Råttor iFokus

Råttor

Etikettminneslunden
Läst 542 ggr
KaninCrazy
0

r.i.p. Fendi

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jaha , vi skaffade ju 2 nya råttor efter Unni .

Nu är den ena död  :/     Pappa hittade henne i MITT rum , så hon hade antagligen hittat på ett sätt å smita . Hon låg på mitt golv helt chockad . Halvdöd , andades långsamt . Sen dog hon i pappas händer  :/  Antar att hon dog av en sjukdom . Hon har låtit konstigt ända sen hon kom till oss . Nysit och troligen hostat . Hon blev typ bara några månader . Fortfarande unge då alltså.. Menmen …          

vila i frid Fendi <3

Fendi på bilden <3

[countess]
0

beklagar :(

Bullerbytjejen
0

åååh nej stackars liten, undrar vad som hänt ..ååh rip stackars lilla Fendi underbart jättesöta råttbebben!!

Myrkur
0

aw stackarn :(

artdesiu
0

Beklagar, sorgligt när de inte får bli äldre än så. Jättesöt tjej.

KaninCrazy
0

Tack för all medsorg från ALLA !

Om det inte vart att hon nös å så .
Kan det vara så att en katt chockat henne. Vi har en katt hemma som är förjävlig med möss å råttor å fåglar. Men han hade inte fått tag i henne isf, för hon hade inga skador :/

Bullerbytjejen
0

om katten kunnat ta sig in i ditt rum så kan det ju vara det hon dog av chock, tyvärr. Se till att katten inte kan ta sig in i rummet där den råttan är som är kvar och skaffa en ny kompis till den så fort som möjligt så hon slipper sitta själv.

Allamej
0

#5 Jag beklagar sorgen…

Min katt Mimic har aldrig skadat ett djur som har varit mindre än henne.. hundar försöker hon döda men det är en annan historia.

När jag var med exet så bodde vi på landet så katterna fick gå löst ute, var och varenda dag fick jag begrava de näbbmöss som Mimic hade gosat med under dagen… Aldrig några skador utan dom dog av hjärtattack pga. skräcken att bli behandlade som kattungar.. Hon ville inte skada dom utan bara leka… men det funkar inte på näbbisar… :(

Fullt möjligt att det är vad som drabbade Fendi… en lite för närgången kisse kan skrämma livet ur dom om dom inte är vana.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

UpptagetNamn
0

Baklagar värkligen. Gråter

Grodan
0

Fendi på bilden ser faktiskt inte helt kry ut. Hur gammal blev hon?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Bullerbytjejen
0

förklara mer gärna, grodan, på vilket sätt ser hon inte kry ut? jag ser ingenting speciellt tecken. e det nått speciellt du uppmärksammat..ögon ? pälsen?

Grodan
0

ja, främst pälsen, att den är rest åt alla håll, vilket tyder på att råttan är nerkyld

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Bullerbytjejen
0

ja tyckte den såg lite spretig ut jag med..

KaninCrazy
0

Fendi blev några månader . Jag vet inte exakt .                           Hon va smal å konstig i pälsen eftersom hon fortfarande bara va en unge .

Moderkaka
0

Beklagar! =(