Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 498 ggr
Grodan
0

Råd till blivande råttägare

Vad behöver en blivande råttägare veta innan och inför sitt råttköp?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

niffen
0

Att råttor ska bo med minst en kompis av samma kön. Råttor av olika kön får inte bo tillsammans (med undantag). Råttor kräver mycket tid. Råttor vill bo i en stor bur så dom kan klättra mycket. Dom vill inte bara ha Torrfoder, utan kan smaka på din kryddfria mat. osv. osv.

Mymlan
0

Var uppfödarna finns i landet. Hur många man ska ha, Vad för foder de ska ha, aktivering, skötsel, råd om bra burar, Råd om bra botten matrial, vad man kan ha för leksaker etc i buren. Var kunniga veterinärer finns, första hjälpen.

Har säkert glömt dra upp saker men andra fyller säkert på..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

[countess]
0

att man ska ha mkt större bur än vad jordbruksverket säger jag tycker måtten där är djurplågeri om man får säga så :S

Nidnal
0

Kan ju vara bra att veta lite om de vanligaste sjukdomarna, och att det är dyrt med veterinärräkningar… Och att råttor har rött snor och tårvätska så man inte får panik första gången de "blöder" ur ögonen och nosen.

Hur man ser på en råttbebis att den är frisk, hur man ser skillnad på könen (särskilt om man köper från zoo!).

Ninja
0

Läs massor om djuret man är intresserad av, bli medlem på ett forum och/eller kontakta någon kunnig i en förening (t ex en uppfödare eller om föreningen har en kontaktperson) och fråga om allt mellan himmel och jord

KAGE
0

Vänta länge med att köpa djuret, så det inte bara blir av impuls.

/Karoline.

Bullerbytjejen
0

Allt det ovanstående har sktivit…sen..kolla upp!! om du inte vet någon om uppfödaren hör med andra vad dom har för erfarenheter, åk gärna dit och träffas innan du tackar ja om du inte vet något om uppfödaren, och lita inte blint på annonser om du inte känner till annonsören…

idaleck
0

Och att hänga på ett råttforum i minst ett halvår innan man köper ger supermycket kunskap om ALLT!

Girlie
0

Försöka planera 2-3 år framöver. Ska jag göra lumpen kanske? Vill jag jobba utomlands när jag gått ut skolan om 1 år? Kommer jag kunna betala veterinär om jag blir arbetslös efter skolan? Om jag flyttar hemifrån? Kommer jag ha tid/råd/ork för ett djur så länge?

Terato
0

Att råttor är sociala djur och att det kan bli problem med t.ex. introduktioner osv. med vissa djur.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se