nu ska jag sooooooova! Eller kanske pussa lite håriga magar först 
#9 Tycker i alla fall det var kreativt av dig att komma på tanken med uppblötta pellet, vilket uppenbarligen räddade den här råttan, hade aldrig slagit mig. Jag slängde tom pelletserna jag fick med mig av mina tjejers förra ägare, kanske var dumt :P
#9 har gjort den bandningen förut när jag hade en kull och mamman gick bort så jag stog där med 10 ungar på 1,5 vecka :/ och vetten tyckte att jag skulle ta bort dom men jag kunde inte bara ta bort dom små liven så jag gjorde den bandningen och gav dom och alla överlevde =)
kankse var dumt att göra så men dom lever än =) så jag visste att det var uppskattat så det var värt att prova =)