vilken färg???
black husky roan?
dom är inte rexade, kolla på morrhåren dom e raka :) roan är en blekning, alltså råttorna bleks efter tiden, en del mer en del mindre. Hur länge har du haft dom och hur gamla är dom?

okej ja jag var osäker på det jag med eftersom morrhåren är raka som sagt=)
pojkarna är födda den 7 september 2007 och jag har haft dem sen ca mitten på oktober, början på november.har inte datumet i huvudet just nu!!=)
de har alltid varit gråaktiga med gräddgul mage men lite ljusare har de blivit=)
Qui dormit, non peccat
spännande, jag har två jag med ena e nästan helt ljust grå nu, bara en mörkare rand efter ryggraden, den andra har blekts lite som din på bilden, har en fläck i nacken och en stor rund fläck på rumpan, hihihi ser skitkul ut, har din det också den på bilden??

hihi va gulligt!! måste kolla på ditt galleri=)
han på bilden, Whiskas, har en vit fläck mitt på huvudet och en svart fläck på rumpan men de syns inte på bilden!! missade den precis!=) den andra ,Mjau, har inga fläckar alls konstigt nog!! däremot har han en mörk rand efter ryggen han med=)
Qui dormit, non peccat
ååh hihi då bleks våra likadant då hihi va skojj :D
knas å kodum e mina finns bild på dom när jag fick hem dom också i kepsen där i galleriet, hihi

förresten mamma deras var en svart dumbo o pappan en "vanlig" rexad råtta med samma färgteckning som mina pojkar men inga av pojkarnas syskon är dumbo heller!
kan dumbodragen kunna komma fram om jag skulle avla på tex whiskas?? deras mamma var jättesöt=)
Qui dormit, non peccat
Hon är väl dumbobärare, så skulle du avla på en dumbo skulle det väl bli dumbo i avkomman,
men samtidigt bör du tänka efter riktigt noggrant innan du sätter en råtta i avel, att vara söt eller snäll är inte tillräkligt för en avelsråtta anser jag.
≧◔◡◔≦

#8 det kan hända att de ärvt dumboanlag efter mamman men det är inte alls säkert.

nej jag tänker inte avla på någon av dem, är inte intresserad av det. var mest nyfiken på om dumbo kunde gå i generna till en kull!!=)
Qui dormit, non peccat
Kopierar från annan tråd:
*Dumbo + dumbo = 100% dumboungar
*Dumbo + dumbobärare* = 50% dumbo + 50% dumbobärare
*Dumbo + toppörad = 100% dumbobärare
*Dumbobärare + dumbobärare = 25% dumbo + 50% dumbobärare + 25% toppörade
*Dumbobärare + toppörad = 50% dumbobärare + 50% toppörade
≧◔◡◔≦

okej tack så mycket=)
Qui dormit, non peccat