Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 354 ggr
[countess]
0

trygga i buren

hur lång tid brukar det ta att dom blir trygga i buren sitter och tänker hur mina förra råttor var men kommer ej ihåg

nykomlingarna åt direkt i buren men dom är inte trygga än, utan ligger längst upp för det mesta det är zooråttor och väldigt frammåt där har inget bo åt dom heller

någon som vet?

[countess]
0

hallå e jag ensam här ;P

Ninja
0

Mina har alltid kännt sig som hemma väldigt snabbt.. undersöker det nya stället, käkar, sover, sedan är allt bra.

[countess]
0

hmm jo men dom ligger mest vad kan jag göra för att dom ska känna sig tryggare

Lells
0

endast en av mina som inte gillar nya miljöer och han kan trycka i ett hörn då, lite trist men det släpper efter ett tag. så just nu så vill han endast vara på ett plan i det nya vitrinskåpet fast än dom har 5 plan att röra sig på i skåpet.

dom andra röjer runt som vanligt och utforskar gärna i hela buren :) det är väl olika

[countess]
0

'4 okej men ska jag bara låta han va då? han e ju som sakt nu så han är ju inte tam heller  :/

[Ladykluck]
0

Mina råttor har alltid känt sig trygga väldigt fort, dom nosar runt ch undersöker lite sedan är allt som vanligt :)

Odette
0

de enda jag kan säga är att först och främst är det väldigt individuellt.. mina råttor (också från zoo) är ½ gamla och de ser fortfarande spöken.. lite spattiga och fjantiga och så.. det enda som funkar är att prata högt, leva om, diska i närhteten av buren, make a lot of noice.. and give a lot of kisses! ju mner jag lever om och ju mer jag pussar, pillar och håller på med dem desto lugnare blir de, de orkar lixom inte se spöken när monica lever om hela tiden, jag tror de blir härdade… *hehe*

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

[countess]
0

#7 okej jo jag hade den tanken först att leva som vanligt just för att dom inte skulle bli van att det är lugnt hela tiden