Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 539 ggr
DoD
0

bäbisar :S!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

visst är de kul med rått bäbisar men då ska man gärna veta vem pappan är och hur mamman är och bakrund o.s.v. men iaf min Ronja som jag fick av en männsika som skaffat katt va visst på tjocken.. hon får nu bäbisar vilken dag som hällst (de förklarar hennes storätning) men iaf har ni nå tips på vad jag ska göra? jag har alltid velat ha en kull men skulle gärna ha lite mer koll på föräldrarna iaf, jag vet att hon ägde en, tror de va en brunaktig råtthanne som såg stor ut.. men som sagt gi mig tips va ska jag tänka på när ungarna kommer? vill ju deras bästa ovch hoppas dom får ett bra hem.. har även en tjuvparad flicka hemma men då har jag mer koll på mamman och pappan eftersom jag haft dom ett tag osv.. men hjälp mig.. tack för alla tips:)

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

Magda
0

det viktigaste tycker jag är att se till att mamma råtta får MKT näringsrik mat :) majsvälling med ägg-gula, räkor, andra protein rika saker & helt enkelt massvis med mat :) (ja förutom allt det vanliga då typ bra musliblandning & grönsaker, pasta potatis..) det finns ju hur mkt som helst att variera & ge en blivande mamma råtta :)

även om du inte vet föräldrarna så kan du ju se till att bebbarna får en fin start med massa mat & mkt hantering så att de kan hitta bra hem..

DoD
0

jo dom ska få de så bra jag kan göra de för dom:) längtar tills dom kommer hoppas dom är friska bara.. ronja är ju frisk men pappan vet jag ju inte

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta