Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 878 ggr
[countess]
0

bra veterinär i umeå

någon som vet av en bra vetrinär i umeå för råttor ?

när jag hade en kull så dog mamman och ringde till bästa vetrinären jag vet och innan han ens förstog va råttor var ja du :S hur som helst så är det som bra att veta vars dom finns  någon som vet?

Girlie
0

Björkstaden är den veterinär jag personligen tycker bryr sig mest och råttorna. De är inte lika kunniga som ex. här i Göteborg men de försöker hjälpa så gott de går. Disktriksveterinärerna i Vännäs brukar också vara väldigt hjälpsamma.

Veterinärstationen i Röbäck skulle jag INTE rekommendera, de har undersökt 2 av mina råttor utan att ens röra dem hur man nu gör det.

[countess]
0

fast jag ringde till distriksvetrinärerna när jag hade en kull på 10 ungar och han visste knappt vad råttor var och att jag skulle ta bort dom för egen hand :S 

men björkstaden gillar jag fasr alltid dit med min hund :D

Incognita
0

Mm, jag har samma erfarenhet som #1. Björkstadens var väldigt trevliga och kunde mer om just råttor än Distriktarna i Vännäs kan. I Vännäs är de dock ärliga och berättar att de inte kan speciellt mycket om … gnagare överhuvud taget. Även om det nu inte hjälper så mycket när man behöver hjälp. Men när jag sist var dit (myco på ena) lade de ned hela sin själ i att ge rätt medicin och verkligen ta reda på saker o ting innan behandling.

[countess]
0

#3 fast som distrikt sa ta bort dom finns inget att göra huh ? han visste knappt vad råttor var :S då tycker ju jag att han kan rekomendera andra hur som helst klarade sig hela kullen fast jag vet inte om jag gjorde rätt då :S men dom lever än iaf några som jag fortfarande har kontakt med =)

Incognita
0

Det beror nog på vilken veterinär man får tag i o det är ju otroligt frustrerande när man inte får hjälp. Man är ju beroende av att de kan sina saker! Jag tror att jag vet vem du menar i Vännäs, har pratat med honom i telefon men live har jag bara träffat de kvinnliga live. Meeen, när det gäller råttorna går jag nog hellre till björkstaden ändå.

[countess]
0

joo har inte heller träffat han utan jag ringde dit fick inte tag i någon annan pga att det var en lördags kväll , men nu blire björkstaden med rattsen med =)

Incognita
0

Hoppas du blir nöjd. Få höra sen om du också tyckte de var ok med råttorna :)

[countess]
0

jo hoppas jag men det är ju inte aktuellt nu men bra och veta till senare=)

Girlie
0

Första gången ringde jag Vännäs och som sagt innan erkände personen att han inte kunde något men har erbjöd sig att skriva ut medicin om jag bara kunde ta mig ditt (vilket min "riktiga" veterinär inte kunde).

Andra gången var den en tjej när jag åkte dit på jourtid, hon tog tid på sig att undersöka och sen fick jag medicin och nått pulver som skulle hjälpa bakteriefloran i magen (eftersom antibiotika tar död på både bra och dåliga bakterier).

Som sagt hellre Björkstaden, men Vännäs är den enda man brukar få tag i på jourtid och även om de inte är kunniga brukar de försöka hjälpa till och det är viktigt det också.

[countess]
0

#9 jo det e ju bra att dom vill verkligen hjälpa fast så lät det inte när jag ringde dit :S fast man ska ju ge alla en chans till =)