Råttor iFokus

Råttor

Etikett: annonsering
Läst 2057 ggr
sadetta
0

GP pojk bebbar säljes

Ramses och Triton två GP pojk bebbar söker nya hem.

Skrattande  Födda 24/1-08.

Super fina killar

1500 / kille

Leveransklara vecka 10

Stamtavla och Information om GP råttor medföljer samt en  gosefilt.

Se bilder på  http://havohimmel.egetforum.se/forum/viewtopic.php?t=149

sadetta
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild på en  av pojkarna….Skrattande

Daisymink
0

blir ju sugen :)

// Vanessa 

niffen
0

*Jag vill, jag vill, jag vill, jag får inte, jag vill* Skrikandes

[PixelMollan]
0

Var bor du nånstans? Jag ska höra med min pojkvän som är väldigt intresserad av dessa GP-råttor. Han såg en hos en av våra kompisar och va heeeeeelt såld :P

sadetta
0

Jag bor i Saltsjöbaden, Nacka.

UpptagetNamn
0

Är dom tama och så när ma får dom? :D

Ninja
0

#6 Det står att dom är leveransklara v.10

UpptagetNamn
0

#7, Jag menade: Är dom tama när man får dom.

Blev lite stavfel :)

sadetta
0

Gp råttor är inte som vanliga tamråttor. de kräver mycket tid av sina mattar och hussar. Det finns mycket information på Zoonen om dessa djur.

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=6179

gå in på länken och läs om dessa underbara djur.

sadetta
0

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=582948

Lite foton på Gp råttor…….Kyss

UpptagetNamn
0

Åå, Ju mer jag läser dessto mera vill jag ha.
Men har ni napp matat dom? :) Eller vad det heter ^

Och ungefär vad är minsta måtten på buren man ska ha dom i *s*?

sadetta
0

# 11

Nej de är inte nappmatade. Det sköter Sandra om, mamman.

Buren ska vara ganska stor, vår bur är ca, höjd 1 meter, djup 50 cm, bredden 1 meter. Buren behöver inte vara så hög, längden är viktig. Det är viktigt att de får komma ut varje dag och springa.

Mer bilder på underverken.

sadetta
0

en till

Stj3rnfallet
0

Jag hade gärna haft en liten pojke =) Men om det ska vara en pojke så måste den vara obesläktad med Lava =) + att jag i stort sett har 2 honor redan :P Jättesöta är de iaf :D

sadetta
0

# 14 Hur ser Lavas stamtavla ut?

Stj3rnfallet
0

#15 Hon kommer från Lollo86 här på forumet =) Hm.. Mamma är Mallory och hennes föräldrar är nog Kali och Juvi. Pappa är Tomtom och han föräldrar är Lady Brooklyn och Tommy Boy. Antar att de är släkt? Inte lätt att hitta obesläktat här ju =/ Har letat innan, men gett upp lite.. Vill ju absolut inte avla på släktingar.

sadetta
0

#16 Ja, tyvärr så är de släkt med varandra. Sandras föräldrar är Juvi o Kali och Orions föräldrar är Lady brooklyn o Tommy Boy.

zickan
0

tyvärr så är nästan alla ungar släkt med varandra just nu :-/

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Stj3rnfallet
0

#17 Ok =) Jag hade ju kunnat ha en hane ändå, men det skulle ju inte vara roligt om det blev en tjuvparning.. Har blivit frågad om jag vill köpa Lavas bror också, men vill inte ha honom heller just för att jag skulle vara rädd för det. Iofs så har Lava aldrig lyckats smita, men mitt rum är litet :P Därför är det säkrast att bara ha honor tills jag flyttar till eget.

sadetta
0

#19 Det förstår jag, det är inte kul om det blir en tjuvparning. Ledsen

sadetta
0

Nä nu får vi återgå till annonsen. Skrattande

sadetta
0

Idag är pojkarna 16 dagar gamla och väger 100 gram.

Daisymink
0

biilder :)

// Vanessa 

sadetta
0

kommer, batteriet måste laddas Skrattande

DoD
0

jag har länge velat ha en Gp har en bur vet inte måttet på de men jag lägger ut en bild så får ni säga om den är bra eller inte.. den är lite ombyggd nu med lite bättre väggar tak osv allt i trä är utbytet:)

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

sadetta
0

Den ser stor ut. Trevligt med 2 våningar. Gp råttor ska ha stora burar.

sadetta
0

En bild på bus pojkarna.

sadetta
0

Kolla in länkarna på de små underverken.

http://i78.photobucket.com/albums/j84/sadetta/DSCIu0008.jpg

sadetta
0

Har mer bilder på Hav o himmel forumet, länken, kopiera o klistra in finns på #1.

sadetta
0
Stj3rnfallet
0

De blir ju tamare om man nappmatar dem i ngn vecka =) Har jag hört iaf. Och det du skriver i #12 om burmåtten så tycker jag att buren ska vara större för att de ska trivas riktigt, även om de får komma ut. Eller alltså längre än 1 m. För enligt jbv ska de ju ha 5 kvm stort utrymme :P Fast det finns väl ingen som har så stort? Håller med dig om att de kräver sin ägare, speciellt hanar, enligt mig iaf, då jag tycker de är lite extra krävande. Min hane jag hade var iaf det. Man måste verkligen veta vad man ger sig in på, annars kan mkt gå fel och djuret kanske måste flytta runt en massa.

Ngn seriös som är intresserad än?=)

DoD
0

jag är väldigt interesserad.. hur är dom.. kan man tinga en hanne?

Stj3rnfallet
0

#33 Vad menar du emd "hur är dom"?=) Alltså allmänt eller just hur dessa bebisar är?=) Kan inte svara på hur dessa bebisar är, men det är ju lättare att svara om frågan är lite bättre formulerad.

DoD
0

ojsan förlåt jag menade och skulle skrive hur är deras föräldrar?

sadetta
0

Så klart att de blir tamare när de blir nappmatade, men daglig hantering av dem från att de är små gör också att de blir "tama".

Man får ju aldrig glömma att det inte är några tamråttor de här djuren. Det vilda finns i dem.

Min högsta önskan är att ha ett alldeles eget rum till dem. Kanske någon dag får jag det.

Skrattande

Pojkarnas Mamma är en snäll tjej, tam och mycket hanterbar. Pappa Orion är tyvärr inte lika tam, man kan inte hanteras på samma sätt som mamman. Orion är en försiktig liten herre, på sin vakt , ej bitig. Pojkarna busar o leker o är hur söta som helst. Ta reda på så mycket du kan om dessa djur, på zoonen finns det mycket info.

Stj3rnfallet
0

#36 Ja, det är ju en dröm att de får eget rum :D Självklart blir de tama av daglig hantering, men jag ahr hört att de blir tamare av nappning, men om det stämmer eller inte har jag faktiskt ingen aning om. Honor verkar iaf lättare än hanar =) Lava var jättetam redan från början, vilket iofs Puggan också var, men det är verkligen annorlunda med Lava på nått sätt. Hanar verkar bara vara svårare, enligt min mening, än vad honor är. Fast det kanske är individuellt. Vad jag har förstått så är hanar iaf lite mer försiktiga och på sin vakt. Fast Puggan var tam hade jag jättesvårt att få honom att lita på mig osv, vilket jag inte haft med Lava alls =)

sadetta
0

Jag tror nog att det är individuellt.

Mina pojkar kryper upp i handen och lägger sig o sover där. Helmysigt.

sadetta
0

Se här vad gulligt

sadetta
0

#putt#

DoD
0

du vet inte så mycke om mig men kan man tinga en pojke.. jag har läst mycke och har länge velat ha en gp-pojk har nån fråga bara.. luktar killar mer än tjejer?

gulzebra
0

#41: Vet inte hur det är med luktskillnad när man jämför kön (mina honor luktade mer men å andra sidan var de något av ett extremfall också där det inte gick att rengöra ordentligt iom att de var rätt agressiva, så det är inte direkt tillförlitligt…)

GP-råttor överlag luktar hur som helst väldigt lite, mindre än tamråttor. De har ju tex inte det där med pissmarkeringar lika ofta utan brukar oftast gnugga hakan mot saker när de ska markera revir.

Deras bajs är lite roligt dock, pluttarna är så små ju! På tal om lukt, lol Skrattande

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Stj3rnfallet
0

#42 Haha, ja, det är sant!:P De är mkt mindre än man tror de ska vara :P

sadetta
0

Det har varit en hel del förfrågningar om pojkarna, så det är bara att säga till om du är intresserad. Glad

Jag vill så klart att de ska få de allra bästa hemmen. Skrattande

UpptagetNamn
0

Är GP:råttors bajs hårt? Skrattande

Stj3rnfallet
0

#45 Haha, jag har aldrig känt på det, så jag vet inte :P Kanske ngn annan vet..

gulzebra
0

#45: Har inte klämt och känt men kan nog ändå säga att ja, de är som för tamråttor fast inte lika stora ^^

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

sadetta
0

Ramses firar Alla hjärtans dag

sadetta
0

Triton firar oxå Alla hjärtans dag.

niffen
0

Åhnej va söta! Förvånad

sadetta
0

*putt*Skrattande

sadetta
0

Pojkarna har öppnat ögonen Skrattande

gulzebra
0

Hörru, sådär får man väl inte säga utan att visa bilder! Förvånad Skrattande

Stj3rnfallet
0

Hur går det för killarna? Ha de hittat hem än?=)

sadetta
0

Gulzebra: Jag vet men kameran har varit upptagen av min son. Bilder kommer.Skrattande

Stj3rnfallet: Nepp inte än. Men det är ju ingen bråsdska än, det blir svårt att skiljas från dem, de är supersöta och så snälla. Skrattande

sadetta
0

Ta inte mitt ägg ifrån mig….

DoD
0

näe så där söt får dom inte vara, vill ju ha en ju :) (får en tår i ögat)

sadetta
0

*putt*

sadetta
0

Skickar mail

sadetta
0

Så söt liten bebbe

UpptagetNamn
0

Såå sööta :O

sadetta
0

http://www.youtube.com/watch?v=CPrO6iWwCUY

En liten film snutt på sandra och pojkarna.

UpptagetNamn
0

Jag vet att jag har frågat detta innan, iallafall i andra saker om GP-råttor …
Men kan man ha dom lösa i ett stort rum på nätter och när man inte är hemma, och sen i hela huset när man är hemma och kan hålla koll på dom..?
I det rummet finns det ju såklart inte nårra sladdar i isåfall, och väggutagen är försatta & sånnt, pluss att det är 'tamråtts säktrat' på annat sett :P

Mimus
0

#63 Bara du är medveten om att de é förjävliga med att gnaga på allt så.."De flesta iaf"

UpptagetNamn
0

#64, för det finns inte så mkt att gnaga på i mitt rum :P
Utom sånnt som skulle vara tillåtet att gnaga på..
Och tapeter går inte heller eftersom jag har målat mitt rum., och lister är bara att byta ut, golv & tak är omöjligt.. (eller?).. och sen är det ju gadroben som går att gå in i, men det gå ju fixa :P

Men gnagande, går inte det lite i arv?

sadetta
0

64#

Jag vet faktiskt inte men jag tror att det är individuellt hos dem oxå.

Stj3rnfallet
0

#63 Som jag skrivit innan.. Det är på egen risk man har dem lösa obevakat :P Jag skulle aldrig våga ha Lava lös ensam! De kan ju gnaga hål i väggen om det inte finns annat att gnaga på :P Så jag skulle som sagt inte ha ngn Gp lös ensam…

sadetta
0

Det skulle inte jag heller, man vet aldrig med gp råttor. De kan gnaga sig genom betong, nää det är buren som gäller när jag inte är hemma.

sadetta
0

Pojkarna har fått  nytt hem,

så därmed är den här annonsen avslutad.

Tack för visat intresse. Skrattande